Stránka 1 z 1

Kombi, nájezd 25 tisíc, nafta nebo benzín, značka, 400 tisíc

PříspěvekNapsal: pát 26 dub 06:15
od Hledac
Ahoj,
chtěl bych koupit nové auto především na cesty do práce - denně 140 km hlavně po okreskách, max. 100 km/h. Část cesty je přes Německo. Ročně najedu kolem 25 tisíc km. Po přečtení podobných témat mám pořád ještě nezodpovězené otázky:

1. naftu nebo benzín?
2. nové (+ skladové, předváděcí) nebo ojeté
3. má smysl kupovat v SRN?

Nemám žádné velké požadavky. Mělo by to být kombi, výkon alespoň 80 kw (měl jsem focuse 66kW a na předjíždění v SRN je to fakt málo). V bydlišti a okolí mám autorizované prodejce VW, Škoda, Renault, Dacia, Seat, do 50 km pak Kia, Hyundai, Opel, Ford.

Mně osobně se líbí:
Ford Focus
Renault Megane
Seat Leon
Opel Astra

Který z těchto vozů (případně i jiný) byste mi případně doporučili, s jakým motorem? Chtěl bych výběr zúžit max. na 3 modely a ty si pak projet.

Cena kolem 350-400 tisíc. Auto bych chtěl koupit tak na 5 let a pak ho poslat dál. Nejsem technický typ, takže u ojetin moc nedokážu rozeznat, jestli za to stojí nebo ne. Rád bych měl auto se zárukou, abych se nemusel starat o servis.

Předem díky za každou radu.

Re: Kombi, nájezd 25 tisíc, nafta nebo benzín, značka, 400 t

PříspěvekNapsal: pát 26 dub 07:09
od řidičBOB
Pokud nové - a pokud nemáš přehnané požadavky na výbavu, tak bych asi vyřadil FF, protože tříválec bych nechtěl.
25t km je tak na hraně mezi benzínem a dieselem. Tady je už pak otázka skladba cest. Jestli je to tak, že ráno sedneš do auta, dáš po okreskách 50 km do práce a odpoledne to stejné zpět, i diesel by stál za úvahu.
Megane, Astra i Leon jsou fajn volba. Každá rada je zde pouze subjektivní názor - sedni do toho a projeď to. V základu mají v podstatě všechno podstatné. Já bych navíc chtěl dnes už asi LED světla...alespoň nějaké ty základní.

Re: Kombi, nájezd 25 tisíc, nafta nebo benzín, značka, 400 t

PříspěvekNapsal: pát 26 dub 08:12
od Hanz
Ahoj předváděcích aut bych se vyhnul jak čert kříži, vždycky s tím byli jen problémy. Pokud umíš německy tak bych rozhodně neváhal se s tím v německu minimálně projet, protože ti dají až hodinovou projížďku a ve všech 8 zkoušených autech co jsem v Německu měl, tak se mnou jel prodejce jen jednou.
Když jsem vybíral mezi Subaru BRZ a Toyotou GT86 tak rozdíly mezi ČR a SRN dělali docela velký rozdíl až 75 tisíc korun. Toyota vyšla o zhruba těch 75000 levněji v SRN a BRZ bylo v SRN dražší než v ČR zhruba o podobnou částku. Řekni jim ať ti udělají nabídku a kolik jsou ochotní slevit, zde se slevy pohybují obvykle kolem 3-4 tisíc eur. Taky asi záleží na cenovce, takže je možné že to bude třeba jen 2000 eur, ale i ty jsou dobré :)

Re: Kombi, nájezd 25 tisíc, nafta nebo benzín, značka, 400 t

PříspěvekNapsal: pát 26 dub 20:26
od Hledac
S tím tříválcem právě taky trochu bojuju, i když jsem na ty motory nikde nenašel vyloženě špatnou recenzi.
Ráno sednu do auta, jedu 70 km do práce a to samé zpět. Je to po okreskách, po Čechách samá zatáčka, v Německu nastavím tempomat na 110 a jedu...

V Německu mám kousek od práce 2 dealery - Renault a Opel. Určitě se tam zajdu poptat, jaké by byly možnosti.

Myslíte tedy, že neudělám chybu ani s benzínem ani naftou?

Re: Kombi, nájezd 25 tisíc, nafta nebo benzín, značka, 400 t

PříspěvekNapsal: pát 26 dub 21:38
od Hanz
Nejsem technik, takže z doslechu a z toho co jsem kdy přečetl plynou následující věci: tříválec od Fordu byl sice svým způsobem průkopnický a otevřel tenkrát dveře dalším automobilkám v masovější výrobě, ale v současné době patří mezi ty nejhorší, koncern dělá mnohem lepší. Jestli nafta nebo benzín je jiná otázka. Já bych bral raději benzín, třeba jen proto, že naftové motory jsou většinou dražší a pokud není neomezený rozpočet, tak za ušetřené peníze máš v autě lepší výbavu.

Re: Kombi, nájezd 25 tisíc, nafta nebo benzín, značka, 400 t

PříspěvekNapsal: sob 27 dub 20:20
od řidičBOB
Myslím, že nafta i benzín jsou v tomto souboji tak nějak na stejno...z hlediska provozu.
Benzín je samozřejmě kultivovanější typ přepravy - dnešní motory jsou extrémně tiché. Při tomto stylu jízd nebude ani rozdíl ve spotřebě nijak markantní - tipnul bych tak kolem 15%.
Teď občas sednu do Golfu 1.4 TSI 7DSG 150k a 14 km po D5 + přes Phu na Karlák (v rámci limitů +10kmh) = 5,6 - 5,8l.