Re: Výběr nového (ojetého?) kusu
Napsal: čtv 02 srp 09:11
Jenže ten atmosférický motor jede plynule od volnoběhu až k omezovači bez turbo efektu a nulové opožděné reakce na plyn, což se o té 1.4 TSI říci nedá. Takže ve výsledném zrychlení to bude určitě o nějakou sekundu pomalejší (papírově 8,2 vs 7,0 u Mazdy, jestli jsem se díval správně). Zároveň chápu, že pro nezaujaté lidi (rodinu) zvyklé na moderní, malé turbomotory je nepříjmené držet motor neustále v otáčkách a jsou zvyklí na vysoký kroutící moment od nejnižších otáček, ale to nemění nic na tom, že ve výsledké rychlosti bude ta 2.5 jinde než přeplňovaná jednotka. A vy vyšších rychlostech se projeví větší objem. A když si někdo zapne klimatizaci, tak to také ucítím znatelně víc u té čtrnáctistovky.
Bohužel dnešní doba nepřeje vyšším, atmosférickým objemům a časem to všechno nahradí elektromotory. Zaroveň říkám, že proti přeplňovaným motorům nic nemám, ale ty malé oturbené motory mi lezou krkem. A spolehlivost TSI je vyhlášená a mám s tím osobní zkušenost viz. příspěvek výše. Zkusil jsem a zjistil jsem, že to není nic pro mě a věřím, že to tak má spousta dalších, nadšených řidičů, kteří se nebojí motor vytočit a užívat si zvuk motoru.
Navíc odpadá starost o turbu, dochlazování, nekultivovaný chod.
Bohužel dnešní doba nepřeje vyšším, atmosférickým objemům a časem to všechno nahradí elektromotory. Zaroveň říkám, že proti přeplňovaným motorům nic nemám, ale ty malé oturbené motory mi lezou krkem. A spolehlivost TSI je vyhlášená a mám s tím osobní zkušenost viz. příspěvek výše. Zkusil jsem a zjistil jsem, že to není nic pro mě a věřím, že to tak má spousta dalších, nadšených řidičů, kteří se nebojí motor vytočit a užívat si zvuk motoru.
Navíc odpadá starost o turbu, dochlazování, nekultivovaný chod.