Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Hol1c
Autoškolák
Příspěvky: 66
Registrován: ned 02 zář 22:11

Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Příspěvek od Hol1c »

Ahoj chlapi,

Právě jsem prodal svojí milovanou Audi A3 8L (1.8i, 90 kW). Auto bylo skvělé, ale nějak nudné.

Začal jsem se poohlížet po něčem zajímavějším. Chtěl bych něco sportovnějšího nad 100 kW, čím se jednak budu moci občas tak nějak amatérsky profrčet nebo vypálit ze semaforu, ale zároveň si občas cestou z práce pustit hudbu do subwooferu a trochu se odreagovat jízdou. Preferoval bych něco se třemi dveřmi.

Původní volba padla na ojetou Audi S3 8L. V podstatě hrozně podobná autu, které jsem právě prodal. Většinou v horším stavu. Trochu mě láká vzhled, ale trochu mě odrazuje cenovka kolem 150.000 Kč za polovrak s neznámou údržbou turba, haldexu a nájezdem přes 250000.

Přešel jsem tedy na Audi TT první generace. Bojím se ale totální nepraktičnosti, a stísněného prostoru (mám necelé dva metry). Láká mě jakž takž sportovní vzhled, byť nedávno jsem někde četl, že dva chlapi olizující si navzájem údy jsou míň teplí než chlap, kterej řídí Audi TT. Zase se ale bojím nejisté historie údržby.

Na 350z nemám. Imprezu bych zas asi neukočíroval, a nemám dílnu.

Nemáte někdo zkušenost se starýma TT? Vybíral bych po r.v. 2000 kvůli problémům u prvních kusů. Nebo nenapadá vás nějaká zajímavá alternativa?

Opelům a Hyundai bych se chtěl spíše vyhnout.

Budu moc rád za každou radu a informaci!
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Příspěvek od jirka87 »

:ymhug:

Bude ti doporučena Mazda MX-5 skoro na tutovku. Mě už boj s korozí nebaví, tak zkusím níže po čem bych koukal já.

TT první generace má dodnes jeden známý. Základ. 1.8T 132Kw tuším. Pro tak velkýho chlapa to asi nebude úplně ono čoveče...Jinak co se vzhledu týče pro mě to bylo dlouho auto na které jsem odpovídal takto : https://www.youtube.com/watch?v=umDr0mPuyQc Časem jak to zestárlo mi to tak hrozný nepřijde.

Pokud ti nejde o vzhled, ale o zábavu - limitovat tě ale asi bude tvoje výška u některých aut... :

Suzuki Swift Sport/Gti (nebo jak se to značilo) mk2 : https://www.garaz.cz/clanek/suzuki-swif ... aketa-2682 - nic to neváží a řídit musíš ty. Ne na ECU navázané podpůrné systémy :-)
Toyota Yaris 1.5 TS : http://www.auto.cz/toyota-yaris-ts-zuri ... 4-2002-219 (to auto bylo hrozné peklo :-D :-D :-D )
Civic 7G Type R (bude těžké najít nezmrvený kus) : https://auto.bazos.cz/inzerat/99812390/ ... -sport.php Já jsem se svezl se 4G, 5G a 6G a ta auta mají společný jmenovatel - nízká hmotnost, překvapivá nasranost, nízká spotřeba paliva..občas ovšem vysšší spotřeba oleje :-) Tady bys ani se svou výškou neměl mít problém
Focus mk1 ST 170 - dodnes prý jedno s nejlepších aut pro řidiče...A cenově jsou na příznivé vlně : https://auto.bazos.cz/inzerat/101265915 ... st-170.php

Pokud by ti šlo víc o ten vzhled, tak za mě asi jen toto :

Civic 7G - ten splňuje snad obojí, tak uvádím i tady
BMW e46 v provedení Coupé ? ...3.0i ? Ideálně v té temně modré...To je krasavec. Pokud to neohneš někde o vzrostlý strom asi tady je i potenciál pro růst hodnoty, nebo minimálně udržení

Typ na sleeper :

VW Vento 2.8 VR6...Je jich pár, ale jsou. Nedávno se v CZ prodával jeden skoro v "mint" stavu za 75 000Kč

Peugeot 309 Gti....Protože 205 Gti už asi neseženeš...Super kára na řízení. Ale bourat bych v tom nechtěl =))

