Tak jsem si ráno vyzvedl 6GT 40i xDrive. Je to na vzduchu a až na pár drobností i cca to, co bych konfiguroval já.
Auto má 600km, takže hodnotit motor není asi zcela objektivní. Jako 340 šestiválcových koní tam je, ale že bych si z toho sednul na prdel, to zase nee. V nízkých otáčkách je to lehce letargické, ale na 4000 to táhne hezky. Nechtěl jsem ten motor moc trápit, ale jednou jsem to vyzkoušel a ochotně to jede k hranici 6500ot. Což je mimochodem víc než u C43AMG, který skončí u 6250 a ani ťuk víc - a to je škoda. Na druhou stranu AMG nepřeřadí výš ani za nic. Jinak je podvozek velmi stabilní i na velkých nerovnostech (na autě jsou 20" kola, celkem nevkusné, dle mého názoru), dovnitř se nedostává zbytečný hluk od podvozku/podběhů, krom jízdě po hrubém asfaltu. Ale to bude asi tím 275tkovým obutím. Na výběr jsou režimy Comfort, Sport a ECO. Posledně jmenovaný jsem se ani neodvážil sepnout, ale ty zbylé dva fungují dobře. Změna je znát rychle a dostatečně pocitově. Na běžnou jízdu si ale vystačí Comfort, který zvládá v podstatě všechno s prstem v nose. Chválím, že při vyšších rychlostech tvrdne i posilovač, takže to není jako přetahovaní se s hovnem. Celkově od kol moc info neproudí, ale na druhou stranu tak nějak řidič ví, co se děje, protože řízení je přesné a podvozek poslouchá jako Věrka z 1.B, byť je to již zmiňovaný vzduch.
Interiér je hezky zpracovaný, to jako ano. Velké plus si zaslouží digi budíky. Je vidět, že tamagoči lze dělat i s noblesou. Tohle je ještě můj šálek kávy. Jedinou vadu na kráse to má v tom, že neumí ukazovat aktuálně zařazený kvalt, když je to v D. V režimu Sport to ale umí. Dokonce se mi líbí i grafika a provedení HUD, což mne třeba u Mercedesu vyloženě sralo. Tady je to hezké, jemně barevné.
Další plusové body má středový panel. Opět noblesní kombinace dotykového displeje a klasických ovladačů. Jednoduché, funkční a neodpoutává to tolik pozornost. Přidat si hlasitost nebo 1/2 stupně na klimě, lze prostě kolečkem!
Gesta mi moc neříkají, ale asi je to zvykem. Jak se říká: zvyknout se dá i na kriminál
Ovládání jako celek ale hodnotím velmi dobře.
Co se týče místa, tak u mne dobrý. Jsem vzrostlejší postavy, ale těsno mi uvnitř není. I místo pro spolujezdce má dostatek prostoru na nohy - řekl bych, že i vepředu je víc místa než v A6. Vzadu na 100%. Když mám sedačku nastavenou na sebe, tak v A6 vzadu moc prostoru pro cestujícího nezbude. Tady pohoda - SuperB to sic není, ale je to výrazně víc než v A6. Takže zde taky ok. Kufr široký, dlouhý, ale mělký. Na kočárek + nezbytnou část dětského pokoje, dostatečné. Já rád mezipodlahy, kam schovám hromadu blbostí, takže já jsem spokojený.
S plnou nádrží mi svítil dojezd cca 600km, což je dobrý začátek. Na čerstvý motor mám po celé dni, pojezdech Prahou a po blízkém okolí, včetně dálničních vložek, spotřebu 12,6. Cože je na auto, které má bezmála 2t a nezajetý motor, slušné. Dálniční přesuny budou podle mne tak kolem 10ti litrů. Město bude tu třináctku volizovat furt.
xDrive: všichni mi říkají, že kupovat tohle v zadohrabu, je blbost. A i ti, co xDrive zrovna 2x nemusí. Jako funguje to dobře - na suchu i na mokru. Auto se nekompromisně rozjede a neváhá, co je pod ním za matroš. Tak to asi budu muset ještě promyslet. A také volbu motoru, protože ten diesel mne také lehce láká. Ani né spotřebou, na tu sere Bílý Tesák, ale celkově projevem - vyšší krouťák v nízkých otáčkách, by tomu jistě slušel. Asi to budu muset taky projet.
Harman Kardon to celé hezky ozvučuje.
Takže už zbývá jenom dilema, jaký motor a jaký pohon