Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvekod Lachende Bestien » pát 14 čer 07:35

O Levorgu STi jsem četl na zdejším webu a auto vypadalo celkem zajímavě; o tom, že jej Džeponci nebudou prodávat na podřadném EWW trhu, jsem nevěděl. Nechť si ho tedy vstrčí do análu. Snad jste nestrávil zbytečně mnoho energie planým uvažováním o této neexistující variantě výběru nového auta.
A z jakých důvodů je Giulia sedan nevhodná pro rodinu - zmiňujete, že jste s partnerkou menšího vzrůstu; máte mnoho velkých dětí? :p Ovšem pokud jste pevně rozhodnutý pro kombíka, není co řešit. Příště si nechám podobně neslušné návrhy od cesty. :-$
Jinak čím méně člověk investuje do toxických plechovek a čím více do v životě skutečně důležitých věcí, tím lépe, takže klidně vemte ten Focus a za ušetřené peníze třeba udělejte radost partnerce. :ymhug:
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Mistr volantu
 
Příspěvky: 766
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvekod lm2904 » ned 07 črc 19:16

Pokud budou někoho zajímat mé myšlenkové pochody, nechť se přesune na první příspěvek. Je to asi trochu úsměvné, ale nakonec vše dopadlo trochu jinak. Je to Focus.

Vzhledem k mým netradičním podmínkám jsem měl, jak již dříve bylo řečeno, ve výběru Golf, Oktávku, Mazdu 6, Nový Focus a na závěr dokonce i Leon.
Golf jsem vyřadil jako první, protože mě za svou cenu nepřesvědčil. Je to hezké, dobře jezdící auto, ale čekal jsem buď lepší cenu, nebo trochu více. Oktávie, byla vzhledem k podmínce multilinku dostupná jen Style, 4x4, 140kW benzín. Dle mého lepší volba než Golf, ale za 30t € po slevě ve výbavě skoro holobyt.....
Z Mazdy 6 jsem byl docela dlouho nadšený, ale po zkušebním dni (jízdě) jsem byl naopak trochu zklamaný. Ten motor mi prostě nesedí, ale dá se na něj nejspíše zvyknout. Provedení mě také neuchvátilo. První pocit střední třídy padne po kouknutí se "za roh". Víčko nádrže a jeho ovládání připomíná otvírání plechovky tuňáka. I zvuk je podobný. Neforemně skládací se tapecirung v kufru zpozorovala i moje přítelkyně. Parkovací kamera byl už jen úlet. Bylo problém na ni cokoliv vidět. Musím však dodat, že všechny asistenční systémy fungovaly na jedničku. Neberte mě hned za slovo - je to dobré auto, jen jsem čekal od nejvyššího modelu Mazdy více. Byla to výbava Signature (druhá nejvyšší). Edice sport dělá lepší dojem (akorát nový auto smrdí jak boty od Deichmana). Kdybych to mě shrnout, tak je to typické lepší auto pro americký trh. Bohužel, tuto jízdní charakteristiku fakt nemusím, stejně jako jejich auta (haha, a teď Ford).
Už jsem z toho byl unavený, ale nakonec jsem dal ještě šanci Focusu a byl jej projet. Výrazná korporátní sleva a dobrý jízdní projev zapříčinil, že jsem udělal jeden z mých největších ústupků - 1.5, 134kW v trojhrnku (V ČR se nenabízí). Třeba budu mít dalších pár let za co se nesnášet. Nabídka byla ale opravdu skvělá a je to ST-Line prakticky se vším (chybí jen střešní okno a koža) 28k€ včetně 7 let záruky. Další ošidná věc, která odsunula Mazdu na druhou příčku bylo to, že jako jediná ve výběru patřila ke střední třídě a pojistka byla o více než tisíc euro dražší, než na nižší střední. Totéž silniční daň. Trochu mi došlo, proč má třeba Škodovka takový úspěch s Oktávií ať už v Německu nebo Británii.
lm2904
Autoškolák
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 12 bře 20:37

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvekod jirka87 » ned 07 črc 20:06

ja se v tech novych autech neorientuju,ze. . .tak si rikam 1.5 nemuze byt 3hrnek. Hledam,hledam,aha...jo 3valec...ALE se systemem odpojovani jednoho valce ty vole =)) hej tak to uz je psycho. Verim,ze to bude uplne normalni,funkcni a asi i spolehlive auto atd. .ale tohle je na muj maly tupy mozek uz prilis slozita vec k pochopeni 8-} =))
jirka87
Mistr volantu
 
Příspěvky: 525
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvekod mattonecz » ned 07 črc 22:38

1.5 v BMW je taky 3hrnek :) dnes sem koukal na ceník Fiat 500 a tam je 0.9 dvouválec :D
2016 Opel Astra K 1.4T 92kw - EDS Phase 1 185PS/290Nm
2018 Honda PCX 125
mattonecz
Letec
 
Příspěvky: 1678
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvekod jirka87 » pon 08 črc 06:59

Ano, jenže Fiat 500 je nákupní taška poloviční velikosti, ten 2 hrnek má typicky ve Fiatu 500 tradici už od doby výroby prvního modelu. Asi mi to u takto malých a naprosto "vychýlených" aut (to prostě nepotkáš často) nevadí. Citroen 2CV měl taky 2 válce. To je takové jadrné svezení :-D

:-t Já navrhuji osadit ta auta čtvrtlitrovým půlválcem (hrozně by mě zajímalo ja se s tím soudruzi konstruktéři poperou :-D ) s dubovým pístem fungujícím na obohacené psí chcanky dopovaným el. poháněným kompresorem, který bude brát šťávu ze solárního panelu ve tvaru sedlové střechy kolmo ke směru jízdy, aby byla plocha co největší, ale zároveň aby to příliš nezabilo aerodynamiku. Zatáčení se nebude provádět volantem (váha celého řízení je příliš ne-eko) ale vystrčením ping pongové pálky z okna (z čehož vyplývá, že řidič by musel sedět vepředu uprostřed). Zkrátka....Bio, Eko, Racio !

Když nad tím tak přemýšlím, jsem zvědav, kdy mě Brusel donutí pít recyklovanou, čištěnou vlastí moč...A jakkoliv to zní absurdně, věřte že i na to dojde. Projekty už na to jsou.
jirka87
Mistr volantu
 
Příspěvky: 525
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvekod lm2904 » pon 08 črc 16:22

Politická:
Já bych to tak divoce neviděl. Vím, že je v našich krajích populární házet vše na EU a někteří si z toho dokáži udělat politickou kariéru, ale ten trend snižování spotřeby je celosvětový.
Obrázek

Technická:
Třívalcový motor je problematičtější na dynamiku a vyvážení, ale byl jsem sám překvapen, jak dlouho se už používá. https://en.wikipedia.org/wiki/Straight-three_engine Ten Ford má 1,5L, což je stále 0,5L na válec. To není špatný výsledek. Spíše než objem mu chybí válec.

Často také zazní, že jediná Mazda má ještě rozum. Mazda 6 má e-loop systém což je stejný princip jako "efficient dynamics" od BMW. Ve spojení s vypínáním válců se jedná o dost složitý systém. Dlouho jsem taky hlásal "objem ničím nenahradíš" neboli "there's no replacement for displacement", ale po testovací jízdě v té Mazdě 6 jsem vše přehodnotil. V tom autě umře člověk nudou. :-))
lm2904
Autoškolák
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 12 bře 20:37

Předchozí

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků