lampa píše:Tak kdybys nemeckou klasiku nechal tocit do 9 tisíc, tak taky bude znit jako Honda. Navíc k limuzine, at uz by to byl Superb, nebo Jaguar, se zvuk vysokootáčkového ctyrvalce s rourou od kamen stejne nehodi.
Systém Vtec (i-Vtec) s proměnlivým časováním ventilů je návyková věc a snad nikdo nepřekonal hondu s tímto systémem u čtyřválců. Je to něco jako turbo (bez turba) s kopancem a druhým nádechem v horním spektru otáček a super zvukovým projevem. Spousta atmosférických čtyřválců nad 6 000 ot./min. jenom nepěkně řve a nejede.
Není náhodou, že S2000 byla dlouho nepřekonaná s atmosférickým výkonem kW na l objemu. Typově se to více hodí do sportovnějších aut, ale Honda/Acura je vlastně takové BMW pro Japonsko (přeloženo jednoduše pro Čechy
) . Jenom u nás není tak známá a rozšířená z důvodu vyšších pořizovacích cen, které jsou opodstatněné vysokou spolehlivostí a dobrou technikou/výbavou. Byť se mi také nové modely až tak designově nelíbí (vyjma modelů od Acury) jako v minulosti. Ale to je problém většiny dnešních značek s nějakou tradicí.
Ano, na limuzínu se to nehodí, byť zrovna Superb není klasický příklad, když z 80% je to uřachtané, nekultivované čtyřválcové 2.0 TDI pod kapotou, což je mnohem horší a otravnější řešení. U nové generace už žádný V6 není, je tam jenom přeplňované 2.0 TSI. Ale ten V6 3.6 FSI u Superbu z minulé generace měl stejně jen málokdo. Ale na to má/měla Honda odpověď v podobě Accordu 3.5 V6, který je zase o kus dál ve výkonu, projevu. Bohužel se tady, z důvodu patriotismu a zažitých stereotypů, neprodává.
https://www.youtube.com/watch?v=tk4Q2NzMdAo