Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
jerry
Letec
Příspěvky: 3360
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od jerry »

Taky jsem před lety vzhlížel ke koncernu jako k ideálu. To, co předvádí v posledních letech, mě iluzí zbavilo.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3983
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od HondaMan »

To je hezké, ale kam jít? Já teď sice koupil Citroen a Opel, ale zcela upřímně je to "jen" z důvodu ceny.
Cactus konkurenci nemá asi nikde, ale srovnatelná Arona je o kilo dražší a Passat/Superb vs Insignia byl ceníkově asi o 50 ve prospěch Insignie což při ceně přes 1mio nehraje až tak moc roli. Pak Opel nabídl o 130tKč vyšší slevu (tj. dohromady rozdíl asi 180) a nebylo o čem.
korejci jsou no-go; z jp aut na našem trhu jsem si nevybral vůbec nic; amerika mi na potah smysl nedává a zbývá Fr a It a tam mi u každého auta něco nesedělo. Jinak bych dneska asi jezdil v DS5, která se mi moc líbí. Jen je to šmejd i vůči Opelu.
2.9T RWD
MMKS
Autoškolák
Příspěvky: 29
Registrován: stř 25 dub 09:09

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od MMKS »

Třeba to někomu pomůže, našel jsem pěknou stránku https://www.automaniac.org/compare?fbcl ... T3vB93cpY0 .
Jde najít i doporučení vhodného auta podle nastavených parametrů - kupodivu to sedlo s mým výběrem. Když nic, přímé srovnání TTD mezi dvěma vybranými auty se taky hodí.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3983
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od HondaMan »

Super. Insignia mi vyšla jako nejhorší :-D
Přílohy
Auta.png
2.9T RWD
MMKS
Autoškolák
Příspěvky: 29
Registrován: stř 25 dub 09:09

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od MMKS »

Pro úplnost a uzavření vlákna:
Koupena Mazda 6 2.5 kombi, r.v. 2010.
Jel jsem si pro ni až do Německa, nic co by mě zaujalo jsem tady nanašel. Vytoužená Honda Accord 2.4 se za 14 dní hledání objevila snad v celé Evropě jen jedna v naší inzerci a i když vypadala pěkně, tak si myslím, že cena je přestřělená + měla LPG a já už tomu prostě nevěřím (věřím, že LPG je dobrá alternativa, ale musí si ji tam člověk nechat namontovat sám, aby věděl, jak je tam dlouho a jak jsou řešené ventily, kupovat ojeté je podle mě past).

Z auta jsem zatím nadšený, stav nového, motor se mě líbí a moc mě baví.Hodně mě připomíná na co jsem zvyklý z motorek, dá s s ním jet i kolem 2t ot/m, ale sranda začíná daleko dál (nebrat doslova, samozřejmě že 200 koní z motorky na 250kilo váhy je někde úplně jinde) . Naštěstí se motor rád nechává vytočit, otáčky jdou rychle nahoru. Oproti motoru z Nissan Qashqai 2.0i, nemám pocit, že zvyšující otáčku způsobují jen vyšší hluk. Někomu by mohlo vadit, že průběh je hodně lineární, chybí tomu nějaký kopanec, hold je to atmosféra a ne turbo. Průměrná spotřeba zatím 10.5l, ale z toho je 99% přesun zpět po dálnici - Německo buď kolona na jedničku, nebo plný a rychlost od 180-210, v ČR pak 140-180km podle situace. Kamoš jel přede mnou Passatem TDi s DSG a abych ho stíhal v rozjezdech, musel jsem to dost vytáčet a šlapat na to. Takže zatím to vůbec neřeším, respektive jsem spokojený. Výkon dostatečný a při prasácké jízdě "rozumná" spotřeba.
Brzdy jsou trochu vágnější, snad Mazda vyřešila starý problém, který jsem znal z 626 se zatuháváním zadních brzdičů (no co jsem četl na forech, tak se to řeší stále), budu muset zkontrolovat.

Jde strašně vidět, jak hlavně elektronika, mobilní komunikace atd. šla strašně rychle dopředu, tovární rádio bez USB a navigace vypadá v současnosti strašně zastarale. Do toho je ještě spousta funkcí dostupná snad jen hlasovým ovládáním, takže třeba přidání čísla do HS listu je dost pomalé a otravné. Časem snad vyřeším nákupem 2DIN autorádia s navigací.

Uvažoval jsem na Volvo V70 - nevzal z důvodu turba, nižší výbavy a kritizovanému přeposilovanému řízení a podvozku
Ford Mondeo Ecoboost 1.6 - velký favorit, ale pak mě odradilo turbo, svolávačky kvůli ztrátě chladící kapaliny, prasklé bloky atd.
SUbaru Outlander 2.0 - nic moc výběr, motor se mi zdá výkonem na tak velké auto malý + kritizovaná vyšší spotřeba a údajně nižší kvalita "novějších" ročníků Subaru.
Rageweawer
Autoškolák
Příspěvky: 64
Registrován: úte 24 kvě 08:34

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od Rageweawer »

Možná ještě dokážu pochopit, že se lidi bojí starých dieselů 10-15 let. Nechápu, že se lidé bojí "nových" ojetých dieselů 3-5 let. Ale co opravdu nepochopím, je že se někdo bojí koupit motor s turbem s rozpočtem 300 000, což je dneska mainstream snad ve všech vozech a diesel s turbem je pro takového člověka skok z letadla bez padáku. Jako třesnička na dortu - dotyčný si poté koupí skoro 10 let starou popelnici :)

Kolik to má najeto? Proč se tak bojís turba? Vždyt případná oprava nebo nový stojí pár tisíc.

Asi tomu nerozumím.., ale je zvláštní, že jsem ještě s autem neměl nikdy problém a to jsem vystřídal turbo diesel i turbo benzín (80 000 km).
MMKS
Autoškolák
Příspěvky: 29
Registrován: stř 25 dub 09:09

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od MMKS »

- protože si kupuju 10 let staré popelnice, snažím se eliminovat riziko. Prostě turbo jako sakra rychle se pohybující část se může časem pokazit. Nevím, proč chtít turbem posílený maloobjemový motor, když (ještě) existuje varianta ve větším objemu a bez turba.
Turbo diesel pro mě s mým celkovým a hlavně denním nájezdem není vhodná varianta. Měl jsem teď přechodně než jsem pořídil tu jak ty říkáš 10 let starou popelnici, jeden diesel půjčený a po cestě do práce se nestihl v podstatě ani zahřát.
Píšeš něco o zkušenosti s 80.000km, jenže i když je 300.000Kč darda, tak ty auta tam mají najeto většinou kolem těch obligátních 150t km.
Už sice pozdě, škoda, že si se tady neobjevil dřív, ale jaké auto by si v této cenové hladině teda doporučil ty aby mělo těch 3-5 let?

Jinak samozřejmě pro zasmání, koupil jsem klasickou německou popelnici i včetně pohádky. Majitelka stará paní, v létě ji v tom bylo horko, v zimě se bála a tak ročně jen 4t km a celkový nájezd v době koupě teda 30t km.

https://postimg.cc/DmSZkzt9
zdeny
Řidič začátečník
Příspěvky: 165
Registrován: stř 10 čer 12:07

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od zdeny »

U 9 let staré Mazdy by mě nejvíc zajímala hniloba, než turbo u benzínu 3 roky starýho. Jinak SUbaru není Outlander, ale Outback:-) K motoru 2,i u SUbaru - pocitově jede líp, než 2,5i u Mazdy - osobní srovnání provedeno:-)
Tak ať ti slouží ke spokojenosti. Což asi bude, pokud udělůáš základní desatero - oleje, svíčky, filtry, brzdový třmeny, nástřik spodku, vystříkání dutin, ošetření laku od kamínků, odhlučnění podběhů (vytažení těch nacucaných koberců a náhrada jinými). Snad jsem na nic nezapomněl:-)
MMKS
Autoškolák
Příspěvky: 29
Registrován: stř 25 dub 09:09

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od MMKS »

dík, chybička u Subaru se vloudila, samozřejmě vím, netuším, proč mě to tam skočilo, když jsem to přitom do vyhledávání psal x krát.
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od Japan power »

Rageweawer píše:dotyčný si poté koupí skoro 10 let starou popelnici :)
Jestli 10 let starou popelnici nebo 3. roční spotřební playstation sráč s turbínou, tak bych měl jasno. :D
Kdyby to byla alespoň 2.0 Turbo, ale tyhle přeplňovaný pidi motůrky se zvukem vysavače do 1.8 obsahu na ty současné, přerostlé krávy jsou fakt jen pro buzíčky. Nic proti. Co to půjde, taky tohle svinstvo podporovat mými pěnezi rozhodně nehodlám. B-)

Raději silnějšího astmatika než tyhle přiteplený motůrky pro neřidiče s Eúró močovinou a umělým zvukem motoru přibarveným z repráčků a falešnými koncovkami výfuků, aby to něco kompenzovalo na co to ve skutečnosti nemá. Pro buzíky no. :))

Kdo zavedl downsinzing? No přece ten lidový výrobce z Němec. Proč? Protože nikdy žádný vynikající, nepřeplňovaný zážehový agregát neudělali. Většinou to byly jen drahé, nespolehlivé kasičky s podprůměrnou dynamikou. Když už to mělo konečně nějaké parametry, tak to více stálo než jezdilo a člověk se nedoplatil. Majitelé Touarequ, Phaetona můžou povyprávět. Nebo snad majitelé mainstreamu v podobě "výkonných" a "spolehlivých" 1.6 nebo 2.0 FSI motorů a nutnosti tankovat 98 oktan a rizikem prasknutí hlavy? :D Ale přece né. Raději uděláme přeplňovaného trpaslíka, který bude mít povolenou toleranci, normu spotřeby oleje 1l/1000km a dáme tomu název TSI :ymhug: =)) .

To si zase poslechnu názorů. :-* :D
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Odpovědět