1) spotřeba není zásadní náklad v částce, co tvoří provoz vozidla. Lepší je vybrat něco, co neztrácí hodnotu, má levný servis, je v reálně top stavu atd. Mimochodem zrovna sedan je v CZ záruka slušného pádu ceny, lepší je Liftback
2) v DE není kvalita ojetiny dána původem. Autorizák není záruka kvality a privátní zákazník už vůbec ne. V autorizáku jsou často auta, která už při koupi majitel ví, že to tam poveze na výkup. Myslíš, že vypíná Start Stop? Kašle na všechno! Privátní majitel taky nemusí být zaručená koupě. Jak má dvě káry a Ty koupíš to zimní, tak je to pološrot byť to má najeto 80tkm. Druhé auto co má tentýž majitel s dvojnásobným nájezdem, bude zaručeně absolutně jako nové, ale to nebudu vysvětlovat. Kdo to nechápe, ten to nepochopí. Zásada je vybrat dobrý kousek, ale neplatí žádná obecná pravidla. (stav tacho
) Viděl jsem v autorizáku S-line za 50.000euro a v vzduchových filtrech písek, holt okruhy, že...
3) Každý model vozu má kvalitní a nekvalitní varianty motorů a i ty kvalitní se prodávají "před GO" zejména když chceš ušetřit na nákupu. Jestli chceš ušetřit, připlať si na nákupu, ušetříš na servisu následným provozem.
4) Hlavně nekup past jako prodáno nové v CZ, vedená serviska, ale neuvádí se majitel Firma, která řeší jen to, že auta odepisuje, a točí. Stav ji nezajímá, to by jí zvýšilo náklady. Pokud chceš auto, o které někdo pečuje a platí plný servis, tak to něco bude stát. Klidně o desítky proceny vyšší nákupka, ale nebudeš muset měnit motor
Třeba dneska si firmy do stejných motorů co priváti dávají oleje 507.00 0W30 protože to určil autorizák. Mají přehraný soft, nebudot to při každé prohlídce negovat. Priváti co auto chtějí mít auto dlouho v top stavu, tak zůstali u 507.00 5W30, co se používal před Dieselgate a soft nepřehrávají, mají zjištěno, že na Dieselgate soft motory méně jedou a více žerou, prostě při každé prohlídce negují aktualizaci a hotovo. Auto je pak jak nové pořád a když ho prodávají, nechápeš, že to je po 10ti letech ve stavu jako by to mělo rok. Jdeš na STK, a nenajdeš nic! Nemáš šanci, protože oni servis dělají poctivě.
5) Nerezignuj na to dobře vybrat, ale vol reálné a skutečné řešení, né pověry a polopravdy, co platily za totáče
Když budeš mít správné priority, jeden den auto rezervuješ a druhý den ho máš doma a jezdíš bez oprav do další STK, potom vyměníš akorát stěrače a jezdíš zase 2 roky. Když budeš mít špatné priority, (malá cena) tak budeš vybírat donekonečna a pak Tě čeká klidně např u TSI výměna filtru pevných částic, turba, hlavy, převodovky, podvozku a zahučíš do toho 250.000 za opravy jen to hvízdne
6-10) Nákupní cena je to poslední, co by tě mělo zajímat. Zajímat tě musí stav. Lepší si vzít částce co máš na auto ještě navíc 100.000 na úvěr a koupit auto jako nové, přeplatit na tom úvěru 5% za rok, a za 2roky vrátíš 110.000.
Je to vždy lepší než koupit o kilo levnější šrot. Potom totiž tu pětku za úroky ročně zaplatíš v autopůjčovně za 3 dny, co máš auto v servisu
(Ano, i autorizáky účtují náhradní vozidla, grátis je má jen ten, kdo má uznaný záruční servis, to se povede jednomu z mnoha, většinou je to buď zamítnuto nebo kulance s částečnou spoluúčastí a pak Ti účtují i autopůjčovnu)