Mazda MX5 ND

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

Mazda MX5 ND

Příspěvekod Hanz » úte 14 srp 19:00

Zdravím,
tohle bude trochu jiný typ výběru než jste asi zvyklí, ale nějak se nemůžu dopídit více informací jinde, tedy spíše zkušeností. Třeba jste někdo zběhlejší v hledání internetem a poradíte mi jak se dostat k jádru pudla a nebo prostá rada postačí úplně nejvíce.

Mám zájem o novou Mazdu MX5 ideálně v tom nejsilnějším provedení co přijde - 184 koní. Jenže problém je jediný a nějak se mi nedaří ho vyřešit. Auto bude celoročně fungovat a garáž nevedu. Normálně bych vzal skládací střechu a dál to neřešil, jenže na tu skládačku jsem neslyšel zrovna moc chvály - při vyšších rychlostech je hluk oproti plátěnce znatelně vyšší a očekávám, že budu relativně často jezdit ve vyšších rychlostech. Takže zvládne pláťěnka celoroční provoz v pohodě nebo ne?

Proč MX5? Za ty peníze je to nejlevnější auto zaměřené na zábavu, perfektní jízdní vlastnosti a je to levné na provoz. Za stejné peníze by se jistě dal sehnat starší kousek od jiné značky, ale žiju většinu času v cizině a servisy jsou tu drahé, takže to musí být nové auto.

Předem děkuji všem, kteří mi dokážou poradit co vybrat a proč.
Hanz
Autoškolák
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Mazda MX5 ND

Příspěvekod Stepan » úte 14 srp 19:26

GT86 / BRZ? Stejná koncepce, ne kabrio.
Jsem tu MX5 měl chvíli půjčenou a nezdálo se mi, že by nějak fandila dálničním přesunum ve vysokých rychlostech...Ale to ani dvojčata
1.3MPi --> 2.0CRDi --> 1.4 16V --> 2.0TDi + 1/2 2.5T -->R6T? :ymdevil:
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 2280
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Mazda MX5 ND

Příspěvekod Hanz » úte 14 srp 19:57

Taky mě to napadlo, ale cenovka je skoro o 200 000 vyšší, bude to pravděpodobně žravější a možná mě bude chybět jízda bez střechy. Není účel jezdit s MX5 rychle po dálnici, ale nevyhnu se tomu, proto mě ten hluk docela trápí.
Hanz
Autoškolák
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Mazda MX5 ND

Příspěvekod Japan power » úte 14 srp 20:41

Mazdu si nekupuj, prý hodně reznou. Tvrdí to tady nejeden uživatel, tak je to pravda pravdoucí. :)

Teď vážně. Kolik měříš? Při výšce nad 185 cm nastává problém s posezem za volantem. Nová generace je pocitově o něco menší než předešlá NC generace. Oproti tomu GT86/BRZ je prostornější vůz, jeden z málá ze staré školy a výbornými jízdními vlastnostmi. Osobně se mi nejvíce líbí GT86, ale je to na tobě a jestli je drahá, to nechám na tobě.

Miata se bude do budoucna lépe prodávat a bude na ní více ND. Nebo mrkni na Fiat 124 Spider, je to prakticky to stejné jak Miata za podobné peníze a mohlo by vyjít na lepší peníze.
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Mazda MX5 ND

Příspěvekod Stepan » úte 14 srp 22:01

ona ta nejsilnější verze nebude stát 600k žejo. Na tý současná generace začíná a když si tam namačkám výbavu tak, že mám mít G160, začnu se těm 800 co stojí BRZ před slevou nebezpečně blížit ;)
Japan: nebreč. Prostě to rezne.
https://www.mazdaklan.cz/threads/rez-u- ... post-49258
jedna dokonce i mojí rodině v garáži =))
1.3MPi --> 2.0CRDi --> 1.4 16V --> 2.0TDi + 1/2 2.5T -->R6T? :ymdevil:
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 2280
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Mazda MX5 ND

Příspěvekod Hanz » úte 14 srp 22:09

S výškou je to o prsa, už jsem v nové miatě najezdil celkem směšných, ale užitečných 150km takže se tam vejdu, ale za úplně pohodový posez bych to neoznačil. S Fiatem jsem nejel ale něco nakoukáno mám a i když je cenovka nepatrně vyšší, tak mě foukáná čtrnácka a automat moc nebere. Celkem mě tu tlačíte do GT86/BRZ a nedivím se tomu. Problém je, že když vybavím miatu až po strop tak se dostanu teprve na základ BRZ a i když to u Japonců obvykle takhle nejde, tak v tomhle autě jde spíš o motor a podovzek než o výbavu, takže i se silnějším motorem je miata prostě o docela dost peněz levnější i se skládací střechou. Kdyby se hodně chtělo, tak na oholený BRZ bych se možná dostal. Mě se zase víc líbí to BRZ než Toyota, hlavně finálním naladěním, kde Subaru míří více na řízení a preciznost. Nicméně by se to asi chtělo projet s pevnou střechou a zjistit jestli se dá žít s plátěnkou i v zimě, to by mě totiž lákalo asi nejvíc, protože ta plátěnka je v létě boží.
Hanz
Autoškolák
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Mazda MX5 ND

Příspěvekod Hanz » úte 14 srp 22:13

Doma mám z minulého roku koupenou šestku z německa - funglovku a žádný rez. Možná to bude tím, že 6 a miata se stále dělají v japonsku :) rozhodně z tohodle až takový strach nemám, což se o té plátěné střeše říct úplně nedá :D
Hanz
Autoškolák
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Mazda MX5 ND

Příspěvekod Japan power » úte 14 srp 22:39

Hanz píše:Doma mám z minulého roku koupenou šestku z německa - funglovku a žádný rez. Možná to bude tím, že 6 a miata se stále dělají v japonsku :) rozhodně z tohodle až takový strach nemám, což se o té plátěné střeše říct úplně nedá :D


Však jsem si dělal legraci a byla to narážka na některé místní lidi. Znám taky nejednu novou Mazdu 6 a že by tam byla rez jsem ještě neviděl. To, že rezla první generace je bohužel pravda, ale za tu dobu se to výrazně zlepšilo (od GH generace). Každý den vidím v red soul barvě a auto vypadá na dnešní dobu originálně a velice elegantně. Jediné nové auto, které jsem viděl reznou po jednom roce byla Dacia Sandero souseda naproti. Ta kvete od spodní hrany prahu. :(

Tak to se máš, že se naskládáš. Já už jsem měl právě dost problémy, když jsem si zkoušel druhou generaci. Ta nová je údajně stejně prostorná jako první, takže opravdu místa málo.

BRZtko stojí, pokud vidím dobře, 814 tisíc (Sport výbava = má samosvor a všechno podstatné) s látkovými sedačkami bez výhřevu. Ale pro mě by to byla třeba výhoda. Odvětrávání stejně asi není dostupné, ale to je na každém jedinci. Sportovní auto není o pohodlí, ale o radosti z jízdy.

U Miaty s motorizací 2.0 G160 se váže výbava Revolution (784 tisíc) nebo výbava Revolution TOP (834 tisíc). TOP obsahuje sportovní sedadla Recaro (alcantara a kůže). Takže když se to vezme kolem a kolem, ta cena je hodně podobná. Pokud by si uvažoval o 1.5 G130, tam začíná na 630 tisíc korun se základní výbavou Emotion.
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Mazda MX5 ND

Příspěvekod Hanz » úte 14 srp 22:58

V Německu je situace asi takhle - prodejce Mazdy mě bez nějakých věrnostních slev nabízí miatu G184 se samosvorem za 26 tisíc eur bez podvozku Bilstein a BRZ startuje na 33 tisíc - základ. Rozdíl je 7 tisíc euro což je pokud správně počítám 175 000kč. Pokud by se našel někdo kdo jezdí celoročně s miatou a plátěnou střechou v pohodě, tak je to jasná volba. Jenže i když mě prodejce přesvědčuje, že v zimě s tím problémy nemají, tak já jim to prostě nějak nežeru, on chce prodat a já se nechci nechat napálit. Dejmte tomu, že kdyby plátěná střecha bez protečení vydržela 5 zim bez problému, tak bych do toho šel. Nevím jak získat tuhle informaci a nebo kde se zeptat.
Hanz
Autoškolák
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Mazda MX5 ND

Příspěvekod Hanz » úte 14 srp 23:01

Naskládám asi tak, že jde sedačka max dopředu co to nohy dovolí a opěrka skoro max dozadu - je to pro mě řízení na dlouhé ruce, ale to by měli v tom novém faceliftu vylešit teleskopickým volantem až o 3 centimetry, není to zázrak, ale pomůže to :)
Hanz
Autoškolák
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte 14 srp 18:46

Další

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků