Re: Dobrá rada nad zlato, nebo na auto ?
Napsal: úte 05 čer 19:58
By ses divil, jací jsou někteří počtáři
Fórum pro náročné řidiče a majitele aut
https://forum.autoforum.cz/
Já si myslím, že si tak trochu dělá srandu. Jinak mi to rozum nebereZajda píše:Jaký že bude roční nájezd? Zatím jsi uvedl jen že najedeš cestou z a do práce do 3 km denně, tj nějakých 60 km za měsíc. Kvůli tomu snad nemáš dilema jestli tě benzin nezruinuje.
Nikasil se snad dává jen do sekaček, motorek a BMW ne? Jinak je vidět že jsi vyloženě odborník, stěny bez nikasilu by vydrželi velký kulový, vždycky je ve válci nějak zabezpečená otěruvzdornost. Většinou to jsou vložky z litiny, popř moderní nanášení plazmy, ale to ještě nemá moc motorů. Je to prostě jeden ze způsobů zajištění otěruvrzdornosti, nic víc, nic míň. A snížení spotřeby s Nikasilem je slušná pitomostdriver píše:Nikasil je dispersní niklování tedy galvanické nanášení niklové vrstvy čož je vylepšení tvrdosti stěny fakticky ale zvýšení kluznosti ocelové válcové vložky, po které jezdí pístní kroužky a mezi kterými je olejový film.
Nikasil je patentový název, který se vžil, existují ještě jiné patentové názvy Nikazet, Gilnisil atd, Nikasil je značky MAHLE.
Fakticky už principu, pokud tu lepší stěnu někdo zničí, tak zničí i stěnu bez Nikasilu která má horší odolnost!
Zničení je to důsledek né příčina.
Takže hledat motor bez nikasilu je nesmysl který vymysleli odborníci, specializovaní na opravy motorů, tzv motoráři, co lijí všem zákazníkům, bez rozdílu roku nebo značky nebo normy, všem jeden a tentýž sudový olej, na kterém se balíkují...
Spíše bych hledal takové podmínky, aby k tomu nedošlo- kvalitu servisu.
Právě obyčejný proplach a norma oleje zaručí, že Nikasil nezničíš.
Naopak bych ocenil motor, který takovou úpravu má.
Snížit tření=snížit spotřebu je snad klíčové.