Výběr nového (ojetého?) kusu

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvekod Japan power » čtv 02 srp 09:11

Jenže ten atmosférický motor jede plynule od volnoběhu až k omezovači bez turbo efektu a nulové opožděné reakce na plyn, což se o té 1.4 TSI říci nedá. Takže ve výsledném zrychlení to bude určitě o nějakou sekundu pomalejší (papírově 8,2 vs 7,0 u Mazdy, jestli jsem se díval správně). Zároveň chápu, že pro nezaujaté lidi (rodinu) zvyklé na moderní, malé turbomotory je nepříjmené držet motor neustále v otáčkách a jsou zvyklí na vysoký kroutící moment od nejnižších otáček, ale to nemění nic na tom, že ve výsledké rychlosti bude ta 2.5 jinde než přeplňovaná jednotka. A vy vyšších rychlostech se projeví větší objem. A když si někdo zapne klimatizaci, tak to také ucítím znatelně víc u té čtrnáctistovky.

Bohužel dnešní doba nepřeje vyšším, atmosférickým objemům a časem to všechno nahradí elektromotory. Zaroveň říkám, že proti přeplňovaným motorům nic nemám, ale ty malé oturbené motory mi lezou krkem. A spolehlivost TSI je vyhlášená a mám s tím osobní zkušenost viz. příspěvek výše. Zkusil jsem a zjistil jsem, že to není nic pro mě a věřím, že to tak má spousta dalších, nadšených řidičů, kteří se nebojí motor vytočit a užívat si zvuk motoru.

Navíc odpadá starost o turbu, dochlazování, nekultivovaný chod.
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvekod jirka87 » čtv 02 srp 09:18

Honda Man : Přesně, tam není problém ta povrchovka. Ikdyž už to není povrchovka, ale jde to durch. U té Mazdy, Nissanu apod je problém, že to rezne i na fakt důležitých místech. Neříkám..Tohle je extrém (příloha), který nereflektuju průměrný stav, ale je to pohoršující.

P.S : Já mužský pohlavní orgán jsem toho Nissana hledal na netu a nenašel, až pak mi došlo, že to bylo v tištěném světě motorů :)) Tak teda dávám scan.
Přílohy
image1.jpg
jirka87
Pan Řidič
 
Příspěvky: 304
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvekod Japan power » čtv 02 srp 09:33

"Máš zkreslené vidění, protože jsi fanda Japonců."

Ano, jsem fanoušek (Mazdy zrovna ne), ale tou korozí je to v dnešní době už prakticky pasé. 20 let se dneska už nedožije možná ani ten japonec. Jestli se koroze objeví, tak z 90% z důvodu neodborného opravení, za tím si stojím.

Pro mě, jako motoristu, je důležitá spolehlivost a jízda samotná a originální vzhled. Ten je subjektivní, ale vadilo by mi, kdybych si kupoval drahý Arteon a z dálky by to byl pouze lehce upravený Passat včetně interiéru. A nebo, že Golf Variant je zezadu prakticky totožný jako Passat Variant. Proto používám to slovo unifikovaný, protože se to hodí naprosto přesně. B-) A Nebaví mě neustále sledovat nezaujaté řidiče, jak opěvují koncern nebo němce obecně při tom vším, co už stačili napáchat a jaké problémy se u nich řeší. A to vše za ceny, které zrovné lidové nejsou, jak má Volkswagen v názvu.

Vidím to sám, které auto stojí více v servisu. Dvě hondy jezdí prakticky pořád, jenom se zkontroluje olej, udělá běžná výměna a uživám si silnic. Golf teď stojí v servisu z důvodu nefunkčního výfukového systému a nedávno tam byl kvůli padání do nouzového režimu. Ano, ta modla Golf. Nemám nic třeba ani proti "americkým" vozům typu Ford. A jakou mají pověst (už je to mnohdy také trapné) všichni víme. Že mají nepovedené TDCI motory je pravda, ale odsuzovat tak ostatní motorizace, modely? Za svoji cenu mnohdy i koncern strčí do kapsy. Podvozkově může koncern pouze závidět. Ano, němci bývali dobří, ale to už dávno neplatí a lidé žijí z minulosti.

Kdyby si napsal o tenkém, méně kvalitním laku japonských vozů, horší audio soustavě, infosystémech, individualizace výbav, tak to naprosto beru. Ale psát o korozi je pro mě opravdu zcestné. Stát se to může, nějaké série vyrobených kusů a méně kvalitních materiálů. Ten Nissan jsem měl vynechat :D, proto jsem ho do seznamu napsal na poslední místo. A jaká to bývala kdysi automobilka :(. Je to prakticky pouze převlečený francouz (Renault) s DCI motory, které s japonskem nemaji společného už prakticky nic. Zase je ale pravda, že Nissan je díky tomu narozdíl od ostatních japonských značek levný, takže je to tímto malinko vykompenzováno. Ale ukažte mi opravdu korozi u nové Hondy (Acury), Toyoty (Lexuse), Infinity (bez Nissanu), Suzuki, Subaru, Mitsubishi?
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvekod řidičBOB » čtv 02 srp 10:12

Měl jsem R36tku a najel jsem s ní skoro 1/4 mega, takže nějak tuším, co je atmo motor zač a jaké má vlastnosti. I tenhle, téměř čtyřlitr, byl ale do 2700ot mrtvý. Když to pak srovnám s 2.0TSI 300k, tak to je úplně jiný nástup.
Prostě - každé mám své pro a proti.
BTW: srovnávat zrychlení 1.4TSI a 2,5 litrového motoru, není hodné ani fandy japonských aut - vypovídající hodnota = 0. :ymhug:
No pain, no gain.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 19821
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvekod jirka87 » čtv 02 srp 10:28

Japane : "Ale ukažte mi opravdu korozi u nové ..." A jak ti to maj lidi ukázat u nového auta ? To dá asi smysl, že se to neprojeví na saloně, že jo...Po 5 letech se ale asi začneme pomaličku divit v porovnání se zbytkem automobilek. TO myslím tak, že je třeba to auto prolézt zespoda a ne se na to dívat zběžně při cigáru na parkovišti u Tesca a chválit si u toho výbavu.

"Jestli se koroze objeví, tak z 90% z důvodu neodborného opravení, za tím si stojím"

Připomíná mi to jeden vtip, který končí "Ten kůň není slepý, on je odvážný"

Já myslím, že i Honda Man ti dal nahlédnout jako ex-majitel Mazdy, že když ti hnije držák sedadla, tak to asi není po neodborné opravě.

+ moje bývalá 323 by mohla vyprávět.
+ sousedova 6ka...to je smutek a krokodýlí slzy se na to dívat
+ naproti přes ulici stojí červená 3ka (rok tak okolo 2006) - sežrané řidičovy i spolujezdcovy dveře dole u prahu, oba zadní lemy, víko kufru, začátek kapoty u nárazníku..Ano, 12let..ale i tak...To je přes čáru.
+ Chrise určo znáš : https://www.youtube.com/watch?v=n4vusY2-rkQ
+ tohle nebude po nehodě a neodborné opravě Mazdy 5 : https://www.mazdas247.com/forum/showthr ... azda5-Rust!

Stůj si za tím. My ostatní si asi budem stát za tím, že ta antikorozní ochrana je opravdu slabá. Ne nadarmo se jim říkat Rust bucket. Dál se o tom nehádám, protože ti evidentně chybí nezaujatý pohled na věc.
jirka87
Pan Řidič
 
Příspěvky: 304
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvekod Japan power » čtv 02 srp 11:07

Vždyť jsem psal, že se Mazda hodně zlepšila koncem první generace 6 od faceliftu. Od GH nevidím obecně problém, pokud to není amatérsky opravený kus. Jedničková 3 je samozřejmě to stejné jako jedničková 6. To stejné třeba 5 první generace, když tu budeme brát takhle obecně. Stará 121, 323, 626, Miata atd. tam je to jasné, pokud se člověk nestaral a neošetřil to. Ale Xedos na tom třeba tak zle nebyl. Ale zrezlá stará Felicia, Fabia, Octavia, Passat apod., jak už jsem tu psal bych tu zde vůbec nevytahoval. Rezly i dobové, luxusní Mercedesy atd.

Navíc pochybuju, že mu to auto za 5 let zrezne, do té doby ho určitě prodá, takže ho to vůbec nemusí trápit, pokud vozy mění po pár letech jako s jeho oktávkou, o které se zmiňoval. A to píšu jen kdyby. Určitě bych se toho tolik nebál. Mondeo fajn auto, ale 6 pro mě zajímavější z dostupných vozů. Ještě se nabízí třeba Insignia, Avensis, Passat, Superb. Ale za mě zkrátka 6 nejlepší koupě, pokud nepřeváží každodenně nábytek, nemá to jako taxík a má rád řízení a nějaký vkus :p.

Ano, však s otáčkami roste vysoko posazený nejvyšší kroutící moment, výkon u atmosféry. Psal jsem, že nástup je linearní. Přeplňovaný motor jede lépe od spodu, ale ve středním pásmu to taky není žádná slává a ve vyšších otáčkách těm malým turbobenzínům dochází úplně dech a jenom "žerou" a nejedou, což se mu nikdy u 2.0+ atmosféry nestane. Tam s tím výkonem může počítat vždycky. A to se nebavím o tom, že některé novodobé přeplňované benzínové motory mají problém v extrémním počasí (která tu teď třeba panuje) s teplotou a ŘJ motoru omezuje výkon, aby se turbo nepoškodilo. Zase, takové věci majitel atmosféry řešit nemusí. Jsou tu ještě přeplňované novodobé motory jako třeba K20C1, které mají téměř lineární charakteristiku atmosféry, ale taktéž je to přece jenom obsah 2.0 a je to prostě sportovní motor. Není to žádný obsah 1.0, 1.2 nebo 1.4 TSI. Ty tu píšeš o 2.0 TSI. Ale pokud vím, srovnávali jsme 1.4 TSI. Kolik lidí si 2.0 TSI koupí? Většina stejné zvolí ty slabší verze, které mají problémy se spotřebou oleje a jinými neduhy. 80% oktávek jezdí v social výbavě. :D

Ta 2.5 toho odslouží a najede 3x tolik bez generálky motoru než ta 1.4 TSI. Tak to bohužel pro škodovku je.
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvekod AzureX » čtv 02 srp 11:17

To ani nebyl můj cil brát 7 nebo S500. Můj výběr nejvíce směřuje k 2013/14 CLA/A5/328/330, což nejsou auta nejvyšší třídy, ale ten komfort oproti octavii je úplně někde jinde.

Nedávám všechny své peníze pouze do nákupu auta a základní servis + pneu atd.. beru jako nutný náklad, na kterém nešetřím. Octavie putuje dál ve firmě, protože je jinak v technicky velmi dobrém stavu až na ten olej, který stojí pár stovek ročně.

Vlákno se změnilo na téma koroze a mazda :-), prosím o držení se tématu, ať to vyřešíme co nejdříve a já můžu vybírat konkretní typ.

Co jsem se ještě díval, tak jediný mnou akceptovatelný motor u Octavie, pokud by to bylo čistě nové by byl 1.8 TSI + DSG, kde už se s cenou a nějakou normální výbavou dostávám skoro k 750 000 Kč a to mi přijde za Octavii opravdu hodně. Chci poznat nějaký rozdíl oproti tomu, co mám teď a až na ten motor, který je dle mého názoru dokonce v dynamice 10x lepší, než například 2.0 TDI 130 kW u A5 (testoval jsem asi 3 a vždy stejná písnička) mám celkem pěknou výbavu (na octavii), takže si určitě nechci "pohoršit".

Co například - http://www.skodaplus.cz/Car/1345887/sko ... B%255D%3D5

Za 654 000 Kč a domluvit se určitě bude dát se dá sehnat něco podobného. Nicméně Superbu bych se rád záměrně vyhnul z důvodu stejné značky mého nynějšího auta + tolik prostoru vzadu vůbec nepotřebuji. Případně jaký máte názor na 2.0 TSI 206 kW?

Mohl by se ještě někdo kvalifikovaný vyjádřit k té otázce Benzín vs Diesel?

Díky
AzureX
Spolujezdec
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 02 srp 00:23

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvekod Japan power » čtv 02 srp 11:38

Tak proč si nekoupíš rovnou koncern? Stejně to tak vypadá, že koupíš použitého Superba ve slavné TSI motorizaci. Tak o čem se tu bavíme? :-?

Já jsem ti dal tip na Mazdu 6 se Skyactiv 2.5. Mohl by si sehnat novou při troše štěstí a domlouvání. Někdo tady psal o korozi, kterou jsem se snažil vyvrátit. Navíc jak tu padlo, tak u nového těžko zjistíme, jestli to je tak či onak. Ukáže čas. Nebo se podívej na nejstarší kousky 3. generace, jak jsou orezlé. :D Dále se tady řešila síla 2.5 atmosférické motorizace. Zase budu tvrdit, proč si to nejít vyzkoušet a přesvědčit se sám, jestli mi to vyhovuje? A něco si o tom motoru přečíst v angličtině, kde jsou objektivnější články? :)

Ono se říká, že pokud chceš němce, koncern obecně, tak asi po japonských vozech nešáhneš a to stejné platí obráceně. Jenom mi připadá, že u nás jsou nerozhodní lidé zbytečně konzervativní (nudní) a mají ze všeho "exotického" strach a vidí v tom nutné zlo. Ale že je "domácí" výrobce, slušně řečeno, ojebává a prodává sociální, akční výbavy oproti exportnímu, častokrát levnějšímu vývozu už nevidí. Nejčastější záporný argument exotického vozu je cena za servis a dostupnost náhradních dílů. Tak proč si to před koupí nezjistit a nepapouškovat názor někoho, kdo si to nezjistil a jen něco vytrubuje do světa, že tě to bude stát barák :D. Ptát se na českých diskuzích, kde 80% lidí vlastní koncern nebo němce, je tak trošku slepá ulička.

Kvalifikovaný? Myslím si, že se všichni shodli na tom, že pro tebe je určitě lepší benzín. Pokud to chceš mít potvrzené přímo od kvalifikovaného personálu, tak se zeptej přímo v salónu ne? :D Stačí použít selský rozum a spočítat si, na kolik tě vyjde nafta u čerpací pumpy, kolik ročně najezdíš celkově km, kolik stojí servis jednotlivého motoru (vstřiky, turbo, náplně) a v neposlední řadě pořizovací cena vozu. Navíc se podívej třeba do Německa, jak se lidé momentálně nafty zbavují a jaké má vyhlídky do budoucna. To je tak těžké? :D
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvekod řidičBOB » čtv 02 srp 12:17

Tak zase, když najede 15000/rok, tak ceny turbo a vstřiků úplně řešit nemusí ;-)
Já jsem nic nesrovnával - pouze jsem uvedl, že ten 2,5litr má krouťák jako 1.4TSI. Pouštět se do srovnávání dynamiky by mne ani omylem nenapadlo. Když si postavíš vedle sebe 1.4 a 2.5 a začneš tvrdit, jak je tak 1.4 srajda, tak je to přinejmenším úsměvné.
No pain, no gain.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 19821
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvekod AzureX » čtv 02 srp 14:44

Není vůbec jasné co si ještě pořídím, pokud bych byl předem rozhodnutý pro superba 2.0 TSI, tak si ho jdu koupit a vůbec bychom si tady nepsali.

Otázku benzín vs nafta řeším pro případ ojetého kusu, ne pro nové auto, tam je jasný benzín. Ale sehnat Audi, MB nebo BMW v benzinu se silnejším motorem je zaprvé skoro nemožné a zadruhé je diesel zhruba o 30% levnější, což při cenovce 700 000 Kč už něco udělá.
AzureX
Spolujezdec
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 02 srp 00:23

PředchozíDalší

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků