Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Náklady na provoz před koupí auta asi řeší každý né, krom těch co mají tolik, že to řešit nemusí :D Akorát je to v ČR daleko jedoduší si to spočítat a také dost věcí je levnějších. Výhoda je, že pokud máš německou SPZ nemusíš platit dálniční známku :D

Ano mrzí mě, že si nemůžu dovolit poctivý velký atmosferický motor, ale jsem moc rád, že jsem se v životě dostal k novému poctivému sportovnímu autu se správnou hnanou nápravou a i když to má jen čtyřválec, tak je aspoň zvláštní svou konstrukcí a zvukovým projevem. Nebylo snadné si v dnešním světě a s vědomím, že v nejbližší době se očekává rodina obhájit z logického hlediska tak nepraktické auto :)
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5565
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Snowman000 »

Stepan píše:Snowmann: problém by byl furt stejnej. 200k je hodně, ale potřebuješ je tam mít i jindy než v pár stovkách před omezovačem. Už taková 1.8TSI oktávka je velmi svižné auto a to má oproti BRZ víc kilo a míň koní. Ale turbo koně jsou prostě jiný. Sám si to psal, jak ti Bond ve 140i v přímém srovnání s M3 E46 napráskal. Přitom údaj v kolonce ... (kW) by žádnou dominanci nenapovídal.
Tím spíš u takhle vypadajícího auta, prostě nechceš, abys řešil, jestli ti to TDIčko proti kopci ujede nebo ne. Možná i ta 1.6T z Levorgu by ve spojení s míň debilní převodovkou předváděla lepší divadlo než ten dvoulitr. To je holt, navíc v kombinaci se všema EUR normama, na atmosférické plnění málo.
Ano M140i mi v zrychleni v M3 natrhla prdel a rovnako by to dopadlo aj s pri mojej M135i vs E46 M3, no keby som si mal medzi nimi vybrat tak vzdy bych volil M3! Ako celok je proste zladenejsia a je mozne z nej dostat viac. A toho vykonu je tam proste tak ci tak dost na to aby sa za ziadnych okolnosti necitil ako brzda...
To mi ale prislo ako problem pri GT86, ze kvoli tomu objemu a naladeniu, tomu chyba ten rychlostny nadhlad, no k charakteru auta by mi turbo fakt sa nehodilo. Tu by proste dobre naladena 2,5 s vyrovnanejsou krivkou urobila fakt citelny rozdiel, ked uz len ta obycajna v Outbacku ma 236Nm...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1867
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Zajda »

Nizkootáčková 2,5 z 90.let by se k němu nehodila taky.
Nemám s Toyobaru osobní zkušenost, ale podle mě by k dokonalosti stačil remap co zruší vynucené emisni propady vykonu, posunout omezovač a možná si trochu pohrát s převody - když se dívám na poměry, prodloužil bych 1 a 2, aby to při klíčovém řazení na 3 zůstalo ve varu, případně k tomu zkrátil stálý převod, nepochybně takový aftermarket kit existuje :) Ale i v sérii to podle mě musí být naprosto na pohodu a půjde si s tím užít neskutečně.
《》
Hyte
Adept autoškoly
Příspěvky: 16
Registrován: úte 14 čer 21:22

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hyte »

Pokud někdo řeší výkon Octavie vs 86, tak je to celkem podobná situace jako ve vedlejším vlákně o GolfR/M3, od začátku bylo jasné že to není auto pro rovinkáře, co chtějí závodit (což mi přijde u některých jako hlavní požadavek). NA motor je pro tento typ auta mnohem vhodnější, pokud jezdím s autem na limitu či velmi sportovně, pak je mnohem příjemnější průběh atmosféry než kopanec od turba. MX5 se lidé smějí dlouhé roky, ale pokud do ní přidáte turbo rázem se charakter auta hodně změní, mám srovnání s originální Mazdaspeed MX5 a klasických MX5 různých ročníků. Řešením pro 86 by bylo zmíněné upravování převodů, příp. podvozku. V současné době, ale mi přijde jako mnohem lepší volba právě nová Miata s výkonnějším motorem.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3951
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od HondaMan »

Tak Miata bude vždy lepší volba, protože střecha :-)
2.9T RWD
jerry
Letec
Příspěvky: 3294
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od jerry »

A pokud je potřeba pevné střechy, tak MX-5 ND RF. Užije se tak i vítr ve vlasech.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Ten nový dvoulitr do miaty bude dobrý a s ním bude miata rychlejší než BRZ/GT86. Stejně si ale myslím, že obě auta jsou tak trochu pro maličko odlišné nadšence a nebo maličko jinak zajištěné nadšence. Ten kdo nemá garáž a musí jezdit v zimě si nejspíš miatu nekoupí a sáhne raději po GT 86 jako já. Rozhodně neudělá chybu ani u jednoho auta, BRZ je prostornější a maita mě zase přijde bezprostřednější, BRZ má lepší zvuk motoru a miata zase lepší průběh výkonu :)
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1867
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Zajda »

Já v MX5 ND jel jen jako spolujezdec a přes veskrze průměrnou postavu jsem tam byl tak zapáčený, že bych ani hlavou dolů bez pásů nevypadnul, takové 3/4 auto :)
《》
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

je to hodně málé auto no a odkládací prostory taky chybí, pak začneš přemýšlet kam jako dám škrabku na okno a smetáček, zapomeň, leda do kufru :D
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
jerry
Letec
Příspěvky: 3294
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od jerry »

Z pohledu vnitřního prostoru je MX-5 NC výrazně větší. A z mého pohledu mi to tak vyhovuje.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět