Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Které palivo je to pravé pro či ono auto?

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod bitmap » sob 25 říj 13:49

To neni moje presvedceni, ale fakt.
Ze vy ten rozdil nejste schopen poznat je vas problem.
bitmap
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 166
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod Vana » sob 25 říj 17:18

Navrhuji, zkusme zanechat invektiv a raději se bavme proč to tak je.
Kdyby ten rozdíl byl výrazný, řekneme alespoň 10-20%, nešel by přehlídnout. Když to poznat nejde, musí být rozdíl v brzdném momentu nepatrný. Já sám jsem byl přesvědčený, že s plynem to naopak bude brzdit víc. Může to být třeba závislé na konkrétním motoru, třeba podle stupně komprese, časování ventilů apod. ?
Uživatelský avatar
Vana
Letec
 
Příspěvky: 1067
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod Pickuper » sob 25 říj 17:25

brzdnej účinek motoru se odvíjí od stupně komprese
Niko nadžanel ko kerdža
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
 
Příspěvky: 2596
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod Honza42 » ned 26 říj 14:35

Podle mého rozhoduje stupeň komprese a objem motoru, s tím, že víceválec bude brzdit víc než stejně velký méněválec stejného objemu.
Honza42
Mistr volantu
 
Příspěvky: 963
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod Jiří Dvořák » čtv 16 kvě 09:58

pavproch píše:
pavproch píše:asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň


to sem ale zase napsal kravinu.... můj žigul měl enem 4 kvalty.... :ymblushing:


Hele můj děda měl žigula taky s 5ti kvaltem. Je pravda, že on si tam tu převodovku nějakým způsobem dodělával. Jak to se mě neptejte.
Jiří Dvořák
Spolujezdec
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 16 kvě 09:41

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod Shr3k » čtv 16 kvě 10:37

Dřív měly nafty kompresní poměr 22:1, dnes mají 15:1 a méně, proto méně brzdí. To samé platí i o benzínových turbomotorech s nízkou kompresí. Přirozeně také lépe brzdí motorem třílitrová V6 proti tříválcovému litru. A ještě třetí faktor - zpřevodování.
2018 Opel Insignia Country Tourer 2.0T Exclusive, Glory Red
2009 Mazda2 1.5 MZR 103k Independence A/T, Spirited Green
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
 
Příspěvky: 511
Registrován: pát 19 srp 11:15

Předchozí

Zpět na Nafta vs. Benzin

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník