Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvekod Spectral » stř 22 srp 13:29

jirka87 píše:Leda, že by všichni řidiči na planetě přišli o papíry a já měl např. Jaguar E-type ve 4.2. Cestování autem by dostalo naprosto jinej rozměr :-D
Seděl jsi v tom někdy? :) Nádherné auto, ale jeho neergonomie (posezu a hlavních ovládacích prvků) je naprosto nepochopitelná. Nedá se v tom ani v klidu sedět tak, aby měl člověk nohy na pedálech, ruce na volantu a někde ho něco šíleně netlačilo. Nevydržel bych v tom jezdit ani den.
:ar!
Spectral
Pan Řidič
 
Příspěvky: 483
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvekod jirka87 » stř 22 srp 16:42

Jel jsem v tom, když mi bylo tak možná 8 (samozřejmě jako spolujezdec), takže si to pamatuju matně. Co vím, tak se nasedalo dost blbě, páč sedačka byla v podstatě v rovině s podlahou, nohy daleko před sebe, volant byl velkej jak kormidlo z parníku a naklopenej fakt debilně...atd...nicméně...Pro krásu se musí trpět. Můj subjektivní názor je ten, že patří tak mezi 5 nejhezčích aut co byly kdy vyrobeny.
jirka87
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 112
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvekod Michalsx » pon 17 zář 20:03

delphin píše:Těch 40 - 60 tis km ročně je soukromý nájezd nebo služební? Pro tyto km nerozumím dohodě se zaměstnavatelem o ukončení používání služebního auta. To mi vychází nejvýhodněji.


Přechod ze zaměstnaneckého poměru na osvč. Počítali jsme to, vychází to.

HondaMan píše:
k86 píše:50000km neni malo a nafta se "vyplati" vzit radeji dvoulitr, oproti 1,6 to pojede daleko lepe se spotrebou o pul litru vice
Minulý týden jsem strávil v Leonu 1.6TDI a motor mi kupodivu na celém autě vadil nejméně. Mít delší převodovku (já měl 5q manuál) tak vše ok. Jediný problém nastal, když jsem potřeboval uhnout z levého a zrychlit z cca 170. To se tamu moc nechtělo. Podobně by asi chyběly koně při plném obsazení. Já jezdil jen sám.

Když mi po trase z Beskyd do Brna s průměrem 99kmph svítilo na palubáku 4,3/100 a po dostankování byl dojezd čtyřmístný namísto 6,5 a cca 700km dojezdu s OIII 2.0TDI tak mi to auto začalo dávat vcelku smysl.
(auto bez ochrany, takže pokud to šlo tak jen 30 nad limit; asi 10 minut stání na D1, zdržování mezi FM a NJ...)

Osobně bych se na každodenní dálniční přesuny v 1 - 2 lidech 1.6TDI nebál. Pokud by byl s 6q nebo delší DSG, tak je to za mě zcela bez problému.



Toho Leona jsem si byl vyzkoušet. Mně to nesedlo. Jízdní vlastnosti vcelku podobný Golfu, ale zpracování o třídu níž - To už bych šel asi do Škodovky raději.


jirka87 píše:Já jen trošku přihodím :

1.6tdi 66kw - Fabka II. Spotřeba za posledních 60 000Km (190-250 000km) je 5,6 celoročně dle palubáku. Reál je o 0,3 nižší, než píše palubák.Takže 5,3. Většinou jezdím sám. Naftu aditivuju VIFEM. A to jezdím celkem dynamicky. Neznám váhový rozdíl Fabie oproti Leonu nebo Golfu, ale o nějaké kilčo bude jistě hubenější. Spolehlivost hodnotím 10z10 (zatím), spotřeba super,dynamika auta v pohodě. Do 150 na tempomat po dálnici bez obtíží = příjemné cestovní tempo bez nějakého velkého hluku. Jen ten podvozek je ve městě a na fakt rozbitých cestách hrůza (hádám, že nový Leon a Golf mají podstatně jinačí podvozek).

Závěrem - mě ten motor vůbec nevadí. A pokud člověk jezdí 60K/ročně, tak stejně nemůže jezdit jak prase, protože by o ty papíry a tím i o práci brzy přišel. Dovedu si představit mnohem lepší auto na tu porci km, ale raději zánovní s malým nájezdem, abych ty kilometry vůbec ujel, než ojeté "luxusnější" auto, které bude stát v servisu a pak dostanu fakturu na 30...Najezdím míň = vydělám míň a ještě prodrbu na servvise.

P.S : DPF mi nesvítil ani jednou..Tak nevím...Je ale fakt, že já jedu naschvál kolikrát třeba 20km v tahu rychlostí 130km/h na 4ku (tak jednou do měsíce), zvláště když jezdím třeba 3 týdny jen do práce a na dálnici se nepodívám.

P.S 2. : Ta "jedna-švestka" má rozvody až po 210 000Km !!! :-D Měnil bych asi dřív, ale už to samo o sobě je peklo a nějakou kačku to ušetří.


Já upřímně i nad Fábkou / Oktávkou přemýšlel.
Vlastně jsem k tomu momentálně nakloněnej. Ekonomicky to dává smysl. Dá se sehnat solidní garantovanej a servisovanej nájezd a ještě solidně ušetřím z budgetu.
Pokud si nedokážu vybrat, zklouznu k tomu - Spíš tedy k Octavii.


___________________

Zrovna dneska jsem byl vyzkoušet Volvo V40. Nájezd vysoko, 90k. Pravidelnej servis a 100k pod budgetem.
Mám domluvenej servis toho auta, aby se mi na to podívali, jestli tam není nějakej strašák.

Nějaký zkušenosti s Volvem? Já o tý značce nikdy ani nepřemýšlel.
Něco jsem načetl a samá chvála. Je to 2013, D2 84KW 1.6TDI, bohužel manual.
Michalsx
Spolujezdec
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob 18 srp 19:30

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvekod Michalsx » pon 17 zář 20:06

Ještě doplním takovou zábavnou vsuvku s AAA - snažil jsem se tam uhnat jednoho z nabízených B7 Passatů, co maj na webu na CNG.

Ani jeden mi nejsou schopni přivézt do Prahy. Ale když jim 2x týdně zavolám, tak konkrétní kusy,, se nachází zrovna na kamionu a ořevážejí se", jen nikdo na lince neví, kam zrovna jedou a kde si je mohu prohlédnout. :)

Ale vždy mne odkáží na dva kusy, které přesně ví, kde stojí. Samozřejmě jsou to inzerované kusy s nejvyšším nájezdem a nejvyšší cenovkou. Zbylé jsou zřejmě jen lákadla na webu.
Michalsx
Spolujezdec
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob 18 srp 19:30

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvekod HondaMan » pon 17 zář 21:07

Michalsx píše:Toho Leona jsem si byl vyzkoušet. Mně to nesedlo. Jízdní vlastnosti vcelku podobný Golfu, ale zpracování o třídu níž - To už bych šel asi do Škodovky raději.
tak argumentem pro Leon nikdy nebyla kvalita ale cena.
Ošlajfkovaný píííčus ve fleetovým autě s pražskou značkou, kerý straaaaašně spěchá zachraňovat svět pavprochovi navzdory! :-D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 2194
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvekod Michalsx » ned 30 zář 18:24

Tak nakonec jsem koupil Passata B7, rok 2013, najeto 101000, pravidelny servis VW - vse zdokumentovane.
Na deklarovanou spotrebu kolem 4kg jsem se zatim nedostal. Pohybuji se spis neco malo pres 5.
Zatim spokojenost s autem. Snad na me nevykoukne nejakej strasak. Jediny ceho lituju, neni to DSG.
Na druhou strbu jsem se s prehledem vesel do budgetu a tak mam dotaz.

Je neco, ze zkusenosti s B7, co byste preventivne nechali na aute udelat?
Pojedu na servisni prohlidku, i kdyz neni altualni a rad pujdu stesti trochu naproti a udelam zrejme rozvody, oleje a filtry.

Diky
Michalsx
Spolujezdec
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob 18 srp 19:30

Předchozí

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků