Rodinné auto do cca 250 tisíc

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

Re: Rodinné auto do cca 250 tisíc

Příspěvekod Zajda » úte 19 kvě 14:24

Turba 1.0 TCe bych se vůbec nebál. Budeš to mít od novoty, měnit olej po 15 000 km nebo roce, není důvod aby byl nějaký problém. Předchůdce TCe 0,9 byl celkově mimořádně spolehlivý. Jen mi na něm vadily hodně zpomalene reakce na pedál plynu, což je dáno i právě nepřímým vstřikováním, které nelze tak dobře regulovat, ale zase je super pro životnost. Proto jsem nakonec Clio zavrhnul.1.0 TCe má stejný systém, ale nejel jsem ním. 1.0 SCe bez turba by neměl vykonovou rezervu ani na předjíždění autobusu, to bych bral max. do města.
A3 1,9 TDI
Civic Type-R EP3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1136
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Rodinné auto do cca 250 tisíc

Příspěvekod David.C.C. » úte 19 kvě 18:56

Dneska jsme si sedli do jmenovaných vozů (Golf, Octavia, Logan MCV) a na čelo našeho výběru se dostala Octavia.
Jednoduše je v ní o parník nejvíc místa. I když si nastavím sedačku u řidiče na pohodlný posed, tak za mnou zůstává kopa místa. To se o Golfu ani Loganu říci nedá.

Jestli se tedy nějak překvapivě neotočí karta, uvítal bych rady ohledně spolehlivé mnotorizace pro Octavii III - skákání po městě, výlety okolo města, občas i delší výlet po dálnici. Děkuji
David.C.C.
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 16 kvě 20:06

Re: Rodinné auto do cca 250 tisíc

Příspěvekod Stepan » úte 19 kvě 20:11

Obávám se, že neexistuje. Požadovaných 10 - 15 let v běžném, Vámi popsaném způsobu provozu, tzn. 200 - 300 tisíc kilometrů nájezd za dobu vlastnictví, odpovídá +- plánované životnosti vozu. Cokoliv nad toto je vykoupeno masivními investicemi nebo extrémně vhodným způsobem provozu, jednorázové dálky po dálnici (...)

A vy potřebujete koupit Octavii za 250 tisíc, jakoby i vč. DPH. "Začínáte" přinejlepším na 100 000 km, spíše více. Octavii chce každý a tomu odpovídají ceny. Je to prostě drahý.
Auto bude velmi pravděpodobně udřená fleetová mula z vráceného operáku, protože soukromý a citlivý majitel si nekupuje novou Octavii, aby ji s 100 000 km prodával. Takže bývalé firemní auto, které pořádný servis nevidělo ani z vlaku a že by se k němu někdo nějak hezky choval je nepravděpodobné.

Tohle asi nepůjde.
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3486
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Rodinné auto do cca 250 tisíc

Příspěvekod Zajda » úte 19 kvě 22:35

Ano, můžou sice být všechna správná razítka v servisní knížce, což znamená výměny oleje 30 000 km nebo 2 roky bez milosti. Včetně prvního intervalu, kdy je v motoru bordel ze zajíždění. Ten by nejlépe měl jít ven extra výměnou oleje nebo v nejhorším případě aspoň filtru po stovkách nebo slabých tisících km. Auto s potenciálem najet v dieslových verzích třeba půl milionu km s prstem v nose dostane rozsudek smrti už nazačátku. První majitele (firmy) ani výrobce to trápit nebude, záruku to přestálo, servisní náklady minimální, dál už se děj vůle boží.
A3 1,9 TDI
Civic Type-R EP3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1136
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Rodinné auto do cca 250 tisíc

Příspěvekod janom » stř 20 kvě 06:49

Pripájam sa k názoru kolegov nado mnou. Auto na 10-15 rokov kúpené ako ojetina so 100tis km za 250tis je ťažké zadanie. Tie autá sú dimenzované na 250tis km a už sú z logiky veci zložité (priamy vstrek vždy, turbo a pod.) Pri bežnou použití budú nevyhnutné výdavky, alebo opatrné využívanie ako prevencia a predĺženie životnosti (opatrné zahrievanie, dochladzovanie po záťaži, palivo s aditívami) - práve to, čo pôvodný majiteľ nerobil, lebo mal auto na chvíľu.

Octavia je v CZ/SK prehnane vyhypovaná ako záujmom ľudí, zlodejov, bazárnikov... ale hlavne cenami. Odporúčam sa minimálne pozrieť na S. Leon ST, kde je veľkosť kufru podobná, miesta vzadu je o niečo menej, ale hlavne za Vaše peniaze môžete mať auto s menším nájazdom, v lepšom stave a pod. Technika, motory a náklady sú so Škodovkou identické. len príklady:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat ... oFrom=list

K motorom pre Leon/Oktáviu: 1,6Tdi je podarený agregát, ale nafta po operatívnom lízingu nie je ideálne riešenie - tých prvých 100tis to mohlo skákať po meste, takže stav DPF je ozaj otázny + kvalita paliva na ktorú to chodilo tiež (vstreky sú veľká investícia a asi by Vás časom neminula). 1,2 Tsi (bavíme sa o Octavii 3/Leone 3 kde sú TSI vždy s rozvodovým remeňom) - príjemné prekvapenie, aj spotrebou aj chovaním, ale na plné vyťažovanie auta sa nehodí. 1,4 Tsi - zrejme najlepšie riešenie, aj 92Kw verzia ide fajn a spotrebou sa pri kľudnom použití nebude od 1,6Tdi veľmi líšiť, pri dynamickom použití spotreba samozrejme vyššia.

Za mňa by stálo za úvahu pozrieť sa po aute s atmosférickým benzínom, ktorý 15 rokov šetrnej prevádzky prežije spoľahlivo. Dynamicky sa na Tsi nebude chytať, ale nebude to náročné na kvalitu paliva a spôsob použitia. Napadá ma Astra, len tam si nie som istý či vyhovie miesto vzadu. Len pre príklad:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel ... oFrom=list
janom
Spolujezdec
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 14 úno 16:22

Předchozí

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků