Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5428
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Stepan »

nepsal PJ, že BRZ má naprosto otravně přidušený motor ve nízkých otáčkách? Že v přesně určených otáčkách přichází atmosféře naprosto nepřirozený zlom? Něco jako když u TDI začne tlačit turbo? :-\
Co jsem s tím jezdil já, tak jsem to (možná z nedostatku zkušeností) přípisoval tomu, že sice objem ničím nenahradíš, ale dva litry jsou na atmosféru hovno objem, tak to prostě dole jet nemůže a přišlo mi to přirozený/očekávatelný.
Co dlouhodobý uživatelé? Jak to teda je?

jestli si to správně pamatuji, tak obdobně se pj vyjádřoval i o novějších 911, kde má být poznat, že v otáčkách využívaných při testovacím cyklu spotřeby, je motor oproti předchozím generacím neskutečně tupý. A 3.8, to už celkem objem je.
Naposledy upravil(a) Stepan dne stř 26 zář 22:51, celkem upraveno 1 x.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od jarka »

hanz: Hele obě ty auta jsou na pohodu a každý má svý a na dnešní dobu jsou ryzí až až a volba jakýhokoli je prostě záruka zábavy. Pokud bych chtěl rwd daily, tak toyobaru je jasná volba :) . Start/stop se dá velmi elegantně vyřešit časovým relé, které ho po nastartování automaticky vypne a už o něm nikdy neuslyšíš :) (mám takhle vyřešený esp ve sportu, kdy se po nastartování automaticky vypne).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Stepan jasně, že v nizkých otáčkách to zrovna moc nejede ten dvoulitr, začíná se probouzet kolem 3500 a od 4-4500 táhne moc pěkně až do omezovače. Taky jsem četl, že někde kolem 5000 to má díru, ale co jsem jel s tím novým modelem, tak jsem si žádné díry vůbec nevšiml. Někdo si stěžuje, že to do 3500 moc nejede, já to zase vidím skoro jako pozitivum. Když chci jet rychle, tak se budu snažit abych držel otáčky nad 4000 a pojede to výsostně dobře a když budu chtít jet v klídku na spotřebu, třeba do práce nebo na delší trasu po rovině - dálnice, tak se budu držet v ekonomických otáčkách do 3500 a ušetřím benzín na nudných pasážích.

jarka tak jestli to máš vyřešené, tak je vše v pořádku :)
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Zajda »

Ono by Toyobaru mohlo stát ještě mnohem míň, kdyby vykazovalo v testech spotřeby podobně pohádkové hodnoty jako turbo hothatche. Už zmíněná absence stopstartu je pořádný rozběh hlavou proti zdi. Vždycky mě překvapí, jak obludné pokuty (spíš teda daně) Nejvyšší Sovět žádá za moderní, ve skutečnosti úsporné auto. Je to sice z průměru všech prodaných vozů a splatnost má taky nějaká specifika, ale to nic nemění na faktu, že 50+ nadlimitních gramů CO2 u Toyobaru nakonec přijde automobilky snad na 4700 EUR.
Nejde se pak divit, že revidovaný motor a kratší zpřevodování dostaly jen japonské verze.
《》
Japa
Autoškolák
Příspěvky: 53
Registrován: pon 13 kvě 18:09
Bydliště: Karviná

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Japa »

K tomu motoru, díky přeplňování jsme si zvykli na prudký nárust kroutícího momentu téměř od volnoběhu a vlastně plynulé zrychlení od nízkých otáčkách na téměř jakýkoliv rychl. stupeň. A když si potom někdo takový sedne do BRZ, a očekává, že v 70 nebo 80 na čtverku dá plný a ono to pojede, tak bude velice zklamán. Holt bude muset dát s meziplynem za 2 a pěkně to točit.
Ten motor má téměř maximum momentu ve 3 tis. otáčkách, těm otáčkám odpovídá výkon zhruba 100 koní a v tomto pásmu se dá poměrně svižně jezdit v běžném provozu při dodržování rychlostních limitů (taky díky poměrně krátké převodovce - na dvojku je maximálka asi 90 - i díky tomu je to zrychlení jaké je, protože je potřeba dalšího řazení na trojku) – asi se budete smát, ale fakt v běžném provozu tak řadím a jsem téměř nejrychlejší.
Mezi 3 a 4 tis. otáček je ten několikrát zmiňovaný momentový (asi 30 Nm) a výkonový propad zapříčiněný zřejmě přechodem z nepřímého vstřikování na přímé – ale v tomto pásmu otáček není důvod jezdit, jen se jednou přejde a mezi 5 a 7,3 tis. je to vcelku pila. Trošku umění je to v tom pásmu udržet , ale o to je to krásnější. :)
Panda
BRZ
Allspace
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5444
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od M.Z. »

Jak ti to vychází spotřebově? Myslím dlouhodobá.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Japa
Autoškolák
Příspěvky: 53
Registrován: pon 13 kvě 18:09
Bydliště: Karviná

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Japa »

Já tu spotřebu nějak neřeším, auto mám jako hračku pro zábavu, za 4 roky najeto jen 20 tis. km. :)
Spotřeba dle stylu jízdy, ale i při "klidné" jízdě jsem se pod 8 nikdy nedostal, dlouhodobá 9 vervy 100.
Panda
BRZ
Allspace
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Já jsem si asi nějak nezvykl na přeplňované motory. Dlouhá léta jsem jezdil na felicii 1,3 MPI a pak přesedl do dvou nafťáků a bylo zle, ono to jelo o tom žádná a jelo to pěkně ty 1,9TDI, ale v tom golfu tak nějak přestala být zábava, auto bylo odtažité a jakákoliv snaha o rychlejší jízdu znamenala maximálně kvičení gum a stejně z toho nebyl žádný požitek. Pak mě to auta ve finále tak štvalo, že jsem mu dával čočku jen proto, že s ním byla strašná nuda, každý kruháč kvílení gum a jakmile byl motor teplý, tak dostával sodovku až do vypnutí motoru. Pak jsem zkoušel pár přeplňovaných benzínů a nebyl v tom velký rozdíl a celkem rozladěn jsem pomalu začal tak nějak vzdávat naději, že se ještě někdy pobavím za volantem v té záplavě crossovrů, SUV a elektropotvor. Ještě, že se nakonec podařilo tohle, jinak už by na tom světě byla fakt děsná nuda :(
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Japa, žere ti motor olej a jestli ano, kolik asi tak?
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Japa
Autoškolák
Příspěvky: 53
Registrován: pon 13 kvě 18:09
Bydliště: Karviná

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Japa »

Jak jsem psal výše, za rok toho moc nenajezdím, olej měním 1 za rok po zhruba 5 tis. km, jednou po 8 tis. a nikdy jsem žádný úbytek nezaznamenal. Liju do toho vlastně obyčejný Castrol EDGE 5W 40, ale mám tam olejový chladič, který si myslím, že je nutnost. Ono ten motor díky tomu, že je ležatý, tak je dost ohříván i sálavým teplem od výfuků, po pár kolech v Mýtě jsem infrateploměrem naměřil na filtru 140 st. C., někdo možná namítne, že 140 st. na olej není moc, ale olej o této teplotě je čerpán z vany a aktivně se kromě mazaní podílí i na chlazení pístů, no a to už na hraně nebo spíše za hranou.
Panda
BRZ
Allspace
Odpovědět