Stránka 2 z 6

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Napsal: ned 24 zář 12:08
od Rtep2007
Zdravím Vás a rovnou děkuji za tak rychlé ospovědi.

Začal bych s tím jaká verze mi sedí více. Během tohoto týdne si na jeden den vypůjčím benzínovou verzi a příští týden na to si budu pujčovat diesel. Benzín jsem měl zatím jen na pár minut, ale jelo se s ním velmi pohodlně (do teď jsem vlastnil pouze dieselové motory s občasným vypujčením benzinových aut), ale nemůžu říct že by to jezdilo jako klasický atmosférický benál, který jsem zvyklej držet kolem 3000ot/min aby pěkně držel a jel. Tento motor mě přišel že má nyní velmi podobně vlastnosti jako můj dvoulitr diesel z roku 2007 takže jsem z toho z počátku byl takový rozpačitý, ale po třech zatáčkách jsem si zvyknul.

Co se mých jízdních schopností týče, ty nejsou příliš ohromujicí. Jezdím takovým pracovním tempem na 90kách 100kou a na dálnicích kolem těch 140 až 150. Na předjíždění moc nejsem, ale zase jsem se se svým DPF naučil, že je potřeba semtam jít do vyšších otáček aby projela regenarace a také prostě prověřit že mi z toho auta něco neodlítne.

Nájezd mám kolem 15-20 tisíc ročně.

Pokud bych Vám mohl ještě nějak pomoci a Vy mně, budu za to velmi rád.

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Napsal: ned 24 zář 14:28
od mattonecz
Co se týče problémů s 1.4T, mám velké