Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvekod jarka » pát 04 led 07:58

Hanzi-vole napsat o V12 Lambu s několik desítek let vyvíjeným motorem, že je to krám, to už chce hodně slušnej matroš. A že hot-hatch je jen divadlo? Ono naučit se opravdu efektivně řídit FWD taky není žádná sranda, z některýho pohledu mi to přijde složitější než RWD (zkus si s předokolkou na sněhu jezdit tak aby sis efektivně odsazoval záď a před zatáčkou si auto správně rozhodil - najednou zjistíš, že rwd je v tomhle režimu daleko říditelnější). Trochu mi přijde, že sis koupil svůj první pravý sporťák a najednou všemu rozumíš.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
 
Příspěvky: 2239
Registrován: stř 16 úno 10:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvekod Vrooom » pát 04 led 08:06

Hanz píše:
Ale jo, dá se na každou věc dívat z jiného úhlu pohledu. Na jednu stranu mě ale přijde ta show jako něco navíc, něco zbytečného, něco co by vůbec nemuselo být, kdyby se to udělalo pořádně. Svět není jen bíly a černý, ale uvedu příklady:

1) jsi chlap po třicítce, situovaný kolem střední vrstvy a máš finance i čas na sportovní auto do milionu s rozumnými náklady na provoz. Můžeš si koupit hothatch, dělá divadlo, prská do výfuku, má slušné jízdní vlastnosti a obvykle rozumné náklady na provoz i vnitřní prostor. Jenže to je divadlo a nikdy to prostě nebude klasická atmosferická zadokolka, která ti dá to pravé sportovní vyžití, kde se máš stále co učit, driftování, průjezdy zatáček na hraně přilnavosti, prostě neustálá chuť zlepšovat sama sebe a to auto neomrzí, výkon časem ano, ale než se naučíš perfektně všechny aspekty jízdy poctivé zadokolky, tak to zabere roky. Hothatch zmákne dobrý řidič za krátkou dobu, protože až okoukáš a oposloucháš to málo co nabízí tak jsi skončil, začne chybět výkon a prodáváš a hledáš silnější. Hothatch je zábavnější, ale stále nudný obyčejný osobní vůz.

2) zbohatlík pro kterého prachy nehrajou roli a má obrovkou chuť si koupit supersport a bavit se na okruhu a občas i okrsce. Baví ho jezdit rychle a tudíž očekává, že supersport bude rychlý ne jen rovně, ale i v zatáčce, tak proč by jsi proboha kupoval Lambo, který dělá jen divadlo? Supersport už od toho názvu znamená, že to auto bude jezdit super a nebude hezky prskat do výfuku a tvářit se jako, že to jezdí děsně rychle a přitom to vlastně rychle jezdí jen rovně.

Možná to neumím dobře vysvětlit, ale nechápu lidi co chtějí evidentně supersport a koupí si něco co se jen jako supersport tváří. Když to chce jen na silnici, to si rovnou může koupit limuzínu od BMW s 12 válcem, tam se neočekává okruhové nasazení :D


Aventador svj je jedno z nejrychlejsich aut na okruhu ... Ano, ze si aventadora spis koupi lidi na vytahovani je pravda, ale porad to bude ridicsky zazitek. Ono to asi uz bude chtit nejaky skill prohanet 740 koni po okresce. Ja bych treba radsi nez ultra presny porsche GT3, chtel zakladniho huracana zadokolku, vim ze bych se s tim bavil vic :-)

Tady se chlapik za volantem docela bavi :-)
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
 
Příspěvky: 1841
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvekod mattonecz » pát 04 led 09:15

jarka píše:Hanzi-vole napsat o V12 Lambu s několik desítek let vyvíjeným motorem, že je to krám, to už chce hodně slušnej matroš. A že hot-hatch je jen divadlo? Ono naučit se opravdu efektivně řídit FWD taky není žádná sranda, z některýho pohledu mi to přijde složitější než RWD (zkus si s předokolkou na sněhu jezdit tak aby sis efektivně odsazoval záď a před zatáčkou si auto správně rozhodil - najednou zjistíš, že rwd je v tomhle režimu daleko říditelnější). Trochu mi přijde, že sis koupil svůj první pravý sporťák a najednou všemu rozumíš.

No sportak :) jakykoliv hothatch divadlo tomu ujede kdekoliv :D
2016 Opel Astra K 1.4T 92kw - EDS Phase 1 185PS/290Nm
2018 Honda PCX 125
mattonecz
Letec
 
Příspěvky: 1678
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvekod M.Z. » pát 04 led 09:17

jarka píše: Trochu mi přijde, že sis koupil svůj první pravý sporťák a najednou všemu rozumíš.



Mám stejný pocit
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
 
Příspěvky: 3378
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvekod Hanz » pát 04 led 09:31

jarka píše: Trochu mi přijde, že sis koupil svůj první pravý sporťák a najednou všemu rozumíš.

Já netvrdím, že přesně jak to píšu to musí vidět každý a nevidím to tak po tom co jsem si koupil sporťák, jeví se mi to tak už hoodně dlouho. Lambo samozdřejmě není krám a ani hothatch není krám, ale v porovnání s ostatníma v daném segmentu jsou prostě horší při daném způsobu využití pro který jsou nebo by měli být konstruovány. Mezi Lambem a Porsche nejsou ve skutečnosti ty jízdní vlastnosti tak extrémně rozdílné aby bylo Lambo vysloveně krám, jsou to malé rozdíly a celkově v každé dané katgorii (MPV,SUV, kombíky, atd.) jsou rozdíly malé. Když se bavíme o okruhovém ježdění, tak mě prostě mrzí, proč se Lambo nesnaží překonat to Porsche a mít lepší jízdní vlastnosti, spíš vsadí na větší divadlo a pro někoho větší zážitek což je strašně individuální věc. Jo dal jsem Lambu sodovku, kterou si možná nezaslouží.

Třeba ty hothatche vidím takhle z jednoho prostého důvodu, mám spoustu známých co si je kupují a vidím přesně u všech prakticky stejný trend - na začátku jsou v úžasu jak to zrychluje, prská do výfuku a oproti obyč osobáku to sedí na silnici (většinou díky širším gumám) a po čase začnou zjišťovat, že výkon nestačí a tak to upravují a upravují až se dostanou na pomyslný maximum za ještě přijatelné peníze a po nějakém čase jim to opět začne být málo - vlastně stejný efekt jak u motorky - tam to ale dost často končí zraněním nebo smrtí (u motorky neupravujete, ale kupujete stále silnější kubaturu). Takže to nakonec prodají a koupí si zas to samé ale mnohem silnější a opět se opakuje celá historie.

Relativně dost řidičů si po koupi opravdu klasického sporťáku dávají dost na čas než ho mění, pokud se bavíme o větší investici než je mx5 NA nebo NB.

Něco na tom být musí proč se to tak děje a to co jsem psal mě přijde jako rozumné vysvětlení - samozdřejmě to není žádná modla nebo svaté přikázání.
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvekod jarka » pát 04 led 09:39

Hanz: V poho, asi tvůj pohled chápu - jen prostě nemám rád takový ty odsudky (ale zas jsme na fóru, tak někoho tu pomlouvat musíme :D ). Já rád jezdím v čemkoli a vždycky si najdu něco co mě na řízení jakýhokoli auta baví (dokonce i naše rodinný Doblo :) ) a když potkám nějakou aspoň trochu exotiku, tak je to vždycky takový malý svátek.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
 
Příspěvky: 2239
Registrován: stř 16 úno 10:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvekod Hanz » pát 04 led 09:42

M.Z. píše:
jarka píše: Trochu mi přijde, že sis koupil svůj první pravý sporťák a najednou všemu rozumíš.



Mám stejný pocit


Přesně pro tohle nerad diskutuji na forech, protože jak nejdeš s davem, tak dostaneš nálepku - divný, egoista, všeználek apod.
Včera jsem si říkal, že bude lepší to nepsat, ale chtěl jsem to zkusit a doufat, že tentokrát to bude trochu jinak. Bohužel to o moc lepší není, sice se tu díky bohu nenadává sprostě, ale nemůžeš napsat nic jak si myslíš bez toho aby se to drželo v rámci nějaké obyčejné diskuze.

Nechápu proč bych nemohl mít takový názor, který jsem tu napsal i bez skutečnosti jakým autem jezdím nebo jsem jezdíval. Protože ten názor mám mnohem déle než to auto a vůbec nechápu proč bych tady měl teďka nějak dokazovat, že to je tak jak píšu.
Prdím na to, ať si každý myslí co chce a jestli se mu hodí, že jsem si koupil sporťák (který chci deset let a vydělal jsem si na něj až teď) a pak jsem se stal moudrým, tak ať. Každému jak je libo :p
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvekod mattonecz » pát 04 led 09:48

sproste si tu nadaval napr ty co si pamatuju :) psat si muzes co chces, to ze sis koupil GT86 neznamena ze ses necim vyjimecny..
2016 Opel Astra K 1.4T 92kw - EDS Phase 1 185PS/290Nm
2018 Honda PCX 125
mattonecz
Letec
 
Příspěvky: 1678
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvekod Hanz » pát 04 led 09:53

mattonecz píše:sproste si tu nadaval napr ty co si pamatuju :) psat si muzes co chces, to ze sis koupil GT86 neznamena ze ses necim vyjimecny..


tohle už je naprosto nepodložená lež! Protože vím, že nadávám sprostě hooodně výjmečně, takže buď to prosím nějak dokaž nebo si křivě obviňuj někoho jiného.
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvekod foji » pát 04 led 09:55

No myslim že Ti to řekli ještě kulantně že jsi blb. Já vinim novináře který z nejvíc overrated toyoty udělali modlu a pak si ta hrstka lidí co si to koupí myslí že sežrala všechnu moudrost světa a spráskaj tou vydechlinou i dvanáctiválec. Přitom v reálu jim na okresce kde jsou i rovinky zatopí i dieslovej dvoulitr.
last of the V8
foji
Autoškolák
 
Příspěvky: 38
Registrován: ned 21 kvě 09:27

PředchozíDalší

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků