Stránka 39 z 42

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

PříspěvekNapsal: čtv 14 úno 08:04
od Hanz
Náklady na provoz před koupí auta asi řeší každý né, krom těch co mají tolik, že to řešit nemusí :D Akorát je to v ČR daleko jedoduší si to spočítat a také dost věcí je levnějších. Výhoda je, že pokud máš německou SPZ nemusíš platit dálniční známku :D

Ano mrzí mě, že si nemůžu dovolit poctivý velký atmosferický motor, ale jsem moc rád, že jsem se v životě dostal k novému poctivému sportovnímu autu se správnou hnanou nápravou a i když to má jen čtyřválec, tak je aspoň zvláštní svou konstrukcí a zvukovým projevem. Nebylo snadné si v dnešním světě a s vědomím, že v nejbližší době se očekává rodina obhájit z logického hlediska tak nepraktické auto :)

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

PříspěvekNapsal: čtv 14 úno 09:01
od Snowman000
Stepan píše:Snowmann: problém by byl furt stejnej. 200k je hodně, ale potřebuješ je tam mít i jindy než v pár stovkách před omezovačem. Už taková 1.8TSI oktávka je velmi svižné auto a to má oproti BRZ víc kilo a míň koní. Ale turbo koně jsou prostě jiný. Sám si to psal, jak ti Bond ve 140i v přímém srovnání s M3 E46 napráskal. Přitom údaj v kolonce ... (kW) by žádnou dominanci nenapovídal.
Tím spíš u takhle vypadajícího auta, prostě nechceš, abys řešil, jestli ti to TDIčko proti kopci ujede nebo ne. Možná i ta 1.6T z Levorgu by ve spojení s míň debilní převodovkou předváděla lepší divadlo než ten dvoulitr. To je holt, navíc v kombinaci se všema EUR normama, na atmosférické plnění málo.


Ano M140i mi v zrychleni v M3 natrhla prdel a rovnako by to dopadlo aj s pri mojej M135i vs E46 M3, no keby som si mal medzi nimi vybrat tak vzdy bych volil M3! Ako celok je proste zladenejsia a je mozne z nej dostat viac. A toho vykonu je tam proste tak ci tak dost na to aby sa za ziadnych okolnosti necitil ako brzda...
To mi ale prislo ako problem pri GT86, ze kvoli tomu objemu a naladeniu, tomu chyba ten rychlostny nadhlad, no k charakteru auta by mi turbo fakt sa nehodilo. Tu by proste dobre naladena 2,5 s vyrovnanejsou krivkou urobila fakt citelny rozdiel, ked uz len ta obycajna v Outbacku ma 236Nm...

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

PříspěvekNapsal: čtv 14 úno 11:26
od Zajda
Nizkootáčková 2,5 z 90.let by se k němu nehodila taky.
Nemám s Toyobaru osobní zkušenost, ale podle mě by k dokonalosti stačil remap co zruší vynucené emisni propady vykonu, posunout omezovač a možná si trochu pohrát s převody - když se dívám na poměry, prodloužil bych 1 a 2, aby to při klíčovém řazení na 3 zůstalo ve varu, případně k tomu zkrátil stálý převod, nepochybně takový aftermarket kit existuje :) Ale i v sérii to podle mě musí být naprosto na pohodu a půjde si s tím užít neskutečně.

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

PříspěvekNapsal: čtv 14 úno 13:02
od Hyte
Pokud někdo řeší výkon Octavie vs 86, tak je to celkem podobná situace jako ve vedlejším vlákně o GolfR/M3, od začátku bylo jasné že to není auto pro rovinkáře, co chtějí závodit (což mi přijde u některých jako hlavní požadavek). NA motor je pro tento typ auta mnohem vhodnější, pokud jezdím s autem na limitu či velmi sportovně, pak je mnohem příjemnější průběh atmosféry než kopanec od turba. MX5 se lidé smějí dlouhé roky, ale pokud do ní přidáte turbo rázem se charakter auta hodně změní, mám srovnání s originální Mazdaspeed MX5 a klasických MX5 různých ročníků. Řešením pro 86 by bylo zmíněné upravování převodů, příp. podvozku. V současné době, ale mi přijde jako mnohem lepší volba právě nová Miata s výkonnějším motorem.

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

PříspěvekNapsal: čtv 14 úno 13:35
od HondaMan
Tak Miata bude vždy lepší volba, protože střecha :-)

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

PříspěvekNapsal: čtv 14 úno 16:44
od jerry
A pokud je potřeba pevné střechy, tak MX-5 ND RF. Užije se tak i vítr ve vlasech.

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

PříspěvekNapsal: čtv 14 úno 21:55
od Hanz
Ten nový dvoulitr do miaty bude dobrý a s ním bude miata rychlejší než BRZ/GT86. Stejně si ale myslím, že obě auta jsou tak trochu pro maličko odlišné nadšence a nebo maličko jinak zajištěné nadšence. Ten kdo nemá garáž a musí jezdit v zimě si nejspíš miatu nekoupí a sáhne raději po GT 86 jako já. Rozhodně neudělá chybu ani u jednoho auta, BRZ je prostornější a maita mě zase přijde bezprostřednější, BRZ má lepší zvuk motoru a miata zase lepší průběh výkonu :)

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

PříspěvekNapsal: čtv 14 úno 22:19
od Zajda
Já v MX5 ND jel jen jako spolujezdec a přes veskrze průměrnou postavu jsem tam byl tak zapáčený, že bych ani hlavou dolů bez pásů nevypadnul, takové 3/4 auto :)

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

PříspěvekNapsal: čtv 14 úno 22:56
od Hanz
je to hodně málé auto no a odkládací prostory taky chybí, pak začneš přemýšlet kam jako dám škrabku na okno a smetáček, zapomeň, leda do kufru :D

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

PříspěvekNapsal: pát 15 úno 07:55
od jerry
Z pohledu vnitřního prostoru je MX-5 NC výrazně větší. A z mého pohledu mi to tak vyhovuje.