Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

a já si koupil sporťák a teď to vypadá, že to budu muset řešit jako závodní auto, po olejovém kitu přijde jiný kit a za chvilku to bude okruhový speciál ne :D
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16365
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od pavproch »

Je to tak, to je prostě přírodní zákonitost. Já na to, že opravdu platí, taky přišel až co mi m4Zlik stál v garáži..... :ymhug:

Podvozek, kratší diff, svor, lehčí kola...... je toho opravdu hodně, co "musíš" mít, no.... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

ale jsem měl za to, že si kupuji sportovní auto, které postavily na to aby se s ním jezdilo rychle, netvrdím že ho měli postavit na okruh, to bych pak pochopil proč si to někdo dovybaví sám, protože to na to není stavěné.
Nejradši bych se na vyprdnul a nic do toho nekupoval, protože pochybuji, že mu dám někdy takovou zátěž aby to potřeboval, ale co když se začne olej i při delší svižné jízdě přepalovat a já si budu 4-5let mrvit motor. Nebo si to nechám upravit v autorizovaném servisu, po 4 letech se motor rozsype na součástky a mě neuznají reklamaci, protože i když to tam dal autorizovaný servis, tak to není tovární a mohlo to poškodit motor? Nekupuji 10 let starý sporťák aby mě bylo jedno co do toho nacpu, protože ho kupuji s vědomím, že po pár letech až začne sypat, půjde prostě do světa nebo do šrotu.
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od 911T »

Jak ja to vidim tak to hodne hrotis. Najprv povies ze je to tvoja prva zadokolka a bojis sa ako sa to bude spravat a o tyzden uz spekulujes nad performance upravami. Ides to snad jazdit nad ramec toho co testovala samotna automobilka? Lebo ak ano tak nejaky chladic oleja je to najmensie co by bolo treba na okruhove jazdenie riesit. Odhliadnuc od toho ze GT86 na okruh neni dobra ani ako polotovar, nieto zaklad. A na vsetko ostatne nepotrebujes ziadne upravy.
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3230
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od mattonecz »

To sou věci co si lidi dávají na Cupru nebo Rko když jezdej Nurburgring
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1874
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Zajda »

Taky bych neplašil. Zaprvé - podle zběžného googlení by mělo jít teplotu oleje u toyobaru (měřenou senzorem někde v housingu filtru) vytáhnout z OBD a zobrazovat nějakou Android appkou.
Zadruhé - z mého selského pohledu - ten olejový chladič, který by pomohl ve vysoké zátěži, by mohl mít zas negativní dopad po zbytek času - pomalé zahřívání oleje na provozní teplotu, nebo že se při normální jízdě na ni třeba ani nedostane.
Taky to změní tlakové podmínky.
Projednou bych věřil inženýrům automobilky, jestli neplánuješ nějaké extrémy :-)
《》
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Však celou dobu píšu, že se mě do kupování věcí nad rámec auta nechce a že na okruh to vezmu maximálně jednou nebo dvakrát za životnost auta a jestli vůbec. Kolegové mě tu celou dobu říkají, že při ostřejší jízdě na okrsce z vlastních zkušeností radí olejový kit, jinak se mě to bude přehřívat. Však si to přečtěte sami, co to tady budu papoškouvat. Pomalu jsem se skoro nechal překecat abych si to koupil, však to bude můj první boxer motor a když ti x lidí tvrdí, že se ti bude přehřívat, tak pro klid duše obětuješ nakonec peníze, aby ti to vydrželo. Ale jak říkám, auto nebude okruhový speciál - maximálně až to zajedu a bude nějaká dobrá nabídka, tak se tam pojedu podívat a vyzkoušet co se s tím dá dělat na hraně, protože zatím opravdu nemám takový koule abych to zkoušel za provozu. Sportovní jízda ano, ale s rozumem :)
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Japa
Autoškolák
Příspěvky: 53
Registrován: pon 13 kvě 18:09
Bydliště: Karviná

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Japa »

Ano teplotu oleje lze vytáhnout z OBD, ale Hanzovo auto už bude mít ukazatel teploty přímo na přístrojovce. Jinak ten chladič oleje musí být s termostatem, který začne olej přepouštět do chladiče až jakmile teplota přesáhne 85 st. C, aby se předešlo situaci, kterou zmiňuje Zajda.
Je mi jasné, že to auto na okruhové ježdění není, ostatně i já si BRZ koupil jen na takové svižné kochání se po okreskách, jenže jednou jsem si chtěl nějaký okruh (okruhem myslím "motokárovou trať" třeba v Mýtě, na klasický okruh je to slabé) zkusit a ono se to pak člověku zalíbí. :) No a při takovém zatížení se ten olej fakt přehřívá. Já osobně jsem záruku neřešil, koupil jsem Perrin a sám si ho namontoval. V autorizáku ho při garančce viděli i jsme spolu o něm mluvili a žádná zmínka o problému se zárukou a kdyby něco, tak ho lze snadno zdemontovat.
Panda
BRZ
Allspace
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1874
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Zajda »

Jestli už je ukazatel přímo na přístrojovce, tím líp. Uvidíš sám, jestli dodatečné chlazení užiješ.
《》
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5478
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od M.Z. »

S termostatem by neměl být problém s chlazením, při běžném ježdění. Asi bych do chladiče šel, zas taková investice to není.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Odpovědět