Koupě Citroen C4 Picasso a podobně

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
LarryM
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pon 21 čer 14:04

Koupě Citroen C4 Picasso a podobně

Příspěvek od LarryM »

Dobrý den,

sháním kamarádovi auti - co říkáte na toto?

https://www.sauto.cz/osobni/detail/citr ... /187369290

Vím, co jsou citroni zač, ale vybral si toto... mohu mít ještě dotaz, co podobného v této cenové hladině byste doporučili? Ještě by zvládl oktávku - lze ale doporučit 1.4 TSI?

Díky za odpovědi!
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1344
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Koupě Citroen C4 Picasso a podobně

Příspěvek od Arkis »

S Citrónama ti tady asi moc lidí nepomůže. Více tady vládne VW koncern.
Mám první verzi 2. generace, tedy rok 2013 s motorem 1.6 e-HDI 85 kW (kód DV6C a DV6FC) a jinou verzi motoru bych do tohoto auta nehledal. Oproti ostatním totiž nemá Adblue, které bylo až někdy do roku 2017 velmi problémové. Časem se tryska zanášela krystaly, kdy Adblue v potrubí "vyschlo", a v servisu Citroenu měnili jen celé systémy Adblue (nádržku, potrubí i čerpadla) - tedy pálka kolem 20 000 Kč. Bohužel i nově montované systémy jsou dodnes vadné, protože na starší ročníky neudělali modernizaci, a nikdy nevíš, kdy se to bude opakovat. Proto je lepší se motorům s Adblue vyhnout, pokud nejezdíš denně dálnice. Když se pořád jezdí a Adblue pořád dávkuje, tak to nestihne krystalizovat. V tu chvíli jsou ty systémy v pohodě. Pokud to ale někdo má na krátké trasy nebo občasné dlouhé trasy, tak nastává tento problém.

Benzínové motory THP a VTI byly naprostý propadák plný pastí. Na ty se ani nedívej. Benzín jedině až novější 1.2 PureTech.

Další problém býval s barevnými horními displeji. Ty si časem vybudovaly různé vady. Buď se na nich udělaly černé fleky nebo začaly blikat, až úplně umřely. Byla to bolest všech C4 Picasso až do roku 2017, kde se přešlo na jiného výrobce, který to konečně zvládl. V Citroenu stojí výměna displeje 24 000 Kč a pořád dávají staré modely s vadami. Vady na displeji se tedy budou opakovat.
Já si při koupi vyjednal slevu na tuto vadu a dal to šikovným klukům z Brna, co dělají displeje a řídící jednotky do aut. Za 16 000 Kč jsem měl novou zobrazovací jednotku a opravené vady v elektroinstalaci displeje (jsou tam nějaké levné moduly pamětí, které umírají), takže už by se tato vada neměla opakovat.
Černobílý displej tyto problémy neměl, ale zase nemá funkce zpětné kamery a podobně.

Jinak se jedná o vcelku bezproblémové a jednoduché auta s nadčasovým designem. Já si jej vybral hlavně z toho důvodu, že ikdyž má spoustu moderních funkcí, tak pořád si na něm většinu věcí udělám sám. Navíc je uvnitř super prostorné a vzdušné. Motor je velmi jednoduchý s minimem neduhů. Největší problém motoru je s olejovou vanou, která má vypoušťák dovnitř. V motoru tedy vždy zůstane zhruba 0,5l starého oleje a tak se tam usazuje ten nejhorší (nejhustší) odpad oleje. Řeší se to buď novou olejovou vanou, která má vypoušťák správně provalený ven (cca 800 Kč a hodina práce), nebo vyměníš olej odsáváním přes měrku oleje. Už jsem ale viděl i kutily, kteří starou vanu nahřáli a vypoušťák prolisovali ven. Určitě se neřiď intervalem výměny oleje udávaným výrobcem (25-30t km dle ročníku). Ideální je 10 000 km. Určitě bych nedával víc jak 15 000 km. Pak je ten motor bezproblémový a vydrží dlouho.
Odpovědět