Volvo 850/ V70 T5R (tady bych jednoznačně doporučoval nákup pouze přes klub, nbeo od NORMÁLNÍHO prodejce v zahraničí): Např...ale ne v automatu proboha-automat nechceš : https://auto.bazos.cz/inzerat/99371973/ ... -R-AWD.php
U Volva tohoto typu nedejbože v automatu počítej s tím, že nasypeš ze startu 30-50 jak nic, ale pak máš velmi netradiční auto, které na hodnotě už klesat nebude. Tento týden se prodala V70R v Saffron barvě za 200K. Visela na netu přesně 2 dny. Ten motor snese bez úprav dle kluků z fóra asi 500-600k. Myslím tím bez vyztužování bloku a nějakých cypovin. Zvuk to má naprosto nepřekonatelný. 5válec je prostě 5válec. A když ho ještě krmí turbo... =p~

Nebo cokoliv ze Švédska s motorem 2.3T / 2.4T / 2.5T ...Saab...ale s dílama u Saaba to bude krapet onanie. Ale jsou tady lidi co umí sehnat de facto všechno, akorát si krapet počkáš.
Hol1c
Autoškolák
Příspěvky: 66
Registrován: ned 02 zář 22:11

Re: Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Příspěvek od Hol1c »

jirka87 píše::ymhug:

Bude ti doporučena Mazda MX-5 skoro na tutovku. Mě už boj s korozí nebaví, tak zkusím níže po čem bych koukal já.

TT první generace má dodnes jeden známý. Základ. 1.8T 132Kw tuším. Pro tak velkýho chlapa to asi nebude úplně ono čoveče...Jinak co se vzhledu týče pro mě to bylo dlouho auto na které jsem odpovídal takto : https://www.youtube.com/watch?v=umDr0mPuyQc Časem jak to zestárlo mi to tak hrozný nepřijde.

Pokud ti nejde o vzhled, ale o zábavu - limitovat tě ale asi bude tvoje výška u některých aut... :

Suzuki Swift Sport/Gti (nebo jak se to značilo) mk2 : https://www.garaz.cz/clanek/suzuki-swif ... aketa-2682 - nic to neváží a řídit musíš ty. Ne na ECU navázané podpůrné systémy :-)
Toyota Yaris 1.5 TS : http://www.auto.cz/toyota-yaris-ts-zuri ... 4-2002-219 (to auto bylo hrozné peklo :-D :-D :-D )
Civic 7G Type R (bude těžké najít nezmrvený kus) : https://auto.bazos.cz/inzerat/99812390/ ... -sport.php Já jsem se svezl se 4G, 5G a 6G a ta auta mají společný jmenovatel - nízká hmotnost, překvapivá nasranost, nízká spotřeba paliva..občas ovšem vysšší spotřeba oleje :-) Tady bys ani se svou výškou neměl mít problém
Focus mk1 ST 170 - dodnes prý jedno s nejlepších aut pro řidiče...A cenově jsou na příznivé vlně : https://auto.bazos.cz/inzerat/101265915 ... st-170.php

Pokud by ti šlo víc o ten vzhled, tak za mě asi jen toto :

Civic 7G - ten splňuje snad obojí, tak uvádím i tady
BMW e46 v provedení Coupé ? ...3.0i ? Ideálně v té temně modré...To je krasavec. Pokud to neohneš někde o vzrostlý strom asi tady je i potenciál pro růst hodnoty, nebo minimálně udržení

Typ na sleeper :

VW Vento 2.8 VR6...Je jich pár, ale jsou. Nedávno se v CZ prodával jeden skoro v "mint" stavu za 75 000Kč

Peugeot 309 Gti....Protože 205 Gti už asi neseženeš...Super kára na řízení. Ale bourat bych v tom nechtěl =))

Volvo 850/ V70 T5R (tady bych jednoznačně doporučoval nákup pouze přes klub, nbeo od NORMÁLNÍHO prodejce v zahraničí): Např...ale ne v automatu proboha-automat nechceš : https://auto.bazos.cz/inzerat/99371973/ ... -R-AWD.php
U Volva tohoto typu nedejbože v automatu počítej s tím, že nasypeš ze startu 30-50 jak nic, ale pak máš velmi netradiční auto, které na hodnotě už klesat nebude. Tento týden se prodala V70R v Saffron barvě za 200K. Visela na netu přesně 2 dny. Ten motor snese bez úprav dle kluků z fóra asi 500-600k. Myslím tím bez vyztužování bloku a nějakých cypovin. Zvuk to má naprosto nepřekonatelný. 5válec je prostě 5válec. A když ho ještě krmí turbo... =p~

Nebo cokoliv ze Švédska s motorem 2.3T / 2.4T / 2.5T ...Saab...ale s dílama u Saaba to bude krapet onanie. Ale jsou tady lidi co umí sehnat de facto všechno, akorát si krapet počkáš.
Ahoj Jirko, moc děkuju za detailní odpověď. Původně jsem myslel, že nikdo neodepíše :) rozhodl jsem se pro TT ve 165 kW. Pokud se so ní vmáčknu :D to ještě musím někde vyzkoušet.
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Příspěvek od _sulcik_ »

jirka87: žiješ cenově v trochu jiným vesmíru
type R EP3 za 100k? to dost těžko
a V70R je taky finanční utopie, ta z inzerátu tam už pokud vím nějakej pátek leží, navíc kombinace AWD a automatu... a 850 T5R to samé, za 100k tak možná obyčejnou T5 a ještě to bude hujtra. A jako někdo kdo 70kovou řadu měl bych nikdy neradil nikomu aby si to koupil pokud jsou peníze limit, pořád je to auto který jako nový bylo premiovka a dost dílů podle toho stojí.
330i coupe se prodává v normálním stavu taky tak o 50k jinde.

Hol1C
U 1.8t skončí hodně lidí co je na budgetu, včetně mě, ale na tenhle účel je to dobrej motor. Hlavně nech vyčistit sací koš až to dostaneš, je vždycky zanešenej.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Hol1c
Autoškolák
Příspěvky: 66
Registrován: ned 02 zář 22:11

Re: Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Příspěvek od Hol1c »

Sulcik, děkuju za doplňující info! Už z toho mám hlavu v pejru. Nevím, momentálně váhám mezi TT a BMW 3. TT je zajímavější a vypadá moderněji. Asi je i spolehlivější. BMW 3 vypadá míň teple a je praktičtější..

Ty jsi měl BMW kolikatku prosim?
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Příspěvek od Hanz »

To já bych zase spíš věřil tomu BMW a starýmu poctivýmu řadovýmu šestiválci, pokud vůbec za ty peníze ještě půjde sehnat.
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Příspěvek od jirka87 »

Sulcik : Ano, ta Honda je skutečně cenově jinde.

Rozdíl mezi T5 a T5R je malý....a sám píšu, že v automatu nebrat. AWD se pokud je mi známo u T5R nejde vyhnout. To je prostě součást.

"330i coupe se prodává v normálním stavu taky tak o 50k jinde." - ti nevím. E46 v kupéčku najdeš do 100K poměrně hodně. Samozřejmě těch 330 výrazně míň, ale jde to. 323 nebo 328..325 je větší výběr. Asi bych raději koupil něco horšího a 50 do toho vrazil s vědomím, že vím co mám, než kupovat naleštěnou bídu do které vrazím 50 taky, ale vstupní investice bude vyšší.

Šel bych cestou levného, lehkého auta...Třeba ten Focus ST asi nikoho neurazí : https://auto.bazos.cz/inzerat/101036452 ... PUVOD-.php
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3227
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Příspěvek od mattonecz »

tak ono is 320i je 6val 125kw coz by taky melo stacit :)
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Příspěvek od jirka87 »

Mattone : ono jak byly ty báwa celkem solidně postavené, tak to i cosi váží. Ta 320ka konkrétně podle výbavy okolo 1400Kg. A 210Nm (?). Ale taky si říkám, že na nějakou slušnou jízdu pro zábavu nemusí mít člověk nutně biturbovej 10válec. Ono je to stejně o tom, jestli to zvládnu na té cestě udržet že jo...Při stavu našich okresních cest...
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Menší ojetina do 100.000 "na vyblbnutí"

Příspěvek od _sulcik_ »

jirka87 píše:Sulcik : Ano, ta Honda je skutečně cenově jinde.

Rozdíl mezi T5 a T5R je malý....a sám píšu, že v automatu nebrat. AWD se pokud je mi známo u T5R nejde vyhnout. To je prostě součást.

"330i coupe se prodává v normálním stavu taky tak o 50k jinde." - ti nevím. E46 v kupéčku najdeš do 100K poměrně hodně. Samozřejmě těch 330 výrazně míň, ale jde to. 323 nebo 328..325 je větší výběr. Asi bych raději koupil něco horšího a 50 do toho vrazil s vědomím, že vím co mám, než kupovat naleštěnou bídu do které vrazím 50 taky, ale vstupní investice bude vyšší.

Šel bych cestou levného, lehkého auta...Třeba ten Focus ST asi nikoho neurazí : https://auto.bazos.cz/inzerat/101036452 ... PUVOD-.php
No o těch volvech nemáš páru :D 850 se skoro nevyráběla v AWD a už vůbec ne v AWD R, u V70R byly možný všechny kombinace, ale stěží najdeš slušnej kus co nebude v automatu.
Psal jsi o 3.0 a ty jsou jinde, proti obyč 325 bych nic nenamítal :D
Tak ST je ideální volba, to bych si koupil já s tímhle budgetem.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Odpovědět