Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od jarka »

Japa: malinko nesouhlasím s tím, že je to na velký okruh slabý. Jo, jako vždy by to sneslo 50koní + :) , ale v Mostě už to v základu umí čas kolem 2:05 a to rozhodně není nuda. Hlavně si tam na rozdíl od malých okruhů můžeš hrát v zatáčkách při větších rychlostech a to je hodně fajn (a díky větším rychlostem se to i líp bude chladit než na malých okruzích :) ).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Uvidíme jak to bude vypadat na jaře nebo v létě, teď přes zimu při zajíždění to stejně nepoznám, protože bude zátěz minimální a chladno, takže uvidím příští rok. Jestli je na přístrojovce teplota oleje - nevšiml jsem si jí, tak pak by to mělo být vcelku snadné odhalit jestli to bude třeba nebo ne.
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od 911T »

Lenze to co hosi v lete spominali v ramci prehrievania boli obecne extremne podmienky viac ako 30C a motokarova trat kde sa auto velmi nema ako uchladit. Vysoke teploty tam mali vsetky auta. Na zaklade tohto by som zavery urcite nerobil. Na klasickej okreske su rychlosti radovo vyssie a auto ako GT86 tam nemoze mat problem. Okrem toho su aj menej invazivne riesenia ako napr. olej 5W50 ktory je na vysoke teploty pripraveny lepsie, pravda v pripade autorizaku to asi nepripada do uvahy. :)
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od KDB »

Ad1: GT86 nemá ani výměník voda/olej ?
Ad2: ....při případném nakládání je dobré ( a i levné) řešení zkrátit výměnu oleje. (Vzpomeňme na kauzu HTP:-)
Platí obecně, že čím je olej "sofistikovanější" tím hůř snáší vyšší teploty.
A zapomíná se, z jak velkých ploch olej odvádí teplo.
MG - radost až na kost.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16358
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od pavproch »

Já to řeším tím, že do m4Zlika liju CFS od Millerse (který má výrobcem garantovánu odolnost do 140st C) a měním po každé sezoně (4 až 8 tis km). Dodatečné chlazení oleje neřeším, rafika ukazatele těploty woleje (m4Zlik je tím vybaven), dyž tomu nakládám, což je skoro furt ukazuje okolo 120st C.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Japa
Autoškolák
Příspěvky: 53
Registrován: pon 13 kvě 18:09
Bydliště: Karviná

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Japa »

Jarka – ano, když se to umí, tak i na velkém okruhu se s tím dá zajet slušně, jenže já mám problém s ideální stopou, apexy trefuji zcela náhodně a na průjezdy táhlých rychlých zatáček pod plným nemám žaludek – takže to „ na velký okruh slabé“ je spíše takové alibistické zdůvodnění mého neumu. :) Ale obecně, nad 150 už to moc nezrychluje. Mně zkrátka a podle mě i autu více vyhovuje motokárová trať, rozevlátá záď a nižší rychlosti. … a tam je potom problém s tím přehříváním oleje.
Jinak z výroby je tam olej 0w 20 a v manuálu doporučován jako to nejlepší. :)
Výměník voda/olej tam není, ale i to je varianta dodatečné montáže.
Panda
BRZ
Allspace
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od jarka »

Tak cesta z malých na velké okruhy je úplný ideál a časem se to podá. Jen mě dostává ten doporučovaný 0W-20, co tak čtu tak se všichni shodují, že ho tam dávají jen kvůli emisím a že jinak minimálně 5W-30. Do Sporta taky výrobce doporučuje 0W-20, ale když jsem to viděl v reálu tak jsem na to prostě neměl žaludek (vodu leju do ostřikovačů né do motoru :) ). Držíš se doporučení výrobce, nebo sis postavil hlavu? Na druhou stranu, pokud teplota oleje díky chladiči nestoupne vysoko, tak asi proč ne.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Já jsem myslel, že to s tím olejem nebude tak horký jak se mohlo zdát. Když se mě bude chtít upravovat, můžu klidně začít zvesela po záruce :)
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
jerry
Letec
Příspěvky: 3343
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od jerry »

Pokud budeš jezdit sportovně po okreskách a nebude zrovna 40 ve stínu, tak bych byl v pohodě. Navíc na každé okresce občas někoho dojedeš a než bude vhodná chvíle k předjetí, ochladí se to. Zrovna tak obce, tak taky.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Japa
Autoškolák
Příspěvky: 53
Registrován: pon 13 kvě 18:09
Bydliště: Karviná

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Japa »

jarka píše: ... Držíš se doporučení výrobce, nebo sis postavil hlavu? Na druhou stranu, pokud teplota oleje díky chladiči nestoupne vysoko, tak asi proč ne.
I v autorizáku při garančce do toho dávají "raději" 5W 30, já si to změnil na 5W 40.
Panda
BRZ
Allspace
Odpovědět