Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Guantes
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pát 05 bře 21:09

Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3

Příspěvek od Guantes »

Dobrý den, řeším takové dilema s výběrem auta.

Rád bych si koupil jedno z uvedených aut, všechny jsou v ceně cca 350 000kč, ale nemůžu se rozhodnout.
Je pro mě důležité, aby auto bylo v automatu a mělo park. senzory vepředu i vzadu, dále ideálně aut. denní svícení, aut. klimatizaci a samozřejmě aby bylo spolehlivé, bezpečné a né příliš drahé na opravy a servis. Motor je ve všech 3 autech 1.0 TSI, jiný ani nechci a nepotřebuji. Můj roční nájezd je zhruba 5000km.

Vše, co chci splnuje nový Logan, který by byl samozřejmě za uvedenou cenu v naprosto plné výbavě s CVT automatem. Začne se u nás prodávat pravděpodobně v dubnu a i když výroba bude nějaký ten měsíc trvat, nevadilo by mi si počkat.

Rapid (2019) má také vše co potřebuji, ale i v nejvyšší verzi Style nemá většinou oproti Loganu navigaci, park. kameru, AEBS, hlídání mrtvého úhlu a má trochu rizikové 7 stupnové DSG. Nájezd v takto vybaveném autě s DSG je cca většinou 10-20tis. km.

Octavie 3 (2018) je samozřejmě o třídu lepší auto, ale do 350 000kč je reálné s DSG sehnat nejvýše výbavu Ambiton plus, která má poloviční výbavu co Logan. Nemá mimo jiné ani přední parkovací senzory, aut. denní svícení a ani aut. klimatizaci. Nájezd těchto aut je většinou cca 70-85tis. km a trochu se bojim dalších investic spojených s DSG, co jsem zjištoval, tak jenom výměna spojek stojí snad 30 000kč.

Které auto byste na mém místě vybrali vy a proč?
janom
Autoškolák
Příspěvky: 99
Registrován: pát 14 úno 16:22

Re: Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia

Příspěvek od janom »

Zdravím,

V princípe chápem logiku - vyberáte z Vami vyhliadnutých alternatív, hlavná podmienka je benzín a automat. Na druhej strane všetky 3 možnosti sú absolútne vzdialené. Mať vo výbere O3 a zároveň logana je podobné zvažovanie ako dať si párok v rohlíku vs a la carte v reštaurácii strednej kategórie - človek sa nasýti tak či onak, ale volí inú cestu. Nehodnotím to, len vysvetľujem.

K Vašim kandidátom - na minimálny nájazd, ktorý zvažujete (očakávať sa dajú krátke jazdy) sa asi najlepšie hodí agregát Dacie - má nepriame vstrekovanie, takže nehrozí usadzovanie karbónu. Dacia má ale prevodovku CVT - t.j. variátor. Prejav prevodovky môže byť pre dosť ľudí prekážkou (vysávačový efekt pri zrýchlení), životnosť je otázna, ale pri nájazde 5tis ročne to asi nehrá rolu. Nový logan má platformu aktuálneho Clia, takže sa kvalita jazdy zrejme dvihla (nemôžem posúdiť nemám skúsenosť).

Rapid 1,0 Tsi - auto kvalitatívne inde, síce navrhované ako "lacný" model, ale čo sa týka kvality materiálov, spracovania, jazdných vlastností to vždy bolo proti Dacii rozdiel 2 tried. + v závislosti na karosérii bude mať vždy väčšiu variabilitu interiéru ako logan (ten je sedan). 1,0 Tsi je dostatočná motorizácia, vo Vašom prípade je mínusom priamy vstrek. DSG s týmto motorom je vždy suchá verzia prevodovky (DQ200), ktorá nie je bez chýb - pri tzv "popojíždení" spojky trpia na zvýšené opotrebenie (aj keď sa to od roku 2015 a ešte viac v r2017 zlepšilo - spojky majú nové zloženie a prevodovka lepší software). Na druhej strane pri nájazde 5tis ročne to takmer určite vydrží vyše 10-12 rokov (poznám prípady výmenu modulu spojok po 60tis, iným vydržali aj 200tis) - záleží to na použití auta. Logika radenia a prejav bude ale určite lepší ako v logane.

Octavia 1,0Tsi - rozdiel triedy voči rapidu (rozdiel 3 tried voči Loganu). Utlmenie motora lepšie ako v rapide, pristrannosť značne vyššia. Dynamika horšia + opotrebenie prevodovky asi tiež, ale v tomto prípade bezvýznamne. Suché DSG s nájazdom 100tis km by som už asi neodporúčal. S nájazdom okolo 50tis by som sa toho vo Vašom prípade asi nebál - stále to má tendenciu vydržať viac ako 10 rokov.

Ak by som z tejto trojice vyberal sám - hľadal by som octaviu z programu škoda plus, kde je ešte záruka aspoň 2 roky. Ak by to bolo mimo rozpočet tak rapid. Ak nemáte požiadavky na kvalitu vozidla, jazdné vlastnosti a na pocite z interéru Vám nezáleží, môže byť aj Dacia cestou. Dlhodobá spoľahlivosť je však oázna - podľa hodnotení nemeckých STK sú výsledky Dacie väčšinou tristné. Zamýšlenie sa nad pasívnou bezpečnosťou.

Úprimne by som ale pri danom rozpočte a požiadavkách volil iné auto - ako prvá ma napadla Toyota Corolla 1,6 benzín automat. Síce má CVT prevodovku, ale tie od Toyoty sú vyhlásené dlhou výdržou. Motor je atmosférický (bez turba), takže je o rád jednoduchší a menej náročný na údržbu a vhodnejší na krátke jazdy. Napr kus s prednými park. senzormi aj parkovacou kamerou:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyo ... oFrom=list
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3959
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia

Příspěvek od HondaMan »

Janom: jen jestli to není hotdog vs jídelna.
Při nájezdu 5tkm/rok bych vzal Logana, připlatil za nejdelší záruku a jen jezdil.

Ani Škoda plus není záruka a kupovat auto s 80tkm což je nájezd za 16 let mi smysl nedává.
2.9T RWD
janom
Autoškolák
Příspěvky: 99
Registrován: pát 14 úno 16:22

Re: Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia

Příspěvek od janom »

HM: to je skutočne vec do diskusie. Ojazdená škodovka ako jedáleň celkom sedí, zo značkového programu po 20tis km, by som chcel veriť v niečo lepšie... Ale je fakt, že aj u dílerov stojí dosť zhuntovaných áut po roku až 2 života. Vždy je to aj vec výberu.

Prístup s novým Loganom by mohlo byť ok riešenie (nové Sandero prekvapuje posunom v každom hľadisku), len či napr po 6 rokoch a 30 tis km to nebude zdroj viac problémov ako 8 ročný rapid s 50tis, alebo 9 ročná atmo Toyota so 75tis km. Všetko už mimo záruku. Netvrdím, že to tak bude alebo nie, je to len na zváženie.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1732
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia

Příspěvek od petr_riha »

janom: Tak ta Škodavka ze Škoda plus s 20kkm může být s přehledem předváděčka.

Pokud by předváděla např. v Porsche Prosek, tzn. hned u dálnice, tak bych to nechtěl ani zadarmo. Každý tomu hned za studena naloží plný kotel, aby viděl, jak to táhne a to auto po 20kkm bude jako by s ním někdo jiný najel o řád více.

Na 5kkm bych volil Dacii, maximální záruku, výbavu dle libosti a jezdil.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
rutak11
Pan Řidič
Příspěvky: 224
Registrován: ned 06 kvě 01:59

Re: Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia

Příspěvek od rutak11 »

petr_riha píše:Pokud by předváděla např. v Porsche Prosek, tzn. hned u dálnice, tak bych to nechtěl ani zadarmo. Každý tomu hned za studena naloží plný kotel, aby viděl, jak to táhne a to auto po 20kkm bude jako by s ním někdo jiný najel o řád více.
Zrovna z Proseku nelze najet přímo na dálnici, je nutné jet přes Letňany...
Navíc první část zkušebky řídí vždy prodejce.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia

Příspěvek od Zajda »

petr_riha píše:Na 5kkm bych volil Dacii, maximální záruku, výbavu dle libosti a jezdil.
Souhlasím. Pokud je požadavek na automat, tohle bude optimální.
S manuálem by šla vyšpekulovat kolem 350 skladová Scala 1.0 TSI, výborné malé, přitom prostorné auto.
Nebo o 100+ tis levněji skladovka výběhového Clia 0,9 TCe dle výbavy a verze 56 vs 66 kW.
rutak11 píše:Zrovna z Proseku nelze najet přímo na dálnici, je nutné jet přes Letňany...
Navíc první část zkušebky řídí vždy prodejce.
Já absolvoval u Škodovky jízdy s i bez prodejce stejně jako u ostatních značek. Jeden Suzuki prodejce třeba prozměnu nechápal, proč to nepřišlápnu hned zezačátku, to bylo ještě v časech 1,6 Swiftu Sport.
《》
Guantes
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pát 05 bře 21:09

Re: Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia

Příspěvek od Guantes »

Díky za reakce!

Konkrétně jsem uvažoval o těchto autech:
https://www.skodaplus.cz/Car/1681865/sk ... uel_type_1

https://www.skodaplus.cz/Car/1651501/sk ... uel_type_1

Jinak asi zatím vypadá podle názorů jako nejlepší možnost Logan. Četl jsem porovnání https://www.auto.cz/dacia-sandero-1-0-s ... hry-137990 Fabia vs nové Sandero a Sandero z toho vyšlo lépe. A co se tak říká, tak Rapid je taková větší Fabie, takže nevím, jestli na tom bude o tolik lépe než Logan.
Určitě se v něm projedu a pak budu asi vědět víc.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia

Příspěvek od ctrl_j »

rutak11 píše:
petr_riha píše:Pokud by předváděla např. v Porsche Prosek, tzn. hned u dálnice, tak bych to nechtěl ani zadarmo. Každý tomu hned za studena naloží plný kotel, aby viděl, jak to táhne a to auto po 20kkm bude jako by s ním někdo jiný najel o řád více.
Zrovna z Proseku nelze najet přímo na dálnici, je nutné jet přes Letňany...
Navíc první část zkušebky řídí vždy prodejce.
Zajda píše:
rutak11 píše:Zrovna z Proseku nelze najet přímo na dálnici, je nutné jet přes Letňany...
Navíc první část zkušebky řídí vždy prodejce.
Já absolvoval u Škodovky jízdy s i bez prodejce stejně jako u ostatních značek. Jeden Suzuki prodejce třeba prozměnu nechápal, proč to nepřišlápnu hned zezačátku, to bylo ještě v časech 1,6 Swiftu Sport.
Jen bych upozornil, ze ne vsechna auta co dealeri prodavaji, jezdi v tomto rezimu ukazkovych jizd s prodejcem. Jsou taky vozidla, ktera maji normalne na pujcovani, a to zejmena jako nahradni za dele servisovane zakaznicke.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3959
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia

Příspěvek od HondaMan »

Zase bych to tak nehrotil. Mé auto /několikáté/ dostává podlahu pár set metrů po nastartování při nájezdu na rychlostku/dálnici minimálně 2x denně a občas to proložím prohrabáváním se závějí hned po nastartování.
Výměna oleje po 30tkm, desítky km na max po dálnici na jeden zátah...

Upřímně vyšší zátěž moderních motorů, byť za studena, je to poslední čeho bych se bál.
2.9T RWD
Odpovědět