Stránka 1 z 4

Auto do 200 000,-

Napsal: ned 16 čer 19:18
od martinho
Ahoj,

Vybírám nové auto a jelikož se nemůžu pořád rozhodnout, rád bych slyšel vaše názory. Ročně najedu 10-15tkm, takže bych to viděl spíš na benzín, ale když se najde dobrý diesel, tak se tomu bránit nebudu. Ze začátku jsem byl rozhodnutý pro Golf V 1.9TDI nebo Golf VI 2.0TDI, ale dospěl jsem k názoru, že většina bude stejně stočená a vylítaná 8-|. Momentálně se poohlížím po VW Golf 1.4TSI 90kw, a taky jsem viděl novější Peugeot 308 1.6HDI (krásný interiér). Dneska na seznam přidávám i Škoda Rapid 1.2TSI, který by šel sehnat s rozumným nájezdem + jsem teď narazil i na Golf 1.2TSI - myslím si, že těch 70+kw by nebylo špatných. Do teď jsem jezdil s 1.4i 65kW, takže cokoliv s turbem bude raketa :)). Strop je těch 200 000,-, ale byl bych rád, kdyby cenovka byla o něco nižší kvůli dalším investicím (gumy, případně rozvody).

Vybrané modely
Peugeot
https://www.autoesa.cz/peugeot/308/hatc ... /125158965 - dneska zmizely fotky [-x
https://www.autoesa.cz/peugeot/308/komb ... /376187240
VW
https://www.autoesa.cz/volkswagen/golf/ ... /379187545 - super nájezd, servisní kniha, původ ČR
https://www.autoesa.cz/volkswagen/golf/ ... /804185546
https://www.autoesa.cz/volkswagen/golf/ ... /443173351


EDIT
Ještě jsem teď objevil Seat Toledo: https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat ... oFrom=list

Re: Auto do 200 000,-

Napsal: ned 16 čer 21:08
od mattonecz
já bych auto esa asi moc nevěřil, stejně jako AAA.

Re: Auto do 200 000,-

Napsal: ned 16 čer 21:31
od martinho
Jojo, uz jsem tady na foru dohledal, ze to neni nejlepsi volba. Co se tyce OIII nebo VW Golf 1.2TSI po roce 2014, tam uz by rozvody nemusely byt problem, nebo porad ano? Do 200 tisic tam par modelu dohledam.

Re: Auto do 200 000,-

Napsal: ned 16 čer 21:40
od jirka87
Nevim. . .ale za 200koupit nakupni tasku ala Golf s podivne splacanou 1.2tsi po X tovarnich upravach aby to teda konecne nebyla katastrofa. .ne diky. Koncern za poslednich 15let je v motorech pruser za pruserem. 1.4tdi, 1.2 a 1.4tsi, 1.8tsi je samostatna kategorie, PD nafty od 74 do 103kw katastrofa. Snad jediny slusny soucasny motor je 1.6tdi co se mensich aut do 2000ccm tyce.

otec mel asi stesti,nevim.ale pred 14dny koupil pres Skoda Plus dvojkoveho Superba v kombiku za 206tis. Tdi,125kw, najeto 156tis. Vyrval si v cene novou stk, vymenu rozvodu a oleje v motoru. DSG uz nezvladl vymamit,ptz ta je prokazatelne servisovana a zbyva 30tis na olej.

chapu,ze ne kazdy chce 5m kombik,asi jsem poznamenanej 90.rokama,ale proc mit plechovku jakou je Rapid,kdyz muzu mit Supa? 10tis km rocne? A co? I tak je chci jet v bezpeci a pohodlne. jezdi s tim jak zvire za 6.7L ve 4lidech z Nemecka domu. A rozdil v servisu do 200tis km najezdu bude od Rapida minimalni

Re: Auto do 200 000,-

Napsal: ned 16 čer 22:00
od jirka87
p.s.: 1.6hdi je pruser nad prusery. Vice o tom najdes kdekoliv a hlavne bacha,ptz tahle past se pod oznacenim tdci davala i do Focuse a pod oznacenim tusim D2 i do Volva 30,40 a 50.

od strepu s timhle motorem ruce pryc. Znam i spokojeneho majitele,ale to je tak 10%sance,ze budes taky

Re: Auto do 200 000,-

Napsal: pon 17 čer 11:39
od rhinos
to slysim poprve ze by 1.6HDi mel byt pruser.
Pruser byl 1.6 VTi a take THP.
Diesely jsou celkem OK.
Podobny problem byl s benzinovymi 1.6 v 5008 minule generace.
Jeden takovy si poridil kolega a par mesicu mu stal v servisu.
Nicmene u tech 1.6HDi je spis otazka kdyz je podobna cena proc porizovat slabsi motor a nevzit rovnou 2.0HDi

Re: Auto do 200 000,-

Napsal: pon 17 čer 11:55
od jirka87
1.6Hdi / Tdci že je OK ? Vstřikovače běžně odcházely okolo 100 000Km, znám osobně 2 lidi (případy), kdy odešly už při 20tkm. Tátovi to v Partnerovi (nebo Berlingo to bylo ? to je fuk) začalo mlátit při 96tkm. Jelo to normálně, chovalo se to normálně, ale ty vstřiky už dávaly vědět, že navěky tam nebudou. Spekulovat o kvalitě čerpaných PHM samozřejmě můžeme.

Dále trpěl ten motor dost zásadně na neustále ucpané DPF a to jak ve Fordí, tak Volví mutaci. u Francouze to jistě nebude jiné, ten motor dle mě dostupných informací u žádné značky technickými změnami neprocházel. Objevovalo se také přibývání oleje vlivem průniku nafty do olejové náplně, což vlastně souvisí už všechno dohromady z výše popsaného a rozhodně to není běžný jev malých dieselů. Jak jsem napsal. 1.6Tdi má vlastní nectnosti, ale oproti této kupě součástek, kteoru 1.6Hdi představuje najíždí koncernový rival +/- 250 000Km bez obtíží a nemocí.

Oproti tomu větší 2.0Hdi funguje řekněme ve statistickém průměru obstojně, byť ani jeho nemíjejí chronické bolesti všech dieselů obecně.

Re: Auto do 200 000,-

Napsal: pon 17 čer 12:04
od rhinos
tak dva pripady je statisticka chyba :D
Samozrejme je dulezite tankovat dobrou naftu a pripadne aditivovat.
u Fapu se zase na to nesmi kaslat. Peugeot to ma reseny pres nejaky aditivum. Kdyz ti zarve je dobre ho doplnit.
Pokud se na to vykasles tak nasledky si neses sam.
V baraku mam postupem casu 5x Peugeot v nafte.
Dva s najezdem +250000 a nikdy jsem zadny velky problem nemel.
Jsem presvedcen o tom ze ty naftove verze jsou OK pokud dodrzujes urcita pravidla.
Ale to plati napric vsemi naftaky

Re: Auto do 200 000,-

Napsal: pon 17 čer 12:09
od jirka87
Určitě lze souhlasit. U mě ale s tou vyjímkou, že ta 1.6Hdi prostě je a je a je statisticky více problémová.

Konečně...Ono dnes motory a opakuju to zase a znovu neumírají na motor jako takový. Kolik znáte lidí co zadřeli ? Kterým se zlomila vačka, nebo tak něco..Ne..Pokaždé píst propálený od vstřiku, zakarbonovaný kroužky, zacpanej DPF, čerpadla v prdeli. Zkrátka periferie, nebo závady způsobené nevhodnou obsluhou (neschopnost jednou za času tomu autu dát pořádně napít a ne si večer honit brko, že jezdím za 4,1L). Nicméně jsou hold motory, které i tuto debilní obsluhu případně horší palivo zvládají s větší tolerancí. A mezi ně podle mého názoru 1.6Hdi nepatří.

Doby i větších dieselových motorů pro osobní auta schopných jezdit s řidičem na klobouka a na mastné z prasete klidně rovněž jsou zkrátka pryč a paradoxně ty motory lépe snášejí hovadské zacházení (ovšem s pravidelným servisem na kratší intervaly !!! 50 000Km je interval na hovno a 25 000Km není o moc lepší v rámci dlouhodobého užívání pokud kupuju auto na více než 100 000Km), protože karbon je sviňa a platí to už i pro benzín, protože a jednoduše - přímé vstřikování...

Tedy rada Přemka Podlahy zní - Chceš li diesel, jezdi jak to prase a vydrží velmi pravděpodobně více. Stále však platí poučka o zahřátí před náloží a dochlazení po jízdě + pravidelný a inteligentní servis. Jeden takovej hovád odevzdával Galaxy 2.0Tdci do Forda protiúčtem po 220 000Km a DPF (první..tovární DPF-nikdy nečištěný) měl zaplněný tuším na 18%. Stáli nad tím 3 lidi a ptali se jak je to možný. Odpověď byla prostá - jezdím HODNĚ svižně a spíš delší trasy. Je ale pravda, že v rámci legálních limitů by tohle udělat nešlo...Nebyla vyjímka ho potkat jezdit po okreskách opravdu vysoko nad rychlostní limit.

Re: Auto do 200 000,-

Napsal: pon 17 čer 12:20
od Lachende Bestien
A hele, souboj dvou dýzlofilů a nelítostných pirátských únosců diskuzních vláken. Není nad vůni hořící nafty po ránu, že pánové? :p
On topic - nad současnou generací Focuse jste třeba neuvažoval?
https://www.tipcars.com/magazin/poradna ... s-iii.html