Stránka 2 z 2

Re: Dobrá rada nad zlato, nebo na auto ?

Napsal: úte 05 čer 19:58
od M.Z.
By ses divil, jací jsou někteří počtáři :D

Re: Dobrá rada nad zlato, nebo na auto ?

Napsal: úte 05 čer 20:19
od Zajda
Bude stačit nedívat se na palubní počítač. Onehdy měla máti na popojíždění po městě Favorita, tankoval se jednou za 2 měsíce, že má spotřebu 12 (karburátor potřeboval menší repas) jsem si všiml až jsem s ním pár dní jezdil já :D Jinak by si toho fakt nikdo nevšiml, to byl nájezd řekněme 150-200 km měsíčně.

Re: Dobrá rada nad zlato, nebo na auto ?

Napsal: úte 05 čer 20:55
od jerry
Zajda píše:Jaký že bude roční nájezd? Zatím jsi uvedl jen že najedeš cestou z a do práce do 3 km denně, tj nějakých 60 km za měsíc. Kvůli tomu snad nemáš dilema jestli tě benzin nezruinuje.
Já si myslím, že si tak trochu dělá srandu. Jinak mi to rozum nebere ;)

Re: Dobrá rada nad zlato, nebo na auto ?

Napsal: sob 09 čer 07:19
od rhinos
co nová 5008 od Peugeotu?
Taky to ted resim...
Tri deti se do klasického auta pohodlne moc nevejdou :D
Jinak k naftě a servisu. Myslím že je to docela přeceňovanej strašák.
Dělá se jakoby benzín byl bezúdržbovej neporuchovej držak.
Já mám doma dvě nafty a do ledna jsem měl tři a servisoval jsem vždy jen běžné mechanické věci.
A to manželka jezdí fakt krátké trasy

Re: Dobrá rada nad zlato, nebo na auto ?

Napsal: sob 09 čer 08:37
od driver
Řešit obecně diesel VS benzín, na to musí být jedinec pořádně jednoduchý trouba,.
Rozhodující je, každá jednotlivá verze motoru. Existovaly série 1.9 D, 1.9 SDI, 1.9 TDI 66kW, kde se stříhaly pera na klice, ;;) rozvody se dělaly 60-90tis a všichni dodnes básní o neskutečných držácích...
2.0TDI většinou vždycky vydržely dvojnásobek i ve firmách, kde to nalítali za dva roky, než se dělaly poprvé rozvody, nebo předchozí generace motorů CR, kde se mění EGR každou chvíli (každých 150-350.000) protože se zalepí osa klapky karbonem a najednou se jedná o zmetky a je nutné přejít na tříválcové TSI s DPF EGR a turbem, protože benzín je spolehlivý držák :))

Re: Jaké auto vybrat

Napsal: sob 09 čer 17:02
od _sulcik_
driver píše:Nikasil je dispersní niklování tedy galvanické nanášení niklové vrstvy čož je vylepšení tvrdosti stěny fakticky ale zvýšení kluznosti ocelové válcové vložky, po které jezdí pístní kroužky a mezi kterými je olejový film.
Nikasil je patentový název, který se vžil, existují ještě jiné patentové názvy Nikazet, Gilnisil atd, Nikasil je značky MAHLE.
Fakticky už principu, pokud tu lepší stěnu někdo zničí, tak zničí i stěnu bez Nikasilu která má horší odolnost!
Zničení je to důsledek né příčina.
Takže hledat motor bez nikasilu je nesmysl který vymysleli odborníci, specializovaní na opravy motorů, tzv motoráři, co lijí všem zákazníkům, bez rozdílu roku nebo značky nebo normy, všem jeden a tentýž sudový olej, na kterém se balíkují...
Spíše bych hledal takové podmínky, aby k tomu nedošlo- kvalitu servisu.
Právě obyčejný proplach a norma oleje zaručí, že Nikasil nezničíš.
Naopak bych ocenil motor, který takovou úpravu má.
Snížit tření=snížit spotřebu je snad klíčové.
Nikasil se snad dává jen do sekaček, motorek a BMW ne? :D Jinak je vidět že jsi vyloženě odborník, stěny bez nikasilu by vydrželi velký kulový, vždycky je ve válci nějak zabezpečená otěruvzdornost. Většinou to jsou vložky z litiny, popř moderní nanášení plazmy, ale to ještě nemá moc motorů. Je to prostě jeden ze způsobů zajištění otěruvrzdornosti, nic víc, nic míň. A snížení spotřeby s Nikasilem je slušná pitomost :D