Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 218
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvek od tommas »

Přesně tak, v 6ce je klasický automat s pevně danými 6 stupni. A ten bych klidně doporučil. Řadí to pěkně, hladce, samozřejmě v klasickém režimu je to už u poslední verze trochu horší s rychlostí reakcí - emise. Ale pro nějaký rychlejší přesun má převodovka i sportovní režim. Jinak k 2,5 motoru ani jiná možnost než právě automat není.
Jak už jsem psal dříve, slabší motor bych určitě nebral - rozdíl mezi verzí 2017 a posledním modelem je nějakých 150 kg hmotnosti (dobré je, že hodně z toho jsou tlumící materiály) takže společně s poslední emisní normou to dynamice moc nepřeje. ;-)

Možná ještě, abych nebyl jen pozitivní i když jsem s Mazdou spokojený - motor 2,5 má vypínání dvou válců a to ne vždy funguje ideálně, jsou uživatelé a kusy, kde se projevuje nepříjemnými vibracemi, někdo to vnímá, nebo jeho auto to dělá u jiných ne. U mne občas při ustálených 30-40 km/h nebo při 70ce. Já jsem spíše ale jeden z těch šťastnějších, kdy se to projevuje né moc často. Mazda servisy to sice nějak řeší, ale zatím tam rozhodně není 100% úspěch.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není

Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvek od Hanz »

Jak zas? :D že bych se překoukl s tím automatem :(
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
lm2904
Autoškolák
Příspěvky: 31
Registrován: úte 12 bře 20:37

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvek od lm2904 »

Trošku oživím toto téma, protože jsem stále v procesu koupě auta a někoho by to mohlo zajímat - třeba u pití kafe. Dříve jsem na to prostě neměl čas z důvodu cestování, avšak teď už mě končící leasing na současný vůz zahnal do kouta.

Šel jsem na to jako pravý ajťák a se svým seznamem požadavků (+/- stejný, jako v prvním příspěvku) jsem poptal několik dealerů s otázkou "co mi můžete nabídnout a za kolik?" ;;) Dotaz jsem poslal přesně 14 dealerům, 7 z nich v ČR a 7 v DE. Limit jsem si stanovil na 30t € nebo 750t CZK. První zajímavostí je to, že z Německa se mi ozvali ze 6 míst ze 7. To je úspěch. U té poslední chybějící odpovědi jsem přesvědčen, že je to z důvodu dovolené. V ČR už to tak slavné nebylo. Známí prodejci, třeba pro Toyoty, nebo ti s otravnou reklamou na rádiu Beat se neobtěžovali odpovědět. Došla mi sice hromada potvrzení o přečtení emailu od konkrétních lidí, zvláště potom, když si tu zprávu přeposílali, avšak odpověď žádná. Naopak 3 menší prodejci (mimo Prahu) reagovali naprosto profesionálně s nabídkami, které mají hlavu i patu. Ty recenze na google prostě k něčemu jsou.

Velkým překvapením pro mě je však to, jak moc se dá trochu agresivním jednáním srazit cena dolů. Každého prodejce jsem dopředu informoval, že poptávám na více místech a vyberu to nejzajímavější. Nerozhoduje jen cena, ale také třeba nabídnuté služby či doplňky (záruka, sada zimních kol, pojištění apod.)

Přehled pár nabídek, které teď zvažuji je níže. U všech se jedná o docela dobře vybavené vozy.
Insignia Combi (nová) 770t CZK vs 1,01 mio CZK.
Ford Focus (nový) 26.8t€ vs 36.5t€
Ford Mondeo Hybrid (nový) 32t€ vs 45t€
Mazda 6 Signature Kombi (demo, 4tkm) 30t€ vs 39t€
Octavia Kombi 4x4,DSG,140kW (nová) 30t€ vs 38t€
Golf Variant 1.5TSI IQ drive (nový) 29.6t€ vs 36.5t€

Stále se bavíme o koupi za hotové a jako soukromá osoba.

Popravdě mi výše některých slev vyrazila málem zuby. Naše firma má z historických důvodů velkoobchodní slevu u VW a Škody a každý kolega automaticky běžel tam. Nicméně zdá se, že i ostatní chtějí prodávat a "stačí se zeptat". Třeba u toho Mondea je to přes 30 procent dolů. Bohužel mě hybrid absolutně neláká (podílím se na vývoji těchto elektro*ranců).
Momentálně jsem skoro připraven jít pro tu Mazdu, protože na ni nemusím čekat, můžu otestovat přesně auto které kupuji, je v ní vše a nic navíc (např. 2.5L bez turba). Navíc to není třeba auto, které tolik provokuje. Čekačka na VW 4-6 měsíců je fakt pruda.

Konec hlášení a hezký den.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1931
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvek od Lachende Bestien »

Co se týče vyjednávání o ceně, platí "líná huba holé neštěstí"; pak zde máme iracionální (u Slovanů populární:)) ego-mentalitu (možná jednodušeji pýchu) - "JÁ NA TO MÁM" neboli "Přece se nebudu ztrapňovat snahou o sjednání nižší ceny jako nějaká socka." :D
Záleží samozřejmě i na formě komunikace, ne jen obsahu a to mohlo být i důvodem absence odpovědi od některých dealerů autodrog :p - prostě jste asi nesplňoval požadavek na co nejnevědomějšího hejla, kterého oškubou co to jde.

Mazdě se serou sazomety (nafta a kovové hoblinky naložené v oleji, to je pošušňáníčko), a jejich 2,5 atmo benzin též není hlavně výkonově ve srovnání s konkurencí žádná hitparáda, ani nemluvě o zde zmíněné vibraci při "úsporné" jízdě spojené s vypínáním válců - proto si přece lidi pořizují 2,5 atmo benzíňák, aby co nejvíce uspořili za cenu sníženého komfortu, to dá Mazda-rozum™. =((
Edit 1 - Vinit výrobce je jednoduché, ale vlastně netuším, nakolik jsou jejich problémy s motory způsobeny nutností implementovat iracionální euro limity na emise CO2.

Seat a jejich Cupry jste nezvažoval? Nebo takovou Alfu Giuliu v benzínu?

Edit 2 - Ještě mě napadl Subaru Levorg ve verzi STi (i když je vybaven jen CVT převodovkou IIRC), konfekční verze nebrat z důvodu relativně nevýkonných benzinových motorů 1,6t a 2,0 atmo (a zároveň nepříliš atraktivních poměrů výkon/spotřeba) spřažených s převodovkou ze skútru). Ale vlastně nevím, je-li vůbec dostupný na EWW trhu. :-?

Každopádně místní znalci vám určitě dobře poradí; za mě snad jen přání, ať svým výběrem nepodporujte zhovadilé tendence autoprůmyslu cpát do čím dál těžších osobáků oturbené mini-motůrky s čím dál menším obsahem/kultivovaností/životností. [-x

Good luck.
lm2904
Autoškolák
Příspěvky: 31
Registrován: úte 12 bře 20:37

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvek od lm2904 »

Ahoj, díky za přání hodně štěstí. Bude totiž potřeba :-)

ten seat mi nějak nejde pod nos. Nemám mu co vytknout, ale prostě jej ignoruji. Dost možná bezdůvodně.

Levorg je bohužel na Evropském trhu na tom dost špatně. Byl ve výběru také a byl jsem od něj zrazován fanouškem Subaru. Na výběr je jen jeden motor s CVT. STi není.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1931
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvek od Lachende Bestien »

Vidím, že Giuliu ani nezmiňujete, takže ji asi nepovažujete za to pravé vlašskoořechové.
Pokud vás třeba od Toyoty nic neoslovuje, klidně bych se vydal cestou konzernu, navíc máte-li k dispozici hysterickou firemní slevu. ;) S konkrétní motorizací vám tu někdo poradí (která se bude pravděpodobně sr...kazit nejméně při rozumném přístupu). Mám dojem, že celkem dobré zkušenosti mají lidé např. s RS Oktáfkama, Golfovou Variací asi taky nic nezkazíte. Nebo klidně i ten Fokus.
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvek od mattonecz »

a byl sis tu cupru projet? ten motor by te mohl docela zlomit.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 218
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvek od tommas »

Tak já samozřejmě, jako majitel Mazdy 6 volbu určitě schvaluji. I přes to, co jsem napsal o dvouválcovém režimu. Samozřejmě Cupra může být taky fajn, ale jinak z výběru bych se asi rozhodoval právě mezi 6kou, Insignií a teoreticky by přišel v úvahu ještě Golf.
Mazda bude mít výhodu výbavy, Insignia bude určitě prostornější.

