Dálniční kočár na příštích deset let

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Dálniční kočár na příštích deset let

Příspěvek od Stepan »

Bych úplně nezavrhoval ten koncern. 200 000 v tomhle, pro motor velmi pohodlném režimu, najede kde co. EA888 je relativně ozkoušené. Akorát se bojím, že "dálnice 200+, spotřebu neřeším, klidně i 10 litrů" není moc benzín friendly zadání. V režimu "furt 200+" žere přes 10 i TDIčko.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3969
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Dálniční kočár na příštích deset let

Příspěvek od HondaMan »

970ka píše:Koncern se však nejlépe oservisuje,i když se rozessere,nebo nabourá. Na dálnici,třeba aspoň Superb,či Passat takové minimum,řekl bych. Sám bych šel asi také do Audi a to jsem 30 let jezdil spíše MB,nebo BMW. Časem stejně všichni skončíme v korejských autech :-)
Já tu myšlenku nekupovat koncern plně chápu a celkově beaumontův postoj.
Mám rád japonce, ale posledních 15 let mě nebaví,
Mám rád Francouzská auta. Baví mě jejich pohodlí a celková pohoda ale na každém autě je nějaký průšvih. Moc rád mám DS5, ale to auto je prostě sráč.
Italové kromě Gulia nedělají nic na delší trasy v nákupce okolo 1 mio a i Gulia postrádá pro mě zásadní výbavové prvky (např. světla).
I proto jezdím Insignií, protože Superb ani Passat jsem příliš nechtěl, ale pokaždé když do koncernu přesednu, tak cítím, že konkurenci ujíždí vlak. Ford je na tom imho ještě hůř než Opel. Mondeo bude za chvíli 10 let staré, prodeje bídné, pravděpodobně bez adekvátního nástupce...

Z tohoto pohledu je Insignia vcelku schopný Superb, který není Superb. Jen je potřeba mít štěstí na kus.
2.9T RWD
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: Dálniční kočár na příštích deset let

Příspěvek od budik »

Já něco podobného řešil před časem, v podstatě ze stejných důvodů, tj. koupit, dokud je co.
Šíře nabídky již několik let výrazně redukuje, a pokud do toho zadáš ještě vlastní vylučující kritéria, tak vlastně není z čeho vybírat.
Pokud vyloučíš vše z Asie, prakticky vše z Německa (kromě prémiovek a VW koncernu zůstane jen Opel), tak zbývají jen Italové, Francouzi, Ford a ten Opel. Neberu v potaz US auta a případné jiné úlety.
Italové v podstatě přestali auta dělat, to trochu přeháním, ale ne až tak moc. Vlastně jen Giulii, která je nepraktická (u mě taky nebyla ve výběru, protože pouze sedan).
Francouzi auta dělat pomalu přestávají. Alespoň taková, co zřejmě chceš. Ten P308 mám dojem že tam je jenom proto, že máš pro tu značku sympatie, ale z mého pohledu objektivně nesplňuje parametry zadání, tedy ne v té 150k motorizaci.
Z omezeného výběru v úvodu mi dává smysl vlastně jen FF st, sám jsem o něm uvažoval, a pak hlavně Insignia - ale ta se mi líbila, dokud byla k mání s 2.0T, což už tuším není, a poněkud by mě znejistilo co sem píše Hondaman.
Doporučuji přehodnotit parametry toho "filtru" co jsi si nastavil, a když nic jiného, tak se smířit s automatem. A/nebo vzít na milost VW koncern, jak už navrhovali jiní. 2.0 TSI EA888 je na trhu dlouho, ve velkých počtech a objektivně to průšvih není. Já vlastně vybral tento motor a pak jsem k němu hledal auto.
honziss
Letec
Příspěvky: 3459
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Dálniční kočár na příštích deset let

Příspěvek od honziss »

EA888 je dobrej motor. Jen bych dal pozor na zprevodovani konkretniho modelu. Ja s tim jezdil rychlou DE dalnici za 16-20 od pumpy k pumpe.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Dálniční kočár na příštích deset let

Příspěvek od Jenyk »

Mně přijdou všechny diskutované možnosti na dálniční přibližovadlo divné. Sakra takové auto musí být větší, pohodlné, tiché, výkonné. Něco jsem se tak nalétal a vím, co říkám. Bohužel tazatelova kritéria většinu současného vylučují a budoucnost bude jen horší. Můj názor je nechat si Cromu a opečovávat ji. Pokud se nerozpadne korozí, je věčná. A cena DPF proti novému autu je jaká? Desetinová?
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3969
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Dálniční kočár na příštích deset let

Příspěvek od HondaMan »

Tohle bude problém ale u všech benzinových aut s 200Hp+ při 200kmph+
V tomhle režimu jezdíš i s tuctovým, malým, FWD TDI s dostatečně dlouhou převpodovkou okolo 12.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3969
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Dálniční kočár na příštích deset let

Příspěvek od HondaMan »

Jenyk píše:Mně přijdou všechny diskutované možnosti na dálniční přibližovadlo divné. Sakra takové auto musí být větší, pohodlné, tiché, výkonné. Něco jsem se tak nalétal a vím, co říkám. Bohužel tazatelova kritéria většinu současného vylučují a budoucnost bude jen horší. Můj názor je nechat si Cromu a opečovávat ji. Pokud se nerozpadne korozí, je věčná. A cena DPF proti novému autu je jaká? Desetinová?
Přečti si tenhle odstavec.
beaumont píše: Jde mi o auto na dlouhé cesty - očekávaný nájezd kolem 15 až 20 tis. km ročně, z toho 90% buď dálnice, nebo rychlé silnice 1. třídy. Na město a na zábavu na okreskách mám jiná auta, na druhou stranu na té dálnici potřebuji dostatečný výkon, rád a často jezdím rychle - v Německu i dlouhodobě 200+ km/h.
Pojďme to podělit.
I kdyby byl nájezd 20tKm/rok a 50% nájezdu byla dálnice, tak se bavíme o cca 200km týdně = nic. To jde jezdit i Fabií.
A i pokud by byla německá dálnice tvořila 50% z celkového dálničního nájezdu, tak se bavíme o 5tKm/rok a když v polovině případů nepůjde jet 200+ z důvodu provozu, tak jsi na 2500Km/rok a na to stačí cokoliv.

Dneska dobře slouží Croma se 150 Hp. IMHO je cokoliv většího než Golf/FoFo/jakákoliv jiná nižší střední v kombíku je příjemná zbytečnost.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Dálniční kočár na příštích deset let

Příspěvek od Stepan »

HM -> on tam ale píše, že těch 20kkm dá jenom po dálnicích. Takže to úvodní vydělení dvěma škrtni.
Ale na věci to nic nemění. Z hlediska "ježdění" jde opravdu o přískoky. Kdejakej pendler ze satelitu za Prahou najede víc jenom do práce. Nižší střední bude vážně stačit a aspoň zbyde víc peněz na hračky.
Ale třeba u Golfu bych si dal pozor na to, že má nižší rozvor než Chroma. Aby sis na stabilitě nepohoršil.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
m.deejay
Řidič začátečník
Příspěvky: 131
Registrován: úte 14 led 21:03

Re: Dálniční kočár na příštích deset let

Příspěvek od m.deejay »

To jako kdo nenajede např. 30-50tkm ročně, tak pro něj nemá smysl kupovat "lepší" auto s výkonem?
Např. já jsem si tedy naprosto zbytečně koupil Mustang 5.0, protože najedu ročně jen 6-7tkm...

Pro tazatale koupě auta: Zkusil bych projet i nějaké Bmw řady 3, nebo 5, (rok 2016-17), ikdyž se mu do prémie moc nechce. Servis se dá dělat za rozumné peníze, když se ví jak...
Ford Mustang GT 5.0, 2018, 421 koní
Bmw X3 3.0i, 2006, 231 koní
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Dálniční kočár na příštích deset let

Příspěvek od Stepan »

To chce líp číst a chápat kontext.

Tazatel má zjevně spoustu jiných aut, hádám zejména italských, které mu dělají radost a utrácí za ně nemalé peníze. Hledá dělníka, kterej splní potřebu (nemyslím si, že někdo jezdí po dálnici jen tak pro radost) za rozumný náklady.
A na dálničních 20kkm jako spotřebič nižší střední třída opravdu stačí. Fabie asi ne, když se chce projet 200, ale Golf / Oktávka / cokoliv tu potřebuju vykreje. Superb, Passat nebo D3 nepřinesou nic, co by se na těhle pojížďkách projevilo. A když v garáži parkuješ italský veterány, tak je ti asi u prdele, jestli jezdíš ofcí nebo trojkou báwem.

Chápu, že ses tím Mustangem měl potřebu pochlubit, gratulki, ale v tomhle kontextu je to porovnání úplně mimo 8-}
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Odpovědět