Tak to se vám, pokud jsem se vás citací z filmu dotkl, hluboce omlouvám, Honzo.
Bude asi lepší, když mne budete ignorovat. Vaše mindráčky a úzkoprsost zde nehodlám řešit.
Já vás ignorovat budu
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne stř 28 úno 20:58, celkem upraveno 1 x.
tak s tlačením/podporou dieslů to začlo spíš ve FR už začátkem 80. let, posléze IT nejdřív "socialistické" zdanění objemu nad 2 litry a poté brutální zdanění benzínu, Německo na to přešlo až s "TDI" érou. V zemích kde není daňově zvýhodněná nafta (VB, USA) nebo dokonce znevýhodněná (CH) je tomu přesně naopak. O škodlivosti benzín nafta nejlépe svědčí Kalifornské normy (LEV od pulky 70s), ULEV posléze, kdy nikdo neřeší "na co" to jezdí, ale normy to musí splňovat stejné. Také jedete po věčně ucpané 6proudovce krokem a klidně bez střechy a nic tam nesmrdí a nic vás nedráždí v nose. Za půl roku jsem tam potkal 3 TDI pomatence, jeden Golf, jedna A7, Q5. Následně člověk vyleze z letištní haly v Evropě a první co ho praští do nosu je kyselej štiplavej smrad. Ještě evidentní je to teď v mrazech, kdy se asi nafty se nezahřejou na provozní teplotu a smrdí naprosto neskutečně, zánovní min. EU 5 auta.
V podstatě není třeba proti naftě bojovat. Naprosto by postačilo stanovit spotřební dle výhřevnosti paliva, tedy zdanit kWh/litr paliva. Ale to by bylo na EU (či Německo nebo ČR...) moc jednoduché. Takhle tím zaměstnají stovky úředníků v Bruselu, soudy, tisíce městských úředníků, měřiče emisí a zasedání krizového emisního štábu, vše podšprajcováno městskými pohůnky, kteří budou stát u silnic a bůhví jak vyhodnocovat, které že auto kam zrovna dneska smí či nesmí.
Německo se evidentně nepoučilo z jejich zón, kde měření ukázala, že jsou k ničemu. Ovšem pokud se restrikce ukáže nefunkční, je třeba zavést další, až po znehybnění celého systému. Zřejmě základní poučka byrokrata.
Pokud by byla nafta daněna podle výhřevnosti, a vyjdu ze zdanění benzínu, tak by musela nafta stát cca o 4,4 Kč na litr více než benzín (včetně DPH).
moderní turbobenzín: 6,5 litru/100km * 30 = 195Kč/100km
turbonafta 5,5 litru/100km * 34,4 = 189,2Kč/100km
By mne zajímalo, kdo by si při této kalkulaci koupil naftu. Uznávám, že ten rozdíl je často víc než litr, ale stejně.
Naposledy upravil(a) Honza42 dne stř 28 úno 22:15, celkem upraveno 1 x.
řidičBOB píše:Je tady blahobyt. Zkus si objednat hory na Velikonoce nebo nejbůch nějakou exotiku Lidé se mají v ČR, jak se nikdy neměli.
No potěš koště, kdyby se měli ještě hůř než před 30 lety za komančů Ale vážně. Jestliže lékařka, která sloužila noční, víkendy a svátky, hodně let přesluhovala, má v 80 letech penzi 500 EUR, tak v této zemi prostě všeobecně dobře není. Tak si tento stát váží lidí, kteří pro něj dřeli celý život. Zeptej se v té IT, kolik je tam penze doktora. Myslím, že i uklízečka tam má vyšší penzi. Nebo ani to není pravda? Nemůžeš posuzovat podle příjmů penzisty Čuby a jemu podobných. A takových je tu bohužel dost
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
retron: Úplně první byly naftové taxi Mercedes. Do normálních aut s tím začali Frantíci, to máš recht. A Germáni to dovedli k "dokonalosti". Ossies dvoutakty a Wessies nafťáky. Je smůla, že tahle úchylka chytla jen Evropu.
Honza42: +1
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.