Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86
Napsal: čtv 03 led 00:23
Mám ještě dotaz, ale než se k němu dostanu, tak vysvětlím proč se na to ptám až teď. Jelikož jsem si teda konečně koupil po strašné době sportovní vůz, tak jsem si teď říkal, že by možná nebylo od věci se podívat i na to jak se takový meziplyn dělá. Do nedávna jsem to považoval za frajeřinku, kterou se učí frajírci aby mohli machrovat a v reálném provozu je to naprosto k ničemu. Nicmémě jsem tedy prolistoval pár článků a vypadá to, že to tak úplně k ničemu není a docela se to hodí.
Ale potřeboval bych si nějak srovnat myšlenky co se mám vlastně učit, abych se neučil nějakou ptákovinu.
1) je nějaký falešný meziplyn - nebo také meziplyn pod plynem což je podle některých jen částečný a nebo cituji doslova prasácký meziplyn a to funguje tak, že když chci podřadit, tak držím spojku stále zmáčknutou, levou části pravé nohy brzdím a pravou častí brnknu do plynu - nějak střídmě abych se pokusil vyrovnat otáčky motoru a hnané hřídele. A po zařazení pustím spojku.
2) takhle by to mělo být správně - meziplyn: opět podřazuji, zmačknu spojku, zařadím neutrál, pustím spojku, znova zmačknu spojku a pravou nohou udělám to co předtím a teď jsem se do toho nějak zamotal, protože mi přijde zbyčné dvakrát vyšlapávat spojku, když se při prvním vyšlápnutí a zařazení neutrálu vlastně nic nestane.
Kdo to dělá pravidelně, mohl by mě prosím nějak vysvětlit proč se mačká ta spojka dvakrát a jestli to co tady píšu je vůbec správně. Potřebuji si to správně srovnat v hlavě, jinak se to nemá smysl učit a trápit převodovku (tu stejně asi nepotěším, až se to budu učit ).
Ono to bude určitě děsně banální
Ale potřeboval bych si nějak srovnat myšlenky co se mám vlastně učit, abych se neučil nějakou ptákovinu.
1) je nějaký falešný meziplyn - nebo také meziplyn pod plynem což je podle některých jen částečný a nebo cituji doslova prasácký meziplyn a to funguje tak, že když chci podřadit, tak držím spojku stále zmáčknutou, levou části pravé nohy brzdím a pravou častí brnknu do plynu - nějak střídmě abych se pokusil vyrovnat otáčky motoru a hnané hřídele. A po zařazení pustím spojku.
2) takhle by to mělo být správně - meziplyn: opět podřazuji, zmačknu spojku, zařadím neutrál, pustím spojku, znova zmačknu spojku a pravou nohou udělám to co předtím a teď jsem se do toho nějak zamotal, protože mi přijde zbyčné dvakrát vyšlapávat spojku, když se při prvním vyšlápnutí a zařazení neutrálu vlastně nic nestane.
Kdo to dělá pravidelně, mohl by mě prosím nějak vysvětlit proč se mačká ta spojka dvakrát a jestli to co tady píšu je vůbec správně. Potřebuji si to správně srovnat v hlavě, jinak se to nemá smysl učit a trápit převodovku (tu stejně asi nepotěším, až se to budu učit ).
Ono to bude určitě děsně banální