Výběr nového (ojetého?) kusu

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
AzureX
Spolujezdec
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 02 srp 00:23

Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvek od AzureX »

Pěkný den,

rád bych získal další názory od lidí, kteří se v autech alespoň trošku vyznají. Do konce roku si chci pořídit nové (ojeté?) auto a mám tam pár neznámých, které bych chtěl vyřešit.

Rozpočet mám zhruba 600 000 Kč včetně daně (auto půjde na firmu). Nyní vlastním Octavii 3 DSG 1.2 TSI 77 kW kupovanou 10/2013 za cca 560 000 Kč, ta má nyní 80 000 km (cca 15 000/rok. Hledám něco co bude modernější, pohodlnější a svižnější. Nyní mám cca 3 možnosti. Ještě před tím vším chci ale konečně vyřešit otázku Benzín vs Nafta.

Ročně najedu cca 15 000 km. Drtivá většina z toho je v Praze na "delší" městské trasy (alespoň 10-30 km) při 50-80 km/h. Jezdím vyloženě mimo špičku a tím pádem se kolonám celkem snadno vyhýbám. Určitě se nejedná o přesuny v malé vesničce k obchodu a poté zpět domů, kdy ujedu 1,5 km a za 5 minut opět 1,5 km domů. Párkrát do roka se přesouvám také na Moravu nebo k některým vzdálenějším klientům mimo Prahu po dálnici, je to ale opravdu vyjímečné. Polovina dealerů říká určitě benzín a druhá říká, že je to dnes už jedno a můžu jít klidně do dieselu a nemám mezi tím dělat rozdíl, že dnes DPF filtr umí regenerovat i ve městě atd... První dotaz tedy:

Benzín nebo Naftu a proč? Výhody / Nevýhody.

Co se týče samotného auta mám dle mého názoru 4 možnosti. Nejvíce se mi zamlouvá třetí varianta z důvodu toho vlastnit něco "prémiovějšího". Věřím ale že to může způsobit také plno problémů a rád bych se zde vyvaroval začátečnických chyb a budu rád, pokud mi blíže poradíte při případném výběru. Nyní k možnostem:

1) Koupit si úplně nové auto, které bude cca na velmi podobné úrovni jako 3 Octavie, ale zase úplně bez starostí. Co jsem se díval, tak by to pravděpodobně byla opět právě Octavia, ale se silnějším motorem a lepší výbavou.

2) Mírně ojeté 2016++ Mondeo/Superb/508/Octavia RS atd.. V této kategorii budou auta s nájezdem cca 30 000 km se slušnou výbavou a průměrným motorem.

3) Koupit ojeté "prémiové" auto rok 2013/14++. Nejvíce se mi samozřejmě líbí v pořadí následující: Mercedes CLA 250, Audi A5 3.0d (2.0 TFSI), BMW 328i/335i/330d, Hyundai Genesis 3.8l. V této kategorii budou auta mít hodně blízko ke 100 000 km s výkonným motorem a běžně se skoro top výbavou. Pravděpodobně by šlo o dovoz z DE/Švý, protože tyto auta v Česku skoro nelze sehnat až na Genesis.

4) Kamarád doporučuje ještě starší MB S 500, BMW 740/750 /Audi A7/8 4.2l rok 2010-2011 - toho už se ale vyloženě bojím.

Na nynější octavii jsem kromě standardního spotřebního servisu nědělal nic navíc (autorizovaný servis) a po těch 80 000 km stále dolívám pouze benzín a olej (tam jde tedy každých 1500 km 0,5l oleje, ale dle Škodovky je to naprosto normální norma a "můžu být ještě rád"). Auto je po technické stránce ve skvělé kondici, ale trošku se těch 100 000 km u prémiovek bojím - je to oprávněné nebo tyto motory/auta vydrží v pohodě 150-200 000 km a nemám se toho obávat? Auto si plánuji opět nechat na další 3-4 roky a poté bude další rozhodování. Při mém nájezdu 15 000 km / rok bych se za 3-4 roky dostal na cca 150 000 km. O auto bych pečoval a na servisu nešetřím.

Při kupování Octavie jsem byl nadšený, ale dnes mi už moc neříká. Interiér je velmi chudý, další funkce téměř žádné, pokud nepočítám tempomat, komfort pro člověka mých rozměrů na pomezí (190cm/105kg). Nároky na auto se u mě celkem změnily a od auta nyní očekávám dynamickou jízdu s vyšším výkonem alespoň 140 kW+ a prémiovější design, proto bych si se nejlépe vyvaroval prvnímu bodu, ale mám zkušenosti pouze s nákupem úplně nového vozu a vše ostatní by mohla být finanční propast, které bych se rád vyhnul.

Nové auto musí splňovat následující: Limuzína (sedan/liftback/coupé) - v žádném případě combi/hatchback, Automat, vyšší výkon 140 kW+, automatická klimatizace, xenony, moderní design. Spotřebu už nějaký čas neřeším, takže v tomto ohledu jsou dveře otevřeny všude.

Pokud jste dočetli až sem tak Vám děkuji a těším se na rady :-).
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26981
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvek od řidičBOB »

Na 15 000km bych osobně volil benzín. DPF potřebuje na regeneraci určité parametry, které ve městě sotva dosáhneš. Ale krátké pojezdy nejsou pouze o DPF.
Pořizovací cena je jenom začátek. Je potřeba si dobře uvědomit, jaké jsou možnosti a co si opravdu můžeš bez problémů dovolit. Prémie má samozřejmě servis jinde, ceny dílů také - jenom proto, že je na tom vrtule nebo olympiáda.
O autech typu S500/7er atd - pro začátek se podívej, kolik by tě stála třeba zimní/letní sada pneu. Nechci tě nijak degradovat, ale často lidé vidí jenom to, že to je za 4 kila a pyčo eSkláda! :D
Na ten Genesis bacha - tam tě při návštěvě servisu asi také slušně obloží.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvek od mattonecz »

proboha jak se nekomu muze libil MB CLA :D
za 600 je spousta novych aut, pocitas do toho asi i prodej oktavky ze.
mne momentalne prijde jako nejlepsi auto okolo 700k Leon Cupra, ale to asi nezapada do tveho vyberu.

kazdopadne pokud ted objednas novy a nevemes skladovku jakyhokoliv auta, tak i benzin bude s filtrem pevnych castic.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvek od Japan power »

Vůbec nechápu, proč někdo pořád řeší nějakou prémiovost u třech poměrně mainstream německých značek, které těží svou slávu převážně z minulosti, kdy převážná část konkurence zaostávala, ale to platilo dříve. To označení se cpe už třeba i na telefony a co není prémiové, není dobré a neudělá boom efekt. Potom se lidi zadlužujou, aby udělali dojem na své okolí. :D Dneska s tím upřímně jezdí stejně každý mamlas, co to dostane jako dárek za reklamu na YT, jako firemní a myslí si, že pobral moudrost světa. Přitom kromě vyšší pořizovací ceny nemá prakticky nic navíc kromě pár designových kravinek navíc. Záladní a střední motory už nejsou vyhlášeny svou spolehlivostí a zvukem (dokreslují se přes reproduktor), jízdní vlastnosti srovnatelné s běžnou produkcí. Pokud bych chtěl opravdu luxusní auto, dívám se po jiných značkách (Lexus, Acura, Jaguar, Porsche, Maseratti,..), kde ty utracené peníze uvidím, uslyším. B-)

Co se týká motoru, bral bych taky benzín. Při dnešních průměrných spotřebách a tvém nájezdu nevidím vůbec důvod, proč kupovat traktor. Příves s tím tahat nebudeš a 50 000 km ročně taky nenajezdíš. Časem to zakážou ve větších městech a bude vymalováno. Navíc benzín jako bazarový má mnohem lepší pověst, takže snadno prodáš, pokud to nebude "slavný" koncern, který se ještě dnes trápí s výrobou zážehových jednotek.

Mrknul bych osobně po Mazdě 6 v motorizaci 2.5. Je to o třídu větší auto než ta česká modla, mnohem pohodlnější, komunikativnější v řízení, dostatečně silný nepřeplňovaný motor, spolehlivá japonská technika. A koupíš za super peníze. Vzhled je subjektivní, ale oproti té unifikované nudě z koncernu je to někde jinde a máš i pěkné auto.
Naposledy upravil(a) Japan power dne čtv 02 srp 08:20, celkem upraveno 1 x.
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvek od jirka87 »

"ale oproti té unifikované nudě z koncernu je to někde jinde a máš i pěkné auto." Ale taky oproti té unifikované nudě z koncernu to hnije 3x rychleji. Ano, je tady nejeden Mazda fanatik, který mě bude přesvědčovat, že hnije i nová Dacia, ale u 8leté Dacie jsem ještě neviděl díry skrz karoserii a nejedná se bohužel o nějaké "špatné" kusy...Ta Mazdy jsou prostě tragédie, tragédie, tragédie a je velká vyjímka, když nehnijou...Bez ohledu na rok výroby. Japonci byli, jsou a a asi i nadále budou s anitkorozní ochranou velmi na štíru. Mazda je prostě etalon koroze...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26981
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvek od řidičBOB »

...a taky, že by ta dvaapůla měla dostatečně silný motor... No, nevím.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvek od Japan power »

A máš důkaz? S tím měly problémy vozy převážně z přelomu milénia a v 90. letech. Mazda to řešila ještě u první generace 6, kde u pofaceliftu nastalo zlepšení. Generace GH už korozí karoserie netrpí. Shnilou Toyotu, Hondu, Mitsubishi, Suzuki, Subaru, Nissan jsem už dlouho neviděl. Pokud se jednalo o rez, většinou z důvodu neodborné opravy.

Když už budeme u unifikovaného koncernu, tak Fabia hnila v oblasti předního prahu (má to skoro každá druhá), Octavie první a druhé generace taky nepěkně hnijou na zadním kufru, kolem nádrže a prazích včetně Superbu, nejeden Passat B5/5,5 a B6 má problémy s korozí. Navíc u slavných zážehových (někdy i vznětových) koncernových motorů se řeší nepřijemnosti. Teď nedávno na STK přijel pán se 4. roční Fabii 1.2 TSI a neprošel emisema. Měl si vidět ten jeho pohled, až mi ho bylo líto. Zjistilo se, že mu uniká olej do výfuku a aby toho nebylo málo, v servisním manuálu je uvedena přípustná norma spotřeby oleje až 1l/1000km. A tento problém nemá zdaleka jen on. Mrkni schválně na to spojení a uvidíš, že to je výrobní chyba. Tak kde to jsme? :) Tohle by si nikdy inženýři z japonska nebo třeba i ameriky nikdy nedovolili. Protože by dobře nedopadli a ostudou by se nejraději neviděli, jak je o jejich mentalitě a poctivosti známé. O falšování emisí neměckých, lidových vozítek už nemluvím vůbec. Jak se vedení zachovalo k českých spotřebitelům. Ale to ať si každý přebere po svém. Já mu dal doporučení a určitě nebude litovat.

V čem by měla být 2.5 slabá?
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26981
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvek od řidičBOB »

Já nenapsal slabá...já napsal, že se mi to nezdá jako dostatečně silný motor. 140 atmo kW není žádné bingo a krouťák to má jak 1.4TSI.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvek od jirka87 »

Japan :

Máš zkreslené vidění, protože jsi fanda Japonců. NIKDO ti neříká, že nemáš pravdu v komfortu, dynamice, výbavě..Mě se třeba 6ka opravdu moc líbí. A předem upozorňuju, že se NEBUDU hádat a nechci aby to přerostlo ve flame. Mějme na paměti, že zakladatel se chce něco dozvědět. Podle textu soudím, že jsi poměrně mladý, protože tvá vehemence dokázat své je velmi cítit.

Takže v reakci na tvé tvrzení.

1.2 TSI je sračka a já ani netvrdím, že koncern produkuje ve stylu "co vůz, to perla přátelé, kupujte naše klenoty". Takže si mě nejlépe okamžitě odškatulkuj z toho boxíku "homosexuální milovník všeho z VW Group" protože to tak není. Ačkoliv teda jezdím 18let starým Sharanem :-D Kterého si cením, protože je úplně bez výbavy a nemá se tam co posrat. K té přípustné spotřebě oleje - ano, bohužel je to tak. Nicméně to mají v manuálu téměř všichni. Se tím ty kurvy kryjou...

Třeba Toyota : Ačkoliv všichni je mají za nesmírně spolehlivé auta, už nějak zapadlo, že téměř všechny Avensisy kolem roku 2000 v benzínu žraly brutálně olej. Ale brutálně. Nicméně Toyota se k tomu teda alespoň postavila čelem a kdo požádal, dostal novej motor/polomotor i třeba po 8 letech !!! Ale práci si musel zaplatit, pokud už to nebylo v záruce.

Třeba Nissan : Ten hnil vždycky...Bohužel. A třeba poměrně ne tak stará Navara, se kolikrát rozpadla vejpůl.

K té korozi : Téměř všechny koncerny hnily nejméně co já pamatuju od Felicie (již koncernové auto) počínaje u 5. dveří od osvětlení RZ (Golf III variant, Golf IV atd..), či v případě Felicie od té přechodové gumy/plastu. Toto pokračuje až do současnosti i na Fabii II (mám služebák 2012 a týká se mě to taky). Za 30let nedokázal VW Group vyřešit takto banální věc.

Téměř všechny koncerny od Octavia I, přes Passaty B5..5.5, 6.. Sharany 7M apod...až po dnešní auta (tam se to teprve projeví asi) hnijou v oblasti spodní části blatníku tam, kde přechází v práh. To je tím, že ty auta nemají přední zástěrky a nadkolí je špatně vymyšlené, nekryje dostatečně co má a voda + hlína vniká do spodku blatníku u prahu, kde se drží, je stále vlhká a hnije to tam. Vím o tom velmi dobře, protože jsem to opravoval několikrát na různých autech. (bohužel pro mě). Sharanům například vyhnívá částečně horní uložení tlumičů, protože je tam plastové torpédo, nesvítí na to slunko a sbírá se tam z okapniček voda a bordel.

Ovšem Mazda..Tak to je jiná kapitola. Důkaz nepotřebuju. Obejdi si ty auta. Lemy přední i zadní, spodky dveří...A co je horší, tak bohužel i "černý" kov. Tedy ramena, stabilizátory, nosníky. Je to fakt špatný. Dříve třeba ty lemy a blatníky hnily proto, že Mazda do modelů například 323 a 3 dávala do vnitřního nadkolí nepochopitelně jako antihlukovou izolaci takovej posranej koberec. Ten držel vodu fakt dlouho a od toho to začalo vyhnívat. Hnije to více, než ty zpropadené Mondea mk3. A to tak, že znatelně více.

Nicméně..Bohužel...I ty plechy samotné jsou tenké (což by nemělo vadit, protože například Fiaty Brava, Bravo, Marea byly jak z papíru a tolik nehnily), krycí čirý lak je velmi měkký a vrstva opravdu tenká (zeptej se detailerů, jaký je rozdíl mezi Německým a Japonským autem v leštění laků, budeš nemile překvapen).

Každé auto jde při extra šetrné péči udržet jako BEZ KOROZE, nebo s minimem toho hnědého moru. Ovšem při běžném užívání u běžného uživatele, který provozuje auto celoročně, mytí moc nedá, podvozek si ošetřit nenechá (protože to je přece ošetřený z fabriky voe) tak mu shnije dříve Mazda, než jakékoliv jiné auto a na to vsadím svůj nízký měsíční plat. Tak to prostě bohužel je. Koroze je problém Mazdy a kdo nemá oči sešité nití, tak to prostě umí uznat.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3961
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Výběr nového (ojetého?) kusu

Příspěvek od HondaMan »

Ad podvod s emisemi: Myslím že minimálně Honda už svůj skandál také ma. Pokud se nepletu, tak i Mitsubishi.
Mazda a koroze jsou stále velmi dobří přátelé. Nedávno šla z domu MX5 my 2012, která byla zrezlá až hamba. Vč. držáků sedačky v interieru. Mazda rezne podobně jako Opel a Ford v 90's.
2.9T RWD
Odpovědět