~50 000 + Automat

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

~50 000 + Automat

Příspěvekod Rageweawer » sob 15 úno 21:06

Zdravím,

rád bych se zeptal na zkušenosti s automatem ve Š Fabiích/Octaviích/Superbu z roku cca 2000-2005+.

Hledám auto pro přítelkyni, která dodělá (snad) v březnu ŘP a nebude potom vadit, když to někde poškrábě, dokud toho aspoň trošku nenajede. Neřeším stav aut níže, ale obecnou spolehlivost automatů u těchto modelů.

Případně jakou značku/typ auta doporučujete na vyježdění (s automatem). Podmínka je tedy jen automat a klima Smarta nechce :-)

Díky.

https://auto.bazos.cz/inzerat/115109621 ... utomat.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/115495560/octavia-ii.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/113859553 ... superb.php
Rageweawer
Autoškolák
 
Příspěvky: 64
Registrován: úte 24 kvě 08:34

Re: ~50 000 + Automat

Příspěvekod petr_riha » sob 15 úno 23:08

Mno, koupit 15-20letý vrak v automatu automat (na značce nezáleží), to chce koule. Poškrábaný lak bude to poslední, co budeš řešit.
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
petr_riha
Autoškolák
 
Příspěvky: 69
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: ~50 000 + Automat

Příspěvekod Jenyk » ned 16 úno 11:08

Nemusí to být špatná volba právě proto, že se toho lidé bojí. Tehdy Škodovka dávala myslím převodovky Jatco, které nejsou špatné. Měla by se v nich pravidelně měnit náplň nejdéle po 60 000 km a pokud to majitel prokazatelně dodržoval, vyžadují repasi obvykle až tak kolem 250 ... 300 tisíc najetých km. Pokud ne, musí se s repasí počítat okolo 200 tisíc km. Repase se umí, je to pár desitek tisíc. Je to rozhodně lepší volba než jakýkoliv zázrak DSG z dílny VW. Vyhnul bych se také převodovkám Powershift ve Fordech.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
Jenyk
Pan Řidič
 
Příspěvky: 407
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: ~50 000 + Automat

Příspěvekod Rageweawer » ned 16 úno 12:41

Auto je pro ni na dojíždění do práce 20 km tam a 20 km zpět dálnice a pak jízda po Praze asi 2 km - dejme tomu 10 000 km bude strop co to auto budeme mít (po získání nějakých zkušeností půjde dál (6-12 měsíců?)). Neplánujeme ho provozovat 5 let při nájezdu 30 000 km / rok. Nejde ani o spotřebu, výkon, kosmetický stav.

Hlavní je obecná spolehlivost automatu u nějaké značky + aby se případná oprava za toto období nevyšplhala na cenu pořízeného mladšího auta.

Na který ročník, značku a typ auta se zaměřit? Budget samozřejmě můžu přetáhnout, ale držel bych ho pod 100.

Díky.
Rageweawer
Autoškolák
 
Příspěvky: 64
Registrován: úte 24 kvě 08:34

Re: ~50 000 + Automat

Příspěvekod Jenyk » ned 16 úno 18:04

Za tyhle peníze půjde vždy o sázku do loterie. Porouchat se může cokoliv, záruka není a oprava převodovky nejspíše nebude rentabilní. Je vhodné koupit auto v jakž takž dobrém stavu, se servisní historií a levné, které člověk v případě poruchy převodovky hodí bez lítosti ze skály.

Finančně nejrozumnější by mi přišlo jezdit tyhle kilometry Uberem.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
Jenyk
Pan Řidič
 
Příspěvky: 407
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: ~50 000 + Automat

Příspěvekod petr_riha » pon 17 úno 00:32

20lety auto se ti muže vysypat hned za branou prodávajícího. Automat riziko problému jen zvyšuje. Spolehlivost motoru/převodovky atd. plati jen u aut do určitého staří a nájezdu. Pak je to loterie. Nafty budou mit nalitano pres pul mega.

Byt tebou koupím něco za 20k, ideálně manuál. Kdyz se vysere, hodit ze skály a koupit druhy takovy. Na najetí 10kkm by to mělo stačit.
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
petr_riha
Autoškolák
 
Příspěvky: 69
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: ~50 000 + Automat

Příspěvekod moucan » pon 17 úno 05:43

Popíšu ti soužití s jedničkovou Octavkou 1.9 TDi v automatu.

Motor 66kw předělanej někym z původních majitelů na 81 kw takže automat dostává celkem záhul a já auto taky nešetřim co do stylu jízdy i co do občasnýho přeložení auta nebo tahání přívěsu.
Automat je ZF 4 rychlost.

Auto koupený 2018 s 222 tis. (dle servisky asi i opravdovejma - dle stavu auta taky), teď má 271 tis.

Do auta za ty 2 roky proinvestováno asi 40 tisíc a z toho 20 tis. jen automat. (1. výměna oleje - 5000 Kč, pak výměna prasklýho chladiče oleje + 2. výměna oleje 15000 Kč)

Reálná spotřeba od 4.9l/100km (1700 km dovolená a striktní limity dle předpisů) po 7.5 l/100 km při opravdu ostrý jízdě. Kombinovanou mívám 6 litrů/100km. Ve městě když courám občas Prahou a kolonama je to cca 8.5l/100km.

Automat jako takovej i dle toho co jsem se bavil s chlapem co dělá automaty je snad jeden z nejblbuvzdornějších a nejjednodušších co může být. Problém je ale cena případnýho repasu kdy se naopak řadí nezi nejdražsí a komplet poctivá repase vyjde na 80-90 tis. Kč. Tudíž žiju a jezdim prostě s tim že pokud umře automat tak půjde na smrt i auto. S tim jsem do toho už ale šel když jsem tohle kupoval, navíc v bazaru. Jak se píše nahoře je to prostě loterie a i když pří koupi může vše fungovat tak za týden už nemusí. Já mam zatím štěstí.
Narozdíl od benzínu který se s těmahle 4 st. automatama trápěj má TDi tu výhodu že je mu celkem u zadele kolik tam je nebo neni rychlostí protože prostě táhne na všechny a spotřeba neni nijak strašná. (I když na vymodlenou spotřebu kultu TDi můžeš zapomenout, tý se nelze přiblížit).
Octavka s nama projela Albánii, Bulharsko, roviny, dálnice, průsmyky, okresky všeho druhu, tahala plaťák s autem (celkem 1500kg), vozila materiál 500-600 kg v autě a nikdy jsem nemohl říct že by automat nestíhal.
Nutno znova říct že je tam ten zvýšenej výkon takže klasická 66ka bude línější ale krouťák nízko bude stále a nebude to o tolik horší.
Pro ženskou ideální. Mladá když k tomu přičichla tak nechce o manuálu ani slyšet.

Za mě tahle konfigurace ok ale je třeba počítat se vším, i se smrtí auta. Každopádně přežije to opravdu hodně a kecy o choulostivosti automatu nejsou na místě, alespoň né u tohohle protože i přes občasný zaškobrtnutí při přeřazení a prokluzy stále umřít nechce i když má na krku větší výkon a mě za volantem.
moucan
Dítě v autě
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 17 úno 05:12

Re: ~50 000 + Automat

Příspěvekod Shr3k » pon 17 úno 08:53

Z těch linků max tu fabku, protože 100000 km je tak maximální hranice na strojní výměnu oleje v automatu proplachem.
2018 Opel Insignia Country Tourer 2.0T
2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
 
Příspěvky: 644
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: ~50 000 + Automat

Příspěvekod petr_riha » pon 17 úno 09:55

Shr3k píše:Z těch linků max tu fabku, protože 100000 km je tak maximální hranice na strojní výměnu oleje v automatu proplachem.

Veris tomu, ze 20lete auto (sice Fabie, ale i tak) má nalitano jen 100kkm? To není nájezd ani druhého auta v rodině.
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
petr_riha
Autoškolák
 
Příspěvky: 69
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: ~50 000 + Automat

Příspěvekod HondaMan » pon 17 úno 10:37

petr_riha píše:
Shr3k píše:Z těch linků max tu fabku, protože 100000 km je tak maximální hranice na strojní výměnu oleje v automatu proplachem.
Veris tomu, ze 20lete auto (sice Fabie, ale i tak) má nalitano jen 100kkm? To není nájezd ani druhého auta v rodině.
Teoreticky to možné je. V blízkém okolí mám 2 auta, která se pohybují okolo 5tKm/rok
Speeding. Bringing the World Closer Together.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 2787
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Další

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků