Automat 50k

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

Automat 50k

Příspěvekod MacIntoshCZ » pon 15 črc 09:59

Dobrý den,
zajímal by mě Váš osobní názor na nejlepší automat do 50k.
*co nejmenší spotřeba
*nejlevnější díly na opravu
*spolehlivost
V zásadě bych co se dílů týče šel do koncernu vw 1.9, ale netuším jak jim sedí automat.
Automat chci neboť vidím budoucnost v autech na elektro-pohon. Tyto auta žádnou převodovku nemají.
Děkuji všem za názor
Hezký zbytek dne!
MacIntoshCZ
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon 15 črc 09:50

Re: Automat 50k

Příspěvekod Zajda » pon 15 črc 11:00

To je sázka do loterie. Např. klasický automat ZF5HP co se dával k TDI tě snadno může stát dalších 50k+ na opravě. Můžeš si být jistý, že nikdo nikdy neměnil té převodovce olej. Podle výrobců aut je totiž náplň doživotní, podle výrobce převodovky se musí měnit snad nejdýl po 120 000 km.
Zanedbanou aut. převodovku pak paradoxně může výměna oleje (ceny korektně provedené výměny s tlakovým vypuštěním +-10k) vyřadit z provozu úplně, pokud předtím fungovala už jen na základě obrusků ve staré náplni.

Jednoduše hledej manuál, u kterého aspoň hned poznáš jestli jakžtakž funguje.
I tak u starého turbodieselu (jedno jakého) bude spousta hovínek k servisování.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 995
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Automat 50k

Příspěvekod jirka87 » pon 15 črc 12:27

Upřímně shrnuto z mé bohaté praxe s auty této cenové kategorie, páč jsem vlastnil milion vraků vesměs do 50 000Kč a u všech se řešilo pořád dokola - úniky oleje, koroze na místech viditelných i neviditelných, rozpadané kabelové svazky / porušené kabelové svazky. NIKDY na žádném autě toho stáří a ceny nebude fungovat všechno v jeden čas. VŽDY to bude mít nějakou poruchu. Nebudou zamykat jedny dveře, nebude hrát jeden reprák ve dveřích, nepůjdu vzadu mlhovky atd atpod...Auto této kategorie prostě nikdy bez masivních investic nebude 100%. Nikdy. Otestováno na cca 10 autech a to jsem kupoval v rámci možností nejlepší, nejzachovalejší a už tak na daný typ nejdražší kusy po lidech, co je měli většinou dlouho a starali se spíše nadprůměrně.

Zadání :

*co nejmenší spotřeba - to by RELATIVNĚ splnit šlo - ovšem s automatem hůř
*nejlevnější díly na opravu - Čína se dá koupit i na BMW, to je špatné zadání. Otázka není cena dílů, ale jak často budou potřeba
*spolehlivost - diskutabilní. Auto do 50K bude cca 15let staré a moje praxe jednoznačně ukazuje, že auta prohlášená jako "držák jako prase" jsou vždy totálně "podservisovaná" protože je o nich známo, že to vydrží, tak se na to sere.

Podrobněji tedy takto :

1) 80% těch aut bude ve stavu "jezdí to, ale psychicky příčetnému člověku to nedá a MUSÍ se servisovat". Přinejmenším v tom nejlepším možném scénáři to je výměna náplní (ano, i brzdové kapaliny, kterou zpravidla nikdo 20let neměnil, protože o moc mladší to auto za tu cenu nebude), filtrů a velmi často i rozvodů (já dělám vždy bez ohledu co mi kdo řekl/prokázal-nejsem sebevrah, nhodlám řešit potkané auto 50km od baráku)
2) vybírat konkrétní auto do 50 000Kč jde blbě. Racionálnější a tedy inteligentnější rozhodnutí je vybírat dle stavu ne značky/typu
3) starý diesel + starý automat je cesta do pekel horoucích. Auta stáří okolo 15let měly takřka výhradně v návodech a servisních plánech u těch automatů psanou náplň převodovky jako doživotní (čest vyjímkám) a tedy se nezřídka lze setkat s autem co má 200tis kilometrů a olej v automatu nebyl nikdy dělaný = časovaná bomba. NIKDY takovou převodovku neproplachovat. Vyměnit olej, za 15 000Km znova a takto třeba 3x, ale proplach bych vřele nedoporučoval
4) auto do 50tis + nejlevnější na opravu + úsporný = nonsense. Nic takového u koncernu ani jinde neexistuje. Passat ? Ten už vůbec ne. Dobrou geometrii nemá už ani jeden kus na světě. V prdeli zadní nápravy, zarezlé excentry (oválné díry potažmo..) v hajzlu přední ramena, kde to lidi mění po kusech atd...Jedině sehnat Octavii, ale...
5) chtít starý (cena do 50K) diesel v automatu, protože vidím budoucnost automobilismu v elektropohonu ? Já se fakt omlouvám, ale to je co za hlášku ? Jakože koupím si 20let starý diesel v ATM protože jsem ECO Friendly ? Žádný elektromobil nemá převodovku, takže co ? Nechápu to. Kde je ta pointa ?

Pokud bych mě vsadit na jednu kartu, tak by to byla Octavia I, ideálně 66kw AGR motor (ten kód je důležitá věc - obtokové turbo bez naklápění lopatek a 1hmotový setrvačník v případě manuální převodovky). Pravděpodobně bude shnilá, s automatem bych počítal se spotřebou okolo 6,5-7L nafty při příměstském provozu.

Alternativou by mohl být jakýkoliv starý nafťák (ne common rail, ne PD) s řadovým, nebo rotačním čerpadlem s dobře fungujícím automatem, který i po VELMI DŮKLADNÉ ZKUŠEBNÍ JÍZDĚ A PLNÉM ZAHŘÁTÍ řadí jak má, couvá jak má. Ideálně hydrodynamický měnič. Kombinace těchto vlastností však naposledy splňovaly auta z přelomu 80 a 90let. Mercedesy w124/s124, Opel Omega A, Ford Sierra....Rozhodně všechno jen ne úsporné diesely. Spotřeba cca 8,5-11L

Vyjímku tvoří korozí prolezlé exempláře Mercedesů w210 s motorem 2,9TD, který v manuálu umí jezdit za 6L, automat snad 7,5 a Volvo 850 či první generace V70 v motorizaci 2,5Tdi 103kw (VW T4) s převodovkou Aisin, které umírají téměř bez varování. Ty umí jezdit taky v manuálu pod 6L, s automatem tak 7-7,5L

P.S : Při nákupu auta za 50 i při dobrém výběru odhaduju investice i při práci svépomocí na 20 000Kč jako start. Tedy oleje, rozvody, nějaká ta vůle v podvozku když bude, Když nebude, stejně tam nepůjde klima, nebo to bude třeba obout atd...20 je fakt minimum a každej ať si myslí co chce. =;
jirka87
Mistr volantu
 
Příspěvky: 553
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Automat 50k

Příspěvekod MacIntoshCZ » pon 15 črc 13:13

Neplánuji momentálně kupovat nic. Zajímalo mě, zda-li něco v takové kategorii existuje.
Co se týče toho argumentu automat - elektromobil, pointa je v tom, že není potřeba dělat řidičák na manuál když někdo bude chtít elektromobil, který převodovku nemá.
Hlavní důvod proč chci elektromobil je jeho jednoduchost a MNOHEM VĚTŠÍ spolehlivost. Automobil u kterého vím jak co funguje je pro mě lepší volbou. * Jsem elektro-projektant.
Nicméně nynější stav na trhu je směšný. Až budou elektromobily levnější budou volbou číslo jedna. Momentálně to je tak pro doktory a právníky...
MacIntoshCZ
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon 15 črc 09:50

Re: Automat 50k

Příspěvekod jirka87 » pon 15 črc 13:37

Hm...

Ok.Jenom se zeptám proč přesně se bavíme o řidičáku pouze na automat ? Znám osobně pouze 1 člověka, který to tak má a podle mě je to strašná hovadina vzhledem k počtu ATM aut v ČR v nepoměru k fofrklacku. Člověk s takto omezeným ŘP v podstatě nemůže zastoupit legálně druhého řidiče při únavě například na dovolené, nemůže si jen tak půjčit auto v případě poruchy toho vlastního například od známého apod...Chápu touhu/potřebu vlastit automat (strejda ponehodě například už manuál nikdy řídit nemůže), ale omezovat se při ŘP na automat only je pode mě blbost. Pokud tedy nejde o člověka neschopného koordinace pohybů rukou a nohou, kdy takový podle mě nemá v autě co dělat.

Volit auto za 50tis jako přestupní stanici na full elektro zní zvláštně.

elektromobil - spolehlivost. Možná. Nic o tom nevím. Tehnicky vzato je jednodušší na druhou stranu je tak protkaný technologiemi, že si asi řekneme později co vlastně byla lepší volba. Jestli atmosférický benzín bez výbavy, nebo nabušená Tesla. Muskovy kecy o výdrži milion mil trakčního řetězce mě zatím nechávají zcela chladným, když se ta auta samovzněcují, že.

Viděl bych to na ojetého Priuse. Zatím. Trh je malý, auto hrozné, ale potřebám vyhoví. Jeden Slovák má na něm najeto přes 400 000Km, baterie původní, drtivá většina podvozku taky. Vevnitř to vrže, při plné akceleraci to hrozně řve, ale jezdí v kombinované spotřebě 5,3L (jezdí někde ze středu Slovenska do Vídně 2x týdně). Hodnotí jej jako nadměrně spolehlivé, úsporné a měnit zatím nehce. (má tuhle generaci : https://auto.bazos.cz/inzerat/105020753 ... P-STAV.php)

Odpornost sama... Ale je to nejblíž limitu co jsem zvládl najít : https://auto.bazos.cz/inzerat/105704507 ... -Klima.php osobně bych z toho měl strach. Všemi směry...technicky, mentálně, fyzicky, ...prostě ne :-D
jirka87
Mistr volantu
 
Příspěvky: 553
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Automat 50k

Příspěvekod MacIntoshCZ » pon 15 črc 14:00

Jsem na manuál levej. Nesedí mi.*Mám tendenci furt čumět na páku. Proto si myslím, že v automatu bych byl bezpečnější
Muska nemám rád.
Toho priuse bych nechtěl =). Ale japončíci podle mě auta dělaj dobrý
MacIntoshCZ
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon 15 črc 09:50

Re: Automat 50k

Příspěvekod Stepan » pon 15 črc 14:02

Uvádět doktora jako typovýho zákazníka pro elektromobil. Haha. =))
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3160
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Automat 50k

Příspěvekod Zajda » pon 15 črc 14:20

MacIntoshCZ píše:*Mám tendenci furt čumět na páku.
Jako každý při prvních pokusech v autě.
Jestli dokážeš pochopit funkci ručního řazení a spojky, tak je to jen o trpělivosti.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 995
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Automat 50k

Příspěvekod MacIntoshCZ » pon 15 črc 14:24

Grif znám. Jen vždy zapomenu jakej stupeň jsem tam měl...
MacIntoshCZ
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon 15 črc 09:50

Re: Automat 50k

Příspěvekod Zajda » pon 15 črc 14:35

Taktéž normální, zapomínat postupně přestaneš a zároveň začneš poznávat při dotyku páky bez dívání kde je, minimálně jestli vpředu nebo vzadu. Takže budeš vědět že máš zařazeno něco ze sady 1/3/5 nebo vzadu 2/4/6, z projevu auta ti bez přemýšlení naskočí který z nich to musí být.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 995
Registrován: ned 04 lis 03:01

Další

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: petr_riha a 4 návštevníků