Vcházejme z toho, že chceš auto na 15 let, čímž se všechno komplikuje a proto jsem taky výše vypisoval jen blbuvzdorné motory, ne TSI

Mechanický základ 1.0 TSI je naddimenzovaný, odstřelit ho z konstrukčních nedostatků může jen karbonizace.
Aditivovaný benzin částečně pomůže.
Dál bych měnil bych olej s filtrem jednou za rok i když najedeš jen těch 5000 a interval je dle výrobce 30 000 km nebo 2 roky.
Krátké jízdy bez zahřátí spadají do extrémně ztížených podmínek a olej bude neustále kontaminován kondenzovanou vodou a palivem. Je to spíš o tom, kolik provedeš studených startů, než že bys to pak úplně zvrátil tím že motor poběží dýl.
Pokud nechávat motor běžet dýl, tak spíše po jízdě než před ní. Ale zas tak bych to nehrotil pokud si pohlídáš výměny oleje.
Karbonové úsady klapání na volnběh ani u zahřátého motoru stejně nespálí, to se může povést jen ve vysoké zázěži

Hlavně třeba v minusových mrazech je lepší po pár desítkách sekund vyjet, než prodlužovat agónii motoru na volnoběh, na který se bude jen pomalu zahřívat.
Pokud máš po ruce důvěryhodného mechanika, tu roční výměnu oleje můžeš provést mimo autorizovaný servis.
Jelikož poslední cca dva roky už všechny TSI mají filtr pevných částic, autorizovaný servis použije nejspíš olej 0W20 normy VW 508.00. Bude dobré se té specifikace držet i při mezivýměnách. Tyto oleje jsou relativně drahé.
Např. toto je tak jedna z nejlevnějších voleb dostupná z oficiální distribuce nějakého výrobce oleje:
https://eshop.ravenol.cz/olejlevne/esho ... 20-USVO-5LNo a řekněme třeba po 40 000 km (čistý odhad) svého provozu se obrátíš na autorizovaný servis s požadavkem na dekarbonizaci motoru
