Zánovní auto, benzin, 300-400 tis. Kč

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Papa Bear RX9
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: ned 01 lis 17:32

Zánovní auto, benzin, 300-400 tis. Kč

Příspěvek od Papa Bear RX9 »

Ahoj,

dívám se po vozidle pro rodinné využití, zatím jsme dva, v blízké budoucnosti by se ale mohla rodina rozrůst.

Hledám spolehlivý stroj v relaci cca 300-400 tis. Kč, bude to první vozidlo, které na mě bude psané (už nejsem nejmladší, ale vzhledem k životnímu stylu jsem dosud žádné auto nevlastnil).

Nabídku nemám příliš ozkoušenou, protože zvažuji často auta z konce předešlých generací (např. Mazda 3 ročníků 2016-2018, Toyota Civic/Auris z roku 2018, apod.).

O nákupu přemýšlím následovně:
1. Rád bych i něco víc než přibližovadlo. Vzhledem k úmyslu (výlety mimo metropoli a dojíždění za rodinou cca 800 km celkem co měsíc či dva) najedu reálně tak 15 tis. ročně, rád bych především něco, co nebudu muset každou chvíli řešit, ale na druhou stranu bych si k tomu autu rád našel i vztah.
2. 400 tisíc není nepřekonatelná hranice, preferuji ale něco do této relace. Jedním důvodem je to, že mě čeká hypotéka, druhým je to, že se mi v této relaci nic moc nelíbí (sen je MX-5, než nám zakáží spalování), třetím je upřímně naděje, že v horizontu 6-7 let stejně pořídím něco hezčího. Z tohoto důvodu se nebráním lehce ojetým (nájezd třeba do 50 tis. km) vozidlům.
3. Je mi ukradené, jestli manuální nebo automatická převodovka. V cenové relaci počítám spíše MT, nevadí mi řadit, jakkoliv ve městě bude AT pohodlnější (na druhou stranu po Praze preferuji pohyb MHD, už kvůli zónám a parkování).
4. Rád bych výkon v rozmezí alespoň 80-100 kW. Aby byla relativně pohodlná jízda po dálnici a abych se nebál předjíždět naložený na okreskách. Přes občasné ježdění po dálnicích preferuji benzinové motory.
5. V tomto kontextu bych navíc asi uvítal atmosféru. Hybrid jedině od Toyoty, turbo je akceptovatelné, ale obecně se mi líbí purismus (míň součástek = menší pravděpodobnost selhání v systému). Litrovým trojválcům bych se chtěl vyhnout, věřím, že nejsou nekvalitní co do výkonu, ale nevěřím jejich dlouhověkosti. Preferoval bych atmosféru 1.4+ více než přeplňované motory 1.0, 1.2 apod.
6. Preferuji hatch nebo kombi, sedan přežiju. Nejsem fanda SUV a všemožných krabic.
7. Je to pocitové a iracionální, ale emočně se mi nelíbí německá auta této cenové relace. Nezdá se mi, že by měly jakýkoliv specifický projev nebo "duši", nijak mne nenadchla. Rád bych se jim asi vyhnul, týká se Golfu, Fabie, Octavie (řadím sem jako koncernovky). Výjimkou by potenciálně mohl být Leon, kterého sem řadím též, ale v tom jsem neseděl... Naopak se mi líbí japonci, co do filosofie nebo projevu např. Mazda 3, Civic.


Ad nějaké existující možnosti:
Toyota Civic/Auris 2018, atmosféra 1.6 (Auris oturbená 1.2i), manuální převodovka:
+ vyhovuje cenou, údajně nejspolehlivější přibližovadla
+ akceptovatelné servisní náklady
- vzhled, absence pocitů, "mikrovlnka na kolech"
- v případě Civicu sedan, méně praktická volba


Honda Civic současné generace
+ údajně výborné jízdní vlastnosti, spolehlivost
- pouze s přeplňovaným litrovým motorem, motorizace 1.5 poměrně hodně drahé i ojeté

Ford Focus
+ údajně výborný podvozek
- litrové tříválce

Mazda 3 předchozí generace (do 2018)
+ krásné auto, údajně dobré jízdní vlastnosti, atmosférické motory
- drahé i ojeté s vyšším nájezdem

Alfa Romeo Giulietta
+ je to Alfa
- je to Alfa

Velmi ocením jakékoliv tipy nebo doporučení ohledně možných voleb.
Ad finální cena vozidla - u ojetých vozidel starých 2-4 roky, jaká může být relativně férová cena pro obě strany (myšleno vůči ceně "oficiální", ceníkové někde na webu)? V Toyotě v Čestlicích mi tvrdili, že o ceně už smlouvat nejde, protože mají u ojetých vozidel z operáku minimální marži. Nevím ale, jak moc jim věřit, taky mi tvrdili, že měsíčně otočí 90 vozidel, a některá se mi zdá, že na webu mají stejná ještě od března letošního roku, kdy jsem se začal dívat poprvé.

Koupě pro mě není neodkladatelná, rád si počkám na lepší cenu - je lepší nakupovat na konci roku, kdy chtějí prodejci třeba ještě dohnat prodejní cíle, nebo až po novém roce, kdy jsou auta "zase o rok starší"?

Díky za jakékoliv tipy.
Papa Bear RX9
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: ned 01 lis 17:32

Re: Zánovní auto, benzin, 300-400 tis. Kč

Příspěvek od Papa Bear RX9 »

Případné zkušenosti s i30?

Líbí se mi, jakým směrem jdou, ale nevím co spolehlivost.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1876
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Zánovní auto, benzin, 300-400 tis. Kč

Příspěvek od Zajda »

Hledáš vyloženě rodinné auto nebo třeba 5dveřový malý hatchback?
Tak jako tak bych kupoval hned jak to půjde, nové. Příští rok = nové emisní normy, někteří výrobci už zdražují teď, někteří teprve budou muset. Lepší už to nebude.

Pokud chceš spolehlivost a dlouhověkost, nemělo by tě zajímat turbo/neturbo.
Spíš věci věci jako přímé/nepřímé vstřikování paliva. Toyota nebo Hyundai 1,6 jsou nepřímovstřiky, to je o jeden velký servisní problém míň. Nebo 2, jelikož prozatím plní emise i bez filtru pevných částic.

Taky tady máme takového uživatele co nechce turbo, aby se mu náhodou nepokazilo. Pak místo turba mění celé motory :))

U Hyundaie by mě trochu hlodaly pochybnosti s dostupností a cenou dílů po záruce. V tomto je naopak nepřekonatelný koncern - na 20 let staré Audi seženu každou kravinu do třetího dne.

S 1,6 atmosférou nebudeš na okreskách bezstarostně předjíždět, pokud se nejedná o veterána co má 800 kilo. Spíš to vyžaduje srdíčko a potahat motor do omezovače.

Toyota 1,2 Turbo 115 koní jede proti jejich atmosféře 1,6 132 koní pocitově jak raketa.

Koncernové 115 koňové 1,0 TSI jede ještě líp.
Po 100 000 km v testu Světa Motorů opotřebení neměřitelné. To s ním tahali karavan a olej měnili až opravdu po předepsaných 30 tis. km, což je šílené.
Akorát výkon šel dolů skoro o 10% kvůli karbonizaci sacích ventilů (protože přímovstřikový motor si je nečistí benzinem).

Takto vypadají třeba ventily puristického Mazda Skyactive přímovstřiku po 50 000 km. Čas od 7:00 dál. 7:25 pak srovnání s Hondou S2000 při trojnásobném nájezdu (port injected = nepřímovstřik).
《》
Papa Bear RX9
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: ned 01 lis 17:32

Re: Zánovní auto, benzin, 300-400 tis. Kč

Příspěvek od Papa Bear RX9 »

Zajdo, děkuju, to je pro mě zajímavé info. Jen to potvrzuje, že bych toho měl vyzkoušet co nejvíc, což je teď v této chvíli trochu oříšek (autobazary typu áček dovážejí sice až domů, ale to je zrovna společnost, které peníze dávat nechci).

V tuto chvíli to může být klidně pětidvéřový hatchback, pořád přemýšlím, jestli kupovat spíš podle současných potřeb (to je asi moje preference), nebo se snažit myslet na všemožné alternativy a co budu hypoteticky někdy potřebovat.

Upřímně, ty Toyoty nejvíc vnímám z hlediska dlouhověkosti a spolehlivosti. Jinak ze současných hatchů bych pocitově a co do jízdních vlastností asi bral Mazdu 3 předchozí (ta se mi líbí víc) nebo i současné generace, pak asi Civic.

Koncern pořád váhám. Nechci ho, ale v českých podmínkách to možná může být nejjednodušší co do dostupnosti dílů i servisu. Kupř. Octa IV se mi líbí, přijde mi ale poměrně drahá a upřímně mi vadí, kam se Škodovka posouvá co do technologií (je to možná směšné, ale vadí mi, že mi auto má rozhodovat o tom, jestli motor pojede na dva nebo čtyři válce, vadí mi ovládání infotainmentu, rádia a klimatizace čistě elektronicky apod.).

Ad MX-5 - Engineering Explained mám rád, ten klip jsem už snad i viděl, i když to zanesení si pamatuju jen matně :) je to ale trošku iracionální záležitost, miatu jsem začal chtít od chvíle, kdy jsme s kamarádem na prahu puberty poprvé hráli NFS Underground, on startoval s Civicem (ovlivněn ještě FnF 1) a já právě s Miatou. Současná ND2 se mi líbí ze všech generací nejvíc, asi je mi souzeno se jednou přidat do řad "gay kadeřníků". Jsem s tím srovnaný :D
edit: a srovnání s S2000 vlastně možná není ani úplně fér, kolik takových aut se historicky dostalo do série :))) je to pro mne absolutní legenda.
Odpovědět