Stránka 1 z 2

Citroen Spacetourer zkušenosti

Napsal: úte 12 bře 22:06
od JanS
Dobrý den,

prosím o radu s výběrem auta. Plánuji část roku trávit cestováním po Evropě (převážně hory, Alpy), takzvaně na divoko. Rád bych trochu pohodlí, aby bylo možné pracovat v terénu (jsem vývojář, k práci potřebuji notebook), aby spaní v autě bylo pohodlné. Nemám zájem o obytňák, to je příliš velké auto a vyžaduje využívat kempy a stellplatzy.

Autům nerozumím, z toho důvodu se kloním k pořízení nového auta, u ojetého mě může kdokoliv podrazit, případně se auto pokazí někde v zahraničí.

Toto bude moje první auto.

Zatím uvažuji o Citroen Spacetourer 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8 v délce M (4,956 m), aby v zadní části byly 2 metry na spaní (verzi se stanem na střeše jsem zavrhl, je nepohodlné se tam šplhat). Délka XL mi připadá již moc kvůli parkování i manévrování někde ve městě. Z výbavy bych zmínil posuvné dveře na obou stranách, praktické, když tam spí dva lidi. Nezávislé topení pro chladnější noci. Střešní okno, potlačí klaustrofobické pocity. Navigace, asi praktičtější, než řešit na mobilu. Parkovací kamera, je to velké auto, takže se určitě hodí. Sedadla v lyžinách, díky nim lze snadno organizovat prostor mezi sezením a spaním. Roletky, 230V zásuvka, 3x 12V zásuvka a další drobnosti. Líbí se mi, že má jen 190cm na výšku, vleze se do většiny podzemních garáží. Lze pořídit za 765 000 Kč.

Dává tento výběr smysl? Lze očekávat, že to auto bude bezproblémové, nebo bez servisu nepřežije ani záruční dobu?

Díval jsem se například na Volkswagen Transporter/Caravelle/California, má větší prostor vzadu, ale je vyšší, horší výbava a vyšší cena. Pak Mercedes Marco Polo, vyšší cena předpokládám výrazně dražší servis.

Vestavbu na spaní budu řešit systémem typu Egoe Nest, tedy tak, že se neupravuje auto samotné a vestavba je kdykoliv demontovatelná.

Děkuji

Re: Auto pro práci na cestách

Napsal: stř 13 bře 07:20
od M.Z.
Tohle auto je úplně v pohode. Mám proace v téhle variantě výbava vip. U nezávislého topeni pro spaní bys musel zvolit vzduchovou variantu. Vodní je náročné na odběr el.

Re: Auto pro práci na cestách

Napsal: stř 13 bře 20:15
od JanS
Děkuji. K topení jsem zjistil informaci, že není programovatelné, spíná samo a slouží k rychlejšímu zahřátí motoru (vyhřívá i interiér). Programovatelné za příplatek 18 000 Kč a může běžet pouze 30 minut, pro dalších 30 minut je nejdříve třeba nastartovat. Divné řešení. To je pak asi lepší zajet přímo k Webasto a nechat si celé předělat.

Re: Citroen Spacetourer zkušenosti

Napsal: sob 31 srp 03:18
od uno-1
Ahoj JanS,
stojím před podobným výběrem s dost podobnými parametry. Chci se zeptat zda jsi nakonec pořídil Spacetourer a případně nějaké zkušenosti.

Díky :-)

Re: Citroen Spacetourer zkušenosti

Napsal: sob 31 srp 05:43
od M.Z.
Raději mu napis sz. Nech si udělat i nabídku v Toyotě. Ceny podobne stejne tak za servis ale zásadně jiná záruka.

Re: Citroen Spacetourer zkušenosti

Napsal: sob 31 srp 09:48
od uno-1
Díky za tip, Toyota je můj favorit - jak kvůli zmiňované záruce tak kvůli designu. Slevy, zdá se, dávají všichni cca stejné, každý má trochu jinou skladbu cen přídavků, ale ve výsledku je cena dost podobná. Určitě obejdu jak zmiňovanou Toyotu a Citroen, tak i Peugeut (i když ten se mi líbí nejmíň) a Opel - ten má aktuálně akční ceník odpovídající skoro stropu na co lze dosáhnout.

Svým dotazem jsem ale mířil spíš ke zkušenostem, jobovkám - třeba těch 30 minut s přídavným Webastem mě celkem zaujalo a budu ho ještě rozmýšlet.

Re: Citroen Spacetourer zkušenosti

Napsal: sob 31 srp 10:56
od M.Z.
Tak jobovky tam nějak vyloženě nejsou, jen je úplně k ničemu adapt. tempomat, který neumí brzdit.
Přídavné vodní topení má vždy časové omezení. Vzduchové je dražší a potřebuješ někde místo v interiéru, pro zabudování. Za mě nepraktické.
Já bych dnes možná uvažoval i o 150k variantě. Je prokazatelně min. o litr úspornější. S AT se pod 8l dostaneš horko těžko, my jezdíme 8-9l. S vlekem je to okolo 10-11l.
Na FB je i skupina na tyhle auta, přihlaš se tam.https://www.facebook.com/groups/305691630283907/

Re: Citroen Spacetourer zkušenosti

Napsal: sob 31 srp 11:41
od x2005
Já mám zkušenost s PROACE Verso 150k manuál Family L1 a PROACE Verso VIP 180k 8AT L2.

150k manuál mi přijde motor akusticky víc v pohodě, líp odhlučněný. ale je to auto už dva roky starý. ale od novotý mě příjemně překvapila kultivovanost motoru. proti tomu nový 180k automatu tam motor vrčí furt.

VIP provedení má sezení 2+2+2 a krásný kožený sedačky (na kategorii humanizovaných dodávek).

Family 2+3+2 a textil.

Posouvání a vyndávání sedadel v kolejnicích je super. Po vyndání druhý a třetí řady rovná plocha = super dodávka.

Celkově za ty peníze velmi seriozní nabídka. Asi bych taky doporučil 150k 6MT.

Re: Citroen Spacetourer zkušenosti

Napsal: ned 01 zář 09:02
od uno-1
Díky za reakce,
Chtěl bych kombinaci 2+2+3+stolek a tam jiná možnost než kůže není, i když ji zase tak nepotřebuju. S tím automatem díky, v recenzích to vypadalo spíš že je AT lepší (kultivovanější). Ne že bych ho potřeboval, ale třeba Opel ho nabízí v akci za 32k - a už kvůli výkonu to za to stojí :-)

Ještě bych se chtěl zeptat na otáčky na dálnici - jak je to s 8AT a MT? Můžete se mi kouknout až tam pojedete?

A ještě jeden dotaz - zvažovali jste ještě něco jiného? Mám v hledáčku ještě Traffic SpaceClass a Tourneo Custom, jsou větší, ale dodávkovitější, ale rád bych slyšel i názor jiných.

Díky.

Re: Citroen Spacetourer zkušenosti

Napsal: ned 01 zář 10:37
od M.Z.
Já mám ještě jeden z posledních 6st. AT (jsem myslel, že mě picne, protože cca za měsíc začali dodávat 8st.)
Ale otáčky jsou úplně v pohodě, válí se to lehce přes 2t. Motor se mi zdá kultivovaný, zejména ve srovnání s VW rumpálem.

Já vybíral na přelomu r.2017-2018, VW s MB byly cenově mimo mísu, resp. neviděl jsem tam odpovídající přidanou hodnotu.
Trafic tehdy neměl motor (jen 1,6), hodně laciný dojem z interiéru
Tourneo byl vážný kandidát, ale s AT utáhne pouze 1000kg, pokud to nezměnili a neuměli aut. klimu, což mi u takového auta přijde zvláštní. Jinak obrovské auto uvnitř a jezdilo se s tím pěkně. Cena lepší než u Toyoty

Kombinaci 2+2+3 mám, byl tam docela příplatek. Vůbec to nakonec nepoužívám, jezdí se jen 2+3. Klidně bych ty 2 samostatné sedadla prodal, nebo půjčil, vč. toho stolku.