Pokud budeš přesedat z BMW, tak za mě kvalitou interiéru a zpracování, utlumení apod. Ford, Škoda a myslím si že i ten Seat (Cupru jsem nejel, jen normální Leon) jsou prostě krok zpět.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není

Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3961
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvek od HondaMan »

Insignia zase tak velká uvnitř není. V porovnání s rozměrově menším Superbem je "stísněnější" a má menší kufr. Vůči M6 je ale větší i uvnitř.
2.9T RWD
lm2904
Autoškolák
Příspěvky: 31
Registrován: úte 12 bře 20:37

Re: Auto, co snese rodinu, okolo (do) 30k€

Příspěvek od lm2904 »

Lachende Bestien píše:Seat a jejich Cupry jste nezvažoval? Nebo takovou Alfu Giuliu v benzínu?
mattonecz píše:a byl sis tu cupru projet? ten motor by te mohl docela zlomit.
Cupru jsem projet nebyl, jen na ni mlsně pokukuji na firemním parkovišti. Je to pěkné auto, přestože mi nesedí design interieru. To je ale individuální. Co je však problémem je to, že už je dost přes 30k i se všemi slevami. Na to auto v mnou požadované výbavě prostě nemám, resp. nejsem ochoten ty peníze dát B-)
Lachende Bestien píše:Nebo takovou Alfu Giuliu v benzínu?
Lachende Bestien píše:Vidím, že Giuliu ani nezmiňujete, takže ji asi nepovažujete za to pravé vlašskoořechové.
Giulia - to mě jako rodinné auto vůbec nenapadlo. Vývoj verze vagon byl zastaven. Každopádně sedan je krásný. Leč pro mé použití nereálný.
Lachende Bestien píše:Pokud vás třeba od Toyoty nic neoslovuje,...
Od německého prodejce Toyoty mi byla nabídnuta jen hybridní Corolla. Konkrétně za cenu převyšující vše uvedené a dokonce o tisíc euro dráž, než to Mondeo. Corolla je moje srdeční záležitost, protože e11 byla mé první auto. Byl bych ochoten skousnout hybrid, konec konců to platí moje účty, ale jen ve verzi plug-in, která není. Klasický hybrid je mrtvá technologie. Je to jen obezlička na emise. Z toho důvodu pro mě není lákavé ani to Mondeo. Pokud budu zůstávat u firmy, tak budu muset auto za 5 let prodat a shánět nové. Něco mi říká, že na hybrid s 5 let starou baterií se nebudou stát v našich končinách, ani v Německu zrovna fronty.
tommas píše:Tak já samozřejmě, jako majitel Mazdy 6 volbu určitě schvaluji. I přes to, co jsem napsal o dvouválcovém režimu. Samozřejmě Cupra může být taky fajn, ale jinak z výběru bych se asi rozhodoval právě mezi 6kou, Insignií a teoreticky by přišel v úvahu ještě Golf.
Mazda bude mít výhodu výbavy, Insignia bude určitě prostornější.
S partnerkou jsme oba menšího vzrůstu, takže s prostorem mám problém jen u málokterého auta. O té Mazdě jsem leccos četl, včetně dost dětských nemocí (vibrace, brzdy), ale přijde mi to jako sňatek z rozumu. Takový adekvátní kompromis všeho, zvláště s výbavou, kterou jsem si vymyslel. Žádná jednotlivost asi neexceluje, ale celek nějak dává smysl a za atraktivní cenu. Taky se mi líbí obchodní model Mazdy. Ceník a rozdíly ve výbavě jsem pochopil za půl hodiny. Musím uznat, že se mi také velmi líbí. Přemýšlení nad insignií chápu, ale proč třeba golf před oktávkou /verze s multilinkem, 4x4, 140kW/ ? Mě teď Golf trochu zklamal (ale možná jsem seděl jen ve špatném kusu).
tommas píše: Pokud budeš přesedat z BMW, tak za mě kvalitou interiéru a zpracování, utlumení apod. Ford, Škoda a myslím si že i ten Seat (Cupru jsem nejel, jen normální Leon) jsou prostě krok zpět.
BMW celkově hodnotím pozitivně, ale myslím, že se trochu přeceňuje. Chápu, že je to prémiovka zaměřená jinak, než simply clever škrabka, ale neduhů a špatně lícujících dílů jsem tam pár našel. Asi více, než v předchozích Passatech. Ozdobné chromované lišty, které jsem si nechal za 350€ přidat nalepil turek křivě tak, že to jde vidět i ve zpětných zrcátkách :) Každopádně kecal bych, kdybych tvrdil, že je to špatně udělané auto. Každá značka, model i modelový rok má něco. Ideální auto zřejmě neexistuje.

Abych dokončil můj večerní elaborát - do 23 Června musí padnout rozhodnutí a musím rozbít rodinné prasátko, které do teď šetřilo na bydlení.

Střední třída:
1. Mazda 6 - zatím můj favorit. Mám možnost si projet přímo daný kus, který je také k odběru ihned. G-194, výbava signature, 5 let záruka, 19 palcová kola. Z elektroniky to má vše co jsem chtěl a dokonce i hodně navíc (mrtvý úhel, pěkný HUD display (nový typ.). Líbí se mi absence turba. Interier je velmi podobný tomu co mám teď. Zřejmě nebude tak atraktivní pro zloděje, jako třeba koncern.

2. Insignia - Ta je také v pořádku, přestože s menší výbavou a vzhledově se mi už líbí méně. Můj otec vlastní Astru H Caravan a já se tehdy dušoval, že Opel domů už nikdy. Poruchovost tohoto dnes už důchodcem řízeného auta je neuvěřitelná. Ale to je jen osobní předsudek. Ještě se na to kouknu.

Nižší střední:
3. Octavia - Na RS245 cenově už nedosáhnu (byla by tak za 33k€), ale třeba Sportline (DE) docela ujde. Poprosil jsem delaera, aby mi nakonfiguroval Oktávii podobně jako toho Golfa a výsledek je prostě lepší. Hlavně 140kW motor a 4x4 haldex versus 110kW TSI a předohrab. Výbavou prakticky stejně, rozměry hrají ve prospěch Oktávie také. Na druhou stranu se mi nelíbí zájem zlodějů, to, že ji každý fasuje v práci a obecná nuda nuda šeď šeď. Celkově, ale koncern můžu.

4. Focus - O něm vím asi nejméně a ještě jsem v něm nejel, ale cenová nabídka je hodně zajímavá a za ušetřené peníze bych mohl koupit partnerce snubák nebo křečka (vtip).

5. Golf Variant - Původně se mi nápad s Golfem líbil, ale přijde mi, že je dost drahý na to co nabízí. Nějak je mi ta Oktávka sympatičtější. Interiér mě neuchvátil a matlací infotainment na blbé pozici taky ne.

Jak jsem zmiňoval dříve, každé auto má svoje. Každý si musí vybrat co mu vyhovuje. Navíc reálné srovnání snad již nejde udělat (stejně jako u třeba spotřební elektroniky). Například komfort vnímá jinak dvoumetrový balík se sto kily a jinak prcek jako já.
Oceňuji, že tady zazněly dobré tipy i zmíněné neduhy. Já u recenzí (Amazon, Heureka, Auta) čtu jen negativní věci. To jsou totiž často stejné věci, které by mi pily krev. :-j recenze typu "Nový vysavač mám týden a je super!" jsou k prdu, jako Giulia pro rodinu nebo Levorg STi, který se v Evropě neprodává.

Hezký večer všem.
Odpovědět