Re: Dálniční kočár na příštích deset let
Napsal: čtv 10 pro 22:07
Oživím starší téma...
Zatím jsem ještě nic nového nepořídil, stará dobrá Croma už překročila 230 tkm a pořád věrně a dobře slouží. Ale zdá se, že pokud pomine koronavirus a nic jiného se nezmění k horšímu, bude v následujících letech těch dlouhých cest o něco víc, než doposud. Takže výměna auta zůstává na stole.
Výběr se v podstatě zúžil na dvě alternativy:
- Peugeot 308 SW 2.0 HDI 150 koní manuál GT-Line, v podstatě jeden konkrétní kus v Německu, pěkně vybavený, rok 2018 (novější v téhle konfiguraci už nejsou), prý ve vynikajícím stavu a s najetými jen asi 26 tkm, u ofiko dealera Peugeotu, za 17.600 euro. Musel bych ho koupit hned nebo co nejdřív. Další takhle zachovalý už asi nebude.
Jo a je to jen Euro 6, nikoliv 6d-temp, takže o něco míň senzorů a ekonesmyslů.
nebo
- Insignia, 2.0 nafta 170 koní, případně 1.6 turbo 200 koní. Těch je v Německu hromada, hlavně dieselů, tam bych mohl klidně počkat a vybírat. Například je teď k mání pěkný kombík z roku 2019 se slušnou výbavou (např. vyhřívaný volant, což 308 vůbec neumí), nájezdem kolem 30 tkm za necelých 21 tis. euro, možná by se dala ještě domluvit nějaká sleva. Dají se ale sehnat i pěkné kusy pod 20 tis. euro.
1.6 Turbo bývá obvykle lehce dražší a je jich mnohem míň.
Překvapuje mě, že Insignia, auto o třídu výš než 308, o generaci novější, o 20 koní silnější, lépe vybavené, plnící novější normu a ještě německé značky je relativně jen o málo dražší. Na druhou stranu já tak obrovské auto vlastně ani nepotřebuju, 308 je velikostně zcela dostačující: jezdím sám nebo ve dvou, na zadní sedačky dávám leda bundu a kufr mají obě auta velký až dost. A taky se mi Insi už jen tak tak vejde do garáže (na šířku i na délku), 308 v pohodě.
Tak co, klofnout poslední 308 s pořádným motorem a manuálem? Nebo v klidu hledat nejhezčí / cenově nejlepší Insignii?
Zase když teď koupím 308 a za rok nebo dva už mě nebude bavit, můžu ji prodat a koupit Insi, ty ještě budou. Naopak by to nefungovalo, protože 308 už je jen se slabými motory (nepočítám GTI, to není auto pro mě).
Zatím jsem ještě nic nového nepořídil, stará dobrá Croma už překročila 230 tkm a pořád věrně a dobře slouží. Ale zdá se, že pokud pomine koronavirus a nic jiného se nezmění k horšímu, bude v následujících letech těch dlouhých cest o něco víc, než doposud. Takže výměna auta zůstává na stole.
Výběr se v podstatě zúžil na dvě alternativy:
- Peugeot 308 SW 2.0 HDI 150 koní manuál GT-Line, v podstatě jeden konkrétní kus v Německu, pěkně vybavený, rok 2018 (novější v téhle konfiguraci už nejsou), prý ve vynikajícím stavu a s najetými jen asi 26 tkm, u ofiko dealera Peugeotu, za 17.600 euro. Musel bych ho koupit hned nebo co nejdřív. Další takhle zachovalý už asi nebude.
Jo a je to jen Euro 6, nikoliv 6d-temp, takže o něco míň senzorů a ekonesmyslů.
nebo
- Insignia, 2.0 nafta 170 koní, případně 1.6 turbo 200 koní. Těch je v Německu hromada, hlavně dieselů, tam bych mohl klidně počkat a vybírat. Například je teď k mání pěkný kombík z roku 2019 se slušnou výbavou (např. vyhřívaný volant, což 308 vůbec neumí), nájezdem kolem 30 tkm za necelých 21 tis. euro, možná by se dala ještě domluvit nějaká sleva. Dají se ale sehnat i pěkné kusy pod 20 tis. euro.
1.6 Turbo bývá obvykle lehce dražší a je jich mnohem míň.
Překvapuje mě, že Insignia, auto o třídu výš než 308, o generaci novější, o 20 koní silnější, lépe vybavené, plnící novější normu a ještě německé značky je relativně jen o málo dražší. Na druhou stranu já tak obrovské auto vlastně ani nepotřebuju, 308 je velikostně zcela dostačující: jezdím sám nebo ve dvou, na zadní sedačky dávám leda bundu a kufr mají obě auta velký až dost. A taky se mi Insi už jen tak tak vejde do garáže (na šířku i na délku), 308 v pohodě.
Tak co, klofnout poslední 308 s pořádným motorem a manuálem? Nebo v klidu hledat nejhezčí / cenově nejlepší Insignii?
Zase když teď koupím 308 a za rok nebo dva už mě nebude bavit, můžu ji prodat a koupit Insi, ty ještě budou. Naopak by to nefungovalo, protože 308 už je jen se slabými motory (nepočítám GTI, to není auto pro mě).