Stránka 1 z 3

Stojí Jaguár za to?

Napsal: pát 10 srp 13:46
od TheNightmare
Zdary všem,
zajímal by mě Váš osobní názor, či dokonce zkušenost s vozy od Jaguáru celkově a pokud má někdo doma či od známých tak zkušenost s vozy 2009+(rok výroby) .
Uvažuji totiž v blízké době o koupi, ovšem jsem extrémně vybíravej. Co mi bylo řečeno, že jakákoliv oprava tohoto vozu bude vždy dost nákladná, díky jejímu původu z GB. Do této doby jsem byl zvyklý na Škodu Superb I. generace, takže opravy oproti ostatním vozům, co jsem slýchal, byla jedna velká sranda a všeho bylo dost.
Interiér Superbu je oproti ostatním vozům stejného roku výroby v "luxusu" (2004), takže bych i u pohodlí a luxusu rád zůstal. Nehledám sportáka, ale aby auto mělo klidně něco málo přes 200koní, spíš k těm 250.
Také se zeptám, třeba vás napadne jiný typ vozidla, nechám zde rád rozvířit debatu.
Napíši tedy požadavky, abych mohl usměrnit vaše případné nápady:
1)Jedině sedan, žádné SUV, ani cabrio, ani trolejbus.
2) Cenová relace by se měla pohybovat kolem 500 000,-, samozřejmě když to bude 550, vůbec nevadí
3) tím padá otázka jestli nové nebo ojeté-ovšem pokud mi zařídíte novýho Jaguára za 500 000kč přidám i tel. číslo na mě
4) Spíš benzín a alespoň 1.8L obsah s turbem (stávající superb je ve 2.0, ale bez turba a to mi hodně chybí)
5) Pátý, ale nejdůležitější bod, nevyznám se v autech ani v průmyslu, proto prosím přizpůsobte způsob mluvy. Neurážejte hned ostatní, pokud napíšou značku/typ auta, kterou vy nemusíte.
Přeci jen ty "káry" stojej dost prachů, tak se rád poradím a naberu další zkušenosti.
Díky za vaši vlídnost a chápavost k mé nechuti, jít se ptát do automobilek, kde každý bojuje za svoji vlajku.

Re: Stojí Jaguár za to?

Napsal: pát 10 srp 15:46
od jerry
Zůstal bych u Supa, dnešní Jag je stejné euroauto, ale za větší peníze. Doby, kdy byl Jag pojem, už jsou minulostí. Bohužel to platí i u jiných značek :(

Re: Stojí Jaguár za to?

Napsal: pát 10 srp 17:17
od Spectral
Jako majitel Jaguara XF si troufnu s Jerrym nesouhlasit. Není to euroauto, naopak je to v rámci kategorie jeden z nejagilněji naladěných sedanů vyšší střední třídy. Minimálně v mé motorizaci (3.0 V6 S/C, tj. benzín přeplňovaný kompresorem) to jede opravdu hezky. Jag má své mouchy a mušky, ale zatím u mě převládají pozitiva a koupě nelituju.
Co se týče servisu, servisuju v autorizáku, protože bohužel nevím o žádném neautorizáku na Moravě se šikovnými a schopnými mechaniky. Takže to samozřejmě není žádná láce, oproti servisování Škodovky u garážníka to bude asi docela skok.

Re: Stojí Jaguár za to?

Napsal: pát 10 srp 19:43
od TheNightmare
Jako taktéže jsem přemýšlel o Sup II. či dokonce III. generace, ale furt nevím.
Spectrale díky za tvou zkušenost, já osobně nikdy autorizáky nedělal, pravda je, mám moc šikovnýho mechanika u kterýho platím jen díly a něco málo za práci, vše za uplně jinou cenu, než pro většinu, co mu tam jezdí. Ale i tak se trochu bojím. Na druhou stranu si říkám, že to bude (asi), co se týče kvality auta uplně jinej level, jak říkáš.
3.0 v benzínu může táhnout nádherně.
Co bys zrovna tvému Jagu vytknul, když se teda budeme bavit o těch "muškách" ?
Díky za odpověd

Re: Stojí Jaguár za to?

Napsal: pát 10 srp 20:10
od Spectral
Mouchy a mušky: při srovnání s německou prémií je Jaguar jednoznačně pozadu v oblasti infotainmentu (je asi tam, kde Němci byli před 10 lety, možná více), pokulhává výstupní kvalita (nedoladěné zámky kapoty, SW bugy apod.), drobné konstrukční nedostatky různého druhu (věci, které mají ostatní výrobci lépe vyřešené a proto v reálném světě méně zlobí), mechanici, kteří často nemají dostatečnou odbornou úroveň a motivaci problém skutečně vyřešit (to může být problém asi i autorizáků jiných značek).
Ve zkratce - to auto není až tak vychytané a dotažené, jako je standardem u německých prémiových výrobců. Poruchovost obecně asi taky spíše vyšší.
Mně výše popsané nedostatky vynahrazuje to, jak to auto jezdí. Řídí se to jako o třídu menší auto, jde krásně za volantem, obratné, čitelné, skvěle sedící, přitom pohodlné. Motor (stejný jako v F-type) se povedl náramně, ten je přímo lahodný a nemůžu na něj říct křivého slova. Převodovka ZF 8rychlostní je osvědčená klasika, byť bych ocenil, kdyby byl její SW po vzoru třeba BMW naprogramován trochu víc do sportovna, k rychlejšímu řazení. Interiér v mém autě je zcela OK, vypadá hodnotně, bez nedostatků jako je vrzání, ošoupávání apod., po 50 tisících prakticky jako nový.
Pokud je člověk frfňa a auto má hlavně jako přesouvadlo, tak bych mu Jaga asi nedoporučil, ty mušky ho budou srát a zůstane mu jen krásný design a renovaná značka (jo, Jaguar dělá mezi lidmi zjevně větší efekt než Audi, BMW a asi i Mercedes). Já jsem aktivní řidič a mezi standardními modely (tzn. mimo modely BMW M, Audi S/RS atd.) dané třídy je XF dle mého názoru nejřidičštější auto; to je ta přidaná hodnota pro mě. A taky dneska málokdo prodává velkoobjemové atmosférické motory, všichni cpou turba. Můj motor je sice přeplňovaný, ale kompresorem, takže se chová dost podobně jako velkoobjemová atmosféra.

Re: Stojí Jaguár za to?

Napsal: pát 10 srp 20:25
od TheNightmare
Zajímavé, hrozně pěkně se to čte, protože jsem konečně narazil na někoho, kdo má osobní VELKOU zkušenost.
Nevím jakou zkušenost máš zase se Superby, no i kdybys neměl, dokázal bys porovnat? Já v průměru (myslím si) ročně najedu asi 20-30 tisíc km.

Re: Stojí Jaguár za to?

Napsal: pát 10 srp 20:38
od Spectral
Myslím, že Superba jsem nikdy neřídil (žádnou generaci), ale to auto bude dost odlišné. Superb podle mě nemá sportovní ambice, to auto je laděno spíše komfortní, houpavou notu. Naprosto si nedokážu představit, že bych se Superbem prolítával ve zběsilém tempu zatáčkovité okresky v Beskydech a to auto by tam fungovalo... Naopak věřím tomu, že minimálně v některých ohledech bude Superb klidně vychytanější než ten Jaguar. Ale jak říkám, osobní zkušenost nemám.
Nejvíc záleží na tom, co od toho auta očekáváš a jaké tvoje tužby má naplnit.

Re: Stojí Jaguár za to?

Napsal: pát 10 srp 20:40
od řidičBOB
XF je podvozkově úplně jinde. Sup I. i II. generace mají podvozek hroznou čalamádu. Sice je to pohodlné, ale není to řidičsky ani zábavné a ani moc jisté, při rychlejších průletech.
S Jagem mám problém s interiérem - nelíbí se mi ani budíky a ani otočný volič automatu. Motoricky a podvozkově ale ok.
S tím třílitrem byl dřív problém s přidíráním, když tam bylo málo oleje...netuším ale, ve které generaci to odstranili.

Re: Stojí Jaguár za to?

Napsal: pát 10 srp 20:47
od TheNightmare
Pravda.. no čekám od auta určitě velký pohodlí ve smyslu kvalitních sedaček, kvalitní zvukovou sestavu-na tom si zakládám, ale jezdím radši svižně, neříkám, že po okreskách valím 130, jen jezdim svižněji klidně i za horších podmínek co se týče počasí. Proto i kvalita samotného řízení je pro mě důležitá, ale pravda je, že to můj 1. superb nemá uplně suprový, takže si nemůžu dovolit to, co v kamarádově mercedesu (c220-rv2010 myslim).
Takže ve zkratce, dojem luxusu jakožto interiér, dobré jízdní vlastnosti a co mi u superbu chybí i když je to 2 litr v benzínu tak zvuk.
Nedávno jsem viděl na benzínce Jaguára (typ už si nepamatuju) ale ten zvuk bych přirovnal ke spokojené předoucí kočičce a mohl jsem se z tý nádhery po***t.
Pokud vás klidně napadá jiná varianta auta, šup sem s ním. Jen pravda Jaguár je méně tradiční, možná proto mě to táhne, než ty mercedesy nebo bmw, či audi.

Re: Stojí Jaguár za to?

Napsal: pát 10 srp 20:53
od řidičBOB
Já myslím, že to není úplně špatná varianta. I ty ojetiny na tom asi budou líp než běžná prémie, protože nového Jaga si koupí někdo, kdo ví, proč zrovna Jag. Takže finální stav bude určitě lepší než u srovnatelného roku u prémie.
Servis bude pravda jinde, jak cenově, tak i dostupností, ale zkusit se má vše :D