Slušná ojetina do ~150000,-

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Radiaw
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: úte 04 úno 07:41

Slušná ojetina do ~150000,-

Příspěvek od Radiaw »

Zdravím,

jako většina v této kategorii bych si chtěl nechat poradit od místních odborníků při výběru auta. Předem bych chtěl upozornit, že nejsem žádný expert a rád si přečtu vaše rady.

Co hledám je zachovalejší benzínová ojetina do 150 000,- kč a nemám v podstatě žádné preference. Pracovní dny najedu cca 70 km (práce 35km od domova). Je mi vcelku jednu, jestli bude hatchback, nebo kombík, ale chtěl bych se vyhnout např. SUV, nicméně v této cenové relaci moc nevěřím, že by se taková vůbec byla. Zároveň bych se chtěl udržet nad rokem uvedení do provozu > 2010, maximálně do roku 2009.

Prozatím co jsem se koukal, tak se v cenové relaci s relativně nízkým nájezdem jevili Renault Megane nebo Citroen C4. Našel jsem i nějaké superby v dieselu, ale zase nevím, jestli má cenu investovat i třeba víc do auta s nájezdem > 150 tis.km a jestli vůbec s mým ročním nájezdem uvažovat o dieselu.

Díky za vaše rady.
alesmoto
Spolujezdec
Příspěvky: 9
Registrován: pát 31 led 19:27

Re: Slušná ojetina do ~150000,-

Příspěvek od alesmoto »

Taky se pohybuji s výběrem auta v této cenové relaci. 1. věc, co je důležitý, jestli má auto dobrou antikorozní ochranu. Další je jak je který motor spolehlivý. Obě tyto věci splňuje i Megan s 1,6 motorem.
Ale osobně po mnoha zkušenostech bych pro něj jel do Německa.
např toto vypadá zajímavě.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 04c73797e2
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Slušná ojetina do ~150000,-

Příspěvek od jirka87 »

Radiaw píše: Je mi vcelku jednu, jestli bude hatchback, nebo kombík, ale chtěl bych se vyhnout např. SUV, nicméně v této cenové relaci moc nevěřím, že by se taková vůbec byla.
Ale byla...dá se koupit benzínové BMW X3. Sice těsně a spíš 2007 ale dá. U nás pravda moc ne...Je to spíš vyjet ven.

Hodně mých známých přeslo na Toyotu..Nikoho už nebaví se v tom furt šťourat a pořád řešit klasické koncernové neduhy.

Šlo by to třeba místo Megana (proti kterému ale nic nemám) takto https://auto.bazos.cz/inzerat/113200738 ... eno-Sk.php Je to takové prosté auto, ale slouha to bude určitě dobrý.

https://auto.bazos.cz/inzerat/113421199 ... tel-cz.php

Volba benzín vs nafta je jednoduchá. Někomu prostě ani s vyšším nájezdem nevadí, že za to palivo zaplatí o něco víc. Já najezdím málo až skoro nic, takže spotřeba 10L/100Km mi nevadí. Sere mě to akorát, když jedu někam daleko. To najedu na dálnici a úplně vidím, jak ta rafice klesá :))

U nájezdu 2000km měsíčně bych tu naftu asi i zvážil, ale ...pak přijde prasklej mezichladič, turbo, trubka EGR, ozve se DPF, vstřiky, čerpadlo a úspora paliva na "10let dopředu" je v prdeli. Za mě už nafta ne..Nafta je pro lidi, kteří s tím jezdí hodně a nebojí se tomu nakládat. Troufám si tvrdit, že u nových euro uškrcených motorů to funguje tím lépe, čím víc jako prase s tím člověk jezdí (a pokud zkrátí servisní interval na půlku..).

Já jsem leta letoucí jezdil s naftou a je to pak trošku jiné ježdění s atmo benzínem, ikdyž třeba s obstojně objemným motorem, ale ten klid, to ticho...Má to své pro a proti. Netřepu se furt kde co natankuju, jestli mi to v zimě zatuhne, nebo jestli mi budou fungovat žhaviče...Už mě to sralo. Nemluvě o sevřené prdeli před emisema.

Jinak obecně - pokud mám 150, kupuju auto do 130...dálnička, pojistka, odstranění nějakých banálních závad, rozvody, olej+filtrace a to bude těch 20 tak tak stačit a to pouze v případě, že nevykoukne žádnej bubák.
Odpovědět