Dálniční pohodlné přesouvadlo

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
JacobZ
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: ned 14 úno 05:42

Re: Dálniční pohodlné přesouvadlo

Příspěvek od JacobZ »

delphin píše:Já stejnou trasu absolvuji už 5. rok. Nejdřív Octavií III, pak Superbem a teď Kodiaqem. Vše 2.0 TDI. Nejpříjemnější na to byl ten Superb. Na dálnici hodně pomáhá automatická převodovka, adaptivní tempomat a bylo fajn mít i hlídání jízdy v pruzích a mrtvého úhlu. A pořádná světla.
Jen se divím, že tohle chceš absolvovat soukromým a ojetým autem. Nezdá se to, ale krom paliva jsou to podle auta 2 - 4 výměny oleje ročně, téměř jedna sada letních a jedna zimních gum... Máš to možnost aspoň dávat do nákladů na nějakou firmu? Za sebe jsem totiž počítal, že abych tohle byl schopen absolvovat za své bez služebního auta, musel by mi zaměstanavatel proti požadovanému platu přidat nejméně 40000 Kč v hrubém.
A jinak návrh na MB E-Klasse je podle mě velmi rozumný, volit tohle jako soukromé auto, sáhl bych po něm. Podle stylu jízdy klidně cokoli od E200 CDI až po šestiválec.

Já mám příspěvky od zaměstnavatele a jezdit budeme 2/4 lidi, jak kdy.. takže se toho nebojím. Olej zvládnu doma o víkendu sám a gumy no, to se pozná.. Styl jízdy mám spíš předpisový, lehce nad. Nejsem žádnej závodník a z hlediska úspory paliva/oleje budou čtyři válce určitě stačit..
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 218
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Dálniční pohodlné přesouvadlo

Příspěvek od delphin »

Nechci odrazovat, spíš jen varovat před tím, co mě samotného předem ani nenapadlo. Já tedy jezdím s hodně těžkou nohou, ale přeci jen, pokud na jedné cestě tím ušetřím 10 minut, tak jsou to skoro 2 hodiny za týden, co jsem doma navíc.
A nezdá se to, ale ty náklady jsou opravdu vysoké. A příspěvek zaměstnavatele v jednotkách tisíc to fakt neřeší. Vezměme jen, že v současné době břečky na cestách mám spotřebu klidně litr ostřikovače na den. A pokud chci, aby auto spolehlivě jezdilo, musí mu člověk dát své. To znamená třeba i včasná výměna oleje v automatu, člověk se nechce dožít konce doživotní náplně. Pokud by to byla čtyřkolka, tak to jsou další náplně.
A jak jsi na tom s náhradou auta v případě problému? Zastoupí někdo z kolegů? Při tomhle nájezdu jsem třeba za tu dobu řešil asi 4 čelní skla, pokaždé na 1-2 dny auto mimo. Občas nějaká proražená guma. Nebo oprava, nemusí být ani velká, a auto je hned na týden mimo provoz. Pak stačí mít smůlu jako já loni a byl jsem bez svého auta dohromady skoro 2 měsíce... Prostě to, co mě dřív potkalo třeba jednou za 5 let, teď řeším jako běžnou záležitost.
Jízda ve více lidech může hodně ušetřit, ale musí se hodně dobře nastavit cena. Nejen přípěvek na palivo, ale na celkové náklady. Taky jsem to dřív absolvoval, tam se nejlépe osvědčilo, když každý den bral jeden z nás své auto a jeden den v týdnu se střídal po týdnech. Pak se nájezd rozložil a neřešili jsme spotřebu, náklady na km jednotlivých aut... A šlo to, jen když měli všichni stejnou pracovní dobu a režim. Jenže to je ve 4 lidech vlastně utopie. A sraz se dělal na jednom místě, žádné vyzvedávání doma, jinak je zase slušná ztráta času při vyzvedávání a vyhazování. A navíc tohle se zase špatně počítá do nákladů.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 218
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Dálniční pohodlné přesouvadlo

Příspěvek od delphin »

Schválně jsem se podíval, kolik byly náklady na provoz Superba a za 2,5 roku při 150 tis. km to bez servisních prohlídek (náklady jsem viděl jen na tu po 90 tis. km) bylo 0,5 mil. Kč. Palivo z toho bylo 386 tis. Kč. Řekněme, že s nižší spotřebou a levnější naftou můžeš jít o 20 % dolů. Porovnej si to se svými odhady.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3968
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Dálniční pohodlné přesouvadlo

Příspěvek od HondaMan »

Ohledně kalkulace nákladů je dobrým vodítkem cena operáku na podobnou kategorii aut. Při nájezdu 60tKm+/rok bude i Octa za cca 15+dph

Když už to má být větší auto, tak bych se koukal po co nejnovějším Superbu. Přihodil 100tkč a koukal po SIII v 2.0TDI z prvních let výroby. E-klasse je fajn auto, ale nová stojí jako 2 Superby a po 13 letech provozu je dost naivní že servis nebude potřebovat.

Jsem přesvědčený, že TCO po prvním roce bude mít Sup lepší než 13 let stará E-klasse byť o 100tKč levnější v nákupu.

P.S. Ročně strávíš dojížděním do práce cca 600 hodin tj. 1/3 plného úvazku. Za jakou hodinovku pracuješ?
2.9T RWD
JacobZ
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: ned 14 úno 05:42

Re: Dálniční pohodlné přesouvadlo

Příspěvek od JacobZ »

HondaMan píše:Ohledně kalkulace nákladů je dobrým vodítkem cena operáku na podobnou kategorii aut. Při nájezdu 60tKm+/rok bude i Octa za cca 15+dph

Když už to má být větší auto, tak bych se koukal po co nejnovějším Superbu. Přihodil 100tkč a koukal po SIII v 2.0TDI z prvních let výroby. E-klasse je fajn auto, ale nová stojí jako 2 Superby a po 13 letech provozu je dost naivní že servis nebude potřebovat.

Jsem přesvědčený, že TCO po prvním roce bude mít Sup lepší než 13 let stará E-klasse byť o 100tKč levnější v nákupu.

P.S. Ročně strávíš dojížděním do práce cca 600 hodin tj. 1/3 plného úvazku. Za jakou hodinovku pracuješ?
Operák nikdy. To je z mýho pohledu dobrý leda pro firmy, kde si to hodí do nákladů.

Co se superbu týče - určitě nepůjdu do trojkovýho. Až budu v ČR, tak se chci projet v tom starším Ečku a dvojkovým supu ať mám srovnání i co se automatů týče. Každopádně furt mi v hlavě visí P508, to chci taky projet, pokud situace dovolí.

Na hodiny to radši ani nepřepočítávám, ale letos si vydělám lehce přes 1M. Příští rok to bude zase míň jak 0,5m, pokud vše půjde jak má. Je to různý.. Hodně peněz jsem začal investovat a nechci před hypotékou tyhle investice rušit/vybírat, když vím, že mi vydělají hodně peněz do budoucna. Proto se chci teď s výběrem co nejvíce uskromnit a dopřát si až později. Čili radši teď zvolím variantu staršího,levnějšího auta + případné opravy, které jsou většinou postupně a nový si koupím za pár let, až na něj zase našetřím. Nejsem člověk co by měl zrovna v oblibě půjčky a vlastně hypotéka na dům bude moje první....
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 218
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Dálniční pohodlné přesouvadlo

Příspěvek od delphin »

Já myslím, že HondaMan se tě nesnažil navést na operák, ale spíš operák použít jako orientační ukazatel, s jakými náklady má člověk počítat. Obecně bych se pod jeho příspěvek podepsal.
Za sebe jsem ještě zapomněl, když jsem bral MB E jako dobrou volbu, tak jsem si neuvědomil cenový strop, který odpovídá hodně starému autu. Na tuhle porci kilometrů jsem počítal s autem maximálně 2 roky starým. A i to se mi zdá jako počáteční stáří dost.
Konkrétní případ, teď jsem vracel 2,5 roku starý Superb právě proto, že v posledním půlroce strávil víc jak měsíc v servisu a hrozily další náklady na servis. Nejspíš špatný kus, stane se. Ale něco jiného je mít neomezeně k dispozici nějaké náhradní auto hned 1. den problému, pak vrátit auto na operák leasingovce a vzít obratem jiné a něco jiného je mít ho jako vlastní doma. Proto říkám, že za méně než cca 40 tis. Kč je takové dojíždění dost risk.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 218
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Dálniční pohodlné přesouvadlo

Příspěvek od delphin »

Obecně bych to viděl, že tento způsob dojíždění je hodně o štěstí. Třeba budeš mít štěstí a jen jezdit, měnit olej a gumy. Ale moc bych na to při tak velkém nájezdu nespoléhal. U nového auta hodně, byť ne všechno, dokáže zachránit záruka. U staršího to bude komplet na tobě. Každopádně budu držet palce.
Možná jen dodám, prvních 100 tis. km jsem jezdil v OIII s manuálem a byl jsem za přesednutí do Superba s automatem a všemi asistenty moc rád.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Dálniční pohodlné přesouvadlo

Příspěvek od Honza42 »

Nevím jak je rozumné provozovat např. V6 od Mercedesu, když jezdí víceméně dle předpisů a má hluboko do kapsy.
Šel bych po něčem starém, ne moc populárním s málo km a spolehlivým motorem, protože než to odejde na čas a korozi, tak to dřív dojezdí na km. Problém bude u tohoto hledání se stočenkama.
Automat na dálnici? K čemu?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/peug ... oFrom=list
Uživatelský avatar
970ka
Mistr volantu
Příspěvky: 884
Registrován: pon 25 dub 12:52
Bydliště: Plzeňský wenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálniční pohodlné přesouvadlo

Příspěvek od 970ka »

Dobrá nabídka, kluky v Plzni dobře znám,jsou férový.
Carrera S ,Tesla 3 Highland LR,Audi Q3 TSi, AR Stelvio 2,0T, MB SL Cabrio,MB Sprinter,Honda opice, atd ...
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1751
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Dálniční pohodlné přesouvadlo

Příspěvek od petr_riha »

Já teda nevím, ale u tohoto konkrétní Peugeota... fakt si někdo myslí, že si někdo koupil takovýhle koráb v naftě na 6kkm ročně?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Odpovědět