Stránka 1 z 1

Náhrada za traktor

Napsal: ned 30 čer 11:04
od Tonda z Hané
Ahojte, nedávno mi odešla 3011 a nutně potřebuji náhradu za něj. Buď nějaký pickup nebo čtyřkolku. Prostě vůz do lesa, abych projel i těžší terén a na korbu se mi vešla halda dřeva. Na peníze nebrat ohled. Existují nějaké prodloužené verze evropských pickupů? Nebo si nechat něco dovést? Potřebuju pracanta a na komfort nebrat ohledy. Nebo koupit čtyřkolku? Co byste poradili?

Re: Náhrada za traktor

Napsal: ned 30 čer 11:53
od HondaMan
To je dost velké rozpětí ještě když je neomezený budget...
Na UK venkově se jako náhrada traktoru používají různé LandRovery (defender/disco/range...)
3,5 na kouli. Některé mají i čubu na velký vlek...

Re: Náhrada za traktor

Napsal: ned 30 čer 11:54
od Tonda z Hané
Jakože peníze nějak normálně za auto, něco přes mega max. Ale zas to není moje hlavní kritérium. Popřípadě právě sháním podobně alternativy. Díky.

Re: Náhrada za traktor

Napsal: ned 30 čer 12:25
od ctrl_j
A za ctyrkolku zapojis vlek, ktery odveze vice nez Hilux, nebo Isuzu D-max se single kabinou?
Jinak jako uplne prvni me napadl Unimog, ale do toho milionu to asi nebude.

Re: Náhrada za traktor

Napsal: ned 30 čer 12:51
od M.Z.
A proč nechceš zase traktor? Jako univerzálního pomocníka, bych volil pickup. Čtyřkolka má dost omezené využití a jak psal ctrlj, tažná síla o dost menší.

Re: Náhrada za traktor

Napsal: ned 30 čer 15:02
od vonkreuz
Je to boj. Máme les 25km od domu a hrkat se tam přes hodinu se 7211 a pětitunou je opruz. Takže uvažování o pick-up-u chápu. Unimog lze koupit i jetý, jen pozor na to, že i když je psány ve specifikaci Agro (vývod náhonu a hydrauliky vepředu i vzadu), tak jen pár šťastlivců ho má v papírech zapsaného jako traktor, tj. s nižší silniční dání. Dovozce ho totiž u nás necertifikoval jako traktor a když dojde dotaz z dopravky/Dekry, tak smolík, je to nákladní automobil.
Je možné uvažovat také o Toyota LC76 od autosalonu Dajbych, cca 1 100 000Kč nez DPH, tažné 3,5 tuny.
Táta používá Micinu L200 minulé generace, je to vážně pracovní stroj ve faremním hospodářství (dozadu se vejde klec na prase, odveze menší kulatý balík...), vydrží strašně moc,ale v lese má lepší obratnost traktor i co se vytahování broučákových stromů tyká je tam více síly u traktoru.

Re: Náhrada za traktor

Napsal: pon 01 črc 10:37
od jirka87
Prodloužený nevím čoveče...Todle asi nový sehnat fakt nepůjde : https://car-from-uk.com/ebay/carphotos/ ... 826794.jpg

Pokud nové auto, tak asi jediný mě napadá Land Cruiser předrbaný na korbu, ale nový kus jsem nenašel. Měl to ČEZ, takže postavit to asi jde. Oni na tom sice měli ještě plošinu, ale to je fuk, myšlenka zůstává. Auto na věky. : https://www.tipcars.com/toyota-land-cru ... 53561.html

Z těch starších ( a obecně) cokoliv co má solidní rám. Koupit slušný kus a tak či tak to dát do pořádku, případně i zvednout atd... Takže Mitsu L200,Isuzu D-Max (?), Toyota Hilux a jim podobné.

Pokud jde o životnost, tak velmi dobře je na tom Toyota Tundra, ovšem ta je tak obrovská, že je plně srovnatelná s Dodge RAM. Menší pickup od Toyoty se jmenuje Tacoma. V sérii to moc do lesa a těžkého terénu nebude co se průchodnosti a světlé výšky týká, ale pokud se bavíme o autech ve stylu "peníze neřešit", ta sada na zvednutí bude tou menší položkou a tím bych se teda orientoval podle dlouhodobé spolehlivosti, kde Tundra jednoznačně vede. V Americe jsou 2 známé kusy s 1milionem mil ( 1,6mil kilometrů) bez výměna / generální opravy motoru. 4,7benzín s automatem.

Nevím..Těžký výběr...

Re: Náhrada za traktor

Napsal: pon 01 črc 11:10
od jirka87
Ještě mě napadlo..Musí to mít regulérní SPZ ? Tedy papíry obecně ? Pak by se dalo leccos vymyslet, kdyby ne.

Re: Náhrada za traktor

Napsal: ned 07 črc 20:35
od Tonda z Hané
Přiznám se, traktor neměl technickou, SPZ ani nic. A já vlastně ani řidičák na něj. Takže ne, podmínka to určitě není. Ale když už jsem přemýšlel nad pickupem, bral jsem jako takové 2v1. Aby se s tím daly dělat i jiné věci.

Re: Náhrada za traktor

Napsal: pon 08 črc 07:09
od jirka87
Jasný. Chápu.

V podstatě bych to teda rozdělil do 2 tříd.

1) Nové auto odpovídající požadavku a asi teda ale + nějaká úprava, protože světlá výška těch pick-upů nedostačuje a pokud by náhodou dostačovala, stejně si myslím, že hodit fakt bytelný ocelový plát pod motor nebude od věci (to dělá tuším například DELTA a jiné - případně samozřejmě samo-domo výroba)

2) Vhodné staré auto a klidně bez papírů za zlomek ceny. Tady vidím jako možnost například Samce, který se dělal s relativně dlouhou korbou na svou velikost, ovšem řekněme si narovinu, že únosnost té korby asi nebude nic moc. NIcméně za Samuraie se stavím všema rukama a nohama, protože co to auto zvládne v terénu je naprosto srovnatelné s Patrolem nebo velkými Jeepy a jsou i úseky, kde má Samurai naprostou nadvládu. Je to takovej kamzík. Co mu chybí na výkonu, to dohání nízkou hmotností, která chtě nechtě pomáhá vyskákat nahoru

Třetí alternativní možnost je koupit například dlouhého Španěla (Patrol třetí generace - tedy něco jako y60 před faceliftem) a za kabinou ho prostě uříznout a udělat z něj pick-up. Ten motor se nedá zabít narozdíl od jeho nástupce stejného objemu, ovšem o 2 válce chudšího. Hádám by se dalo vejít někde okolo 60 000Kč + nejzákladnější údržba a ona prasečí úprava.

Tohle by mi ale třeba bylo líto kurvit : https://auto.bazos.cz/inzerat/106033212 ... PRODAM.php

Edit : Hardcore alternativa pro pořádný samce by byla V3S-ka :))