Stránka 1 z 1

Rodinné auto kolem 160t Kč

PříspěvekNapsal: pon 26 říj 09:28
od R2D9
Zdravím, rád bych vás poprosil o radu. Hledáme náhradu za naše stávající auto (Renault Megane I. generace po faceliftu, 2001, 1,6 79kW v kombíku).
Auto nám bohužel už zespodu rezaví a nevyplatí se to opravovat. S blížící se STK v březnu se s ním tedy budeme loučit.

Dotaz píšu za otce, který na počítači moc neumí. Ten jezdí převážně po městě a jednou za dva měsíce po dálnici z Prahy do Brna. Odhadovaný nájezd je kolem 9000 km za rok. V rámci možností motoru nejezdí jako brzda provozu, ale také to auto už není na 150 po dálnici nebo bezmyšlenkovité předjíždění. Při 130 už je motor (a vlastně i vše ostatní) docela hlučný a citelně mu chybí 6. stupeň.

Vzhledem k malému nájezdu nechce do auta zbytečně investovat a tak jsme si dali limit 200 000 Kč včetně prvotního servisu. Auto by mělo být už vyšší pro snazší nastupování a vystupování a potřeboval by větší kufr. Díváme se tedy převážně na MPV. Taťka se nejvíc dívá na Dacii Lodgy 1,5 dCi, protože ty jsou za ty peníze nejnovější, ale spousta jich nemá ani tempomat a antikorozní ochrana je také diskutabilní. Nebrání se ale prakticky čemukoliv.
Už jsme byli i v bazaru a tam jsme zkoušeli tyto auta - Renault Grand Scénic, Peugeot 5008, Ford S-Max, Chevrolet Orlando a všechny byly na svou velikost nějak moc stísněné. Bez srandy ten starý malý Megane je uvnitř prostornější. Za vinu to dávám hlavně masivním středovým konzolím, které u starších aut nebyly. Mile překvapil Citroen C4 Grand Picasso po faceliftu, který jsme si zkoušeli spíše ze srandy, protože už je mimo cenovou kategorii (nevylétané kusy začínají od 250 000 Kč). Ten má hlavně v automatu uvnitř místa opravdu královsky, protože nemá žádný středový tunel. Tu Dacii zkoušel taky a také se mu tam sedělo dobře.

Osobně bych se rád ještě podíval na tato auto: Škoda Roomster, Seat Altea XL a Volkswagen Touran. Všechny s motorizací 1.4 TSI. Dle mého mu bude nafta zbytečná a po městě by ji dřív utahal než benzín.

Dotaz bych měl spíše k těm posledním 3 zmiňovaným. Všechny tyto modely byly vydány kolem roku 2005 a ačkoliv my hledáme kolem roku 2010, tak se obávám, že se nic za tu dobu nezměnilo. Tedy že auto bude jen mladší, ale vzhledem ke stáří modelu bude dost hlučné? Přeci jen je to jen 4 roky rozdíl oproti tomu našemu.

Re: Rodinné auto kolem 160t Kč

PříspěvekNapsal: pon 26 říj 16:22
od Čičo
Do mesta priamovstrekový benzín asi nebude to pravé...

Re: Rodinné auto kolem 160t Kč

PříspěvekNapsal: pon 26 říj 17:08
od petr_riha
Důchodce hledá na pár kilometrů ročně "auto s větším kufrem" a S-max je mu malý? WTF?

Velký kufr má Octavia, třeba. Do S-maxe toho naskládá taky hafo, co potřebuje převážet, proboha?

A ohledně hlučnosti: mezi roky 2005-2010 může být klidně nová generace vozu. A i kdyby ne, tak porovnávat skřípění interiéru a celkovou hlučnost u vozu 2001 a vozu 2010 fakt nejde, alespoň ne takhle globálně. Některé modely jsou hlučné už z fabriky, jiné jsou tiché i po 10 letech.

Re: Rodinné auto kolem 160t Kč

PříspěvekNapsal: pon 26 říj 18:36
od Honza42
Píše stísněné, ne malé. A já mu rozumím. Sice si sedneš pohodlně, ale nemůžeš se prakticky pohnout. Obestavěn blbostmi kolem dokola. A po delší cestě je to exhumace, jako vylézání z rakve. Prohlédněte si nějakou starou Ameriku, abyste věděli jak vypadá pohodlí.

Re: Rodinné auto kolem 160t Kč

PříspěvekNapsal: pon 26 říj 18:38
od 970ka
Náhodou mám na prodej Grand Scénica v benzínu a i když Renaulty nemusím, celkem mě překvapilo,jak to pěkně jelo,zticha i toho prostoru se mi zdá dostatek,líbilo se mi to víc než C Max ,kterého mají lidi hodně v oblibě a hodně jich prodám. S Max je samozřejmě o dost větší,ale za 200tis to bude spíše nějakej šuplík..

http://www.autokrs.cz/?strana=nabidka&detail=14

Re: Rodinné auto kolem 160t Kč

PříspěvekNapsal: pon 26 říj 21:16
od R2D9
Čičo: Nějaký rozumnější nápad? Nafta obecně je na jeho popojíždky velmi špatná volba a utahá ji dříve než TSIčko. Mezi benzíny moc rozumný výběr není, protože v tehdejší době spíš kralovaly naftové motory. Problém je, že atmosféry jsou na tyto auta už moc slabé, nemluvě o alespoň trošku svižné jízdě.
Myslíš, že ty TSI by nevydržely ani při dobré údržbě? Vše na autě mění předčasně a za kvalitní díly, oleje dělal pravidelně každých 10t km. Prostě se o to stará a je schopný si to udělat sám, takže opravdu ví, co tam dává.

petr_riha: Lépe číst, méně se navážet. Ten 50-ti letý důchodce si nemyslí, že auto a kufr je malé, ale prostor u řidiče stíněný. Honza42 to vystihl dobře. V kabině je kvůli obklopení různými serepetičkami a tunely pocitově málo místa. Octavia bohužel nesplňuje snadné nastupování a vystupování. Konkrétně náš Renault nijak neskřípe v kabině. Jde vyloženě o odhlučnění motoru, podběhů a okna, které už na dnešní poměry nedosahuje dobrých výsledků. Tím se při jízdě na dálnici značně snižuje komfort, protože 2 hodiny poslouchat nějaký hlasitý zvuk není úplně příjemné.

970ka: Osobně se mi ten Scénic líbil, ale v tabulce má mínus vzhledem k zadním sedadlům. V dnešní době se u většiny MPV sedadla složí do roviny. Scénic má ty sedačky prostě jen se sklopeným opěradlem. Taťka vozí klientům drobný dřevěný nábytek, takže ta rovná plocha by pro něj byla plus. Stejný nedostatek má i ta Lodgy.
Jak jsou na tom ty 1.4TCe? Vyhýbáme se 1,2TCe, protože žerou olej při zahřátí na dlouhé trasy a ředí chladící kapalinu benzínem při krátkých studených trasách.

Re: Rodinné auto kolem 160t Kč

PříspěvekNapsal: pon 26 říj 23:13
od Zajda
1,4 TCe (H4J) by stejně jako starší verze 1,2 TCe (D4F) měla by být v pohodě. Přímovstřiková hrůza 1,2 TCe (H5F) přišla někdy v roce 2012. A díky nešťastné konstrukci nadměrně ředila olej benzinem.

Re: Rodinné auto kolem 160t Kč

PříspěvekNapsal: úte 27 říj 07:09
od janom
Zdravím,

Pravdupovediac je zadanie dosť špecifické, ale o to väčšia výzva to bude :) Každopádne chválim, že na taký nájazd nehľadáš naftu.

1,4Tsi z okolia roku 2010 je recept na problém kvôli rozvodom - v lepšom prípade ich bude otec opakovane meniť (možno čo 2-3 roky pri tom nájazde, lebo krátke jazdy to zhoršujú). V horšom... stretávka? :-s

Možná alternatíva je Touran 2,0 CNG, ale záleží ako ďaleko máte CNG pumpu a ako veľmi prevažujú krátke jazdy - inzerát je iba príklad.
https://auto.bazos.cz/inzerat/127082850 ... vybava.php

Prípadne ALTEA XL alebo Touran s 1,6Mpi - pri menšom nájazde je ten motor stávka na istotu - možno blbú (potreba točiť aby to nad 80 "ťahalo"), ale nie je tam toho moc (nič drahé ak neodídu krúžky) čo by sa kazilo. Len tam pretrváva len 5q prevodovka. Na druhej strane mne to v OII chodilo po diaľnici 170 ok (samozrejme spotreba + hluk pri tomto už oboje blbé).

Prípadne ma ešte napadá - ak tatko robí s drevom a potrebuje miesto - ísť o niečo vyššie - sharan 2,0 (možno "lenoch") alebo 1,8T boli ešte dobré motory a tie autá zvládajú vysoké nájazdy (ja by som asi šiel touto cestou) - zas iba príklady:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volk ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volk ... oFrom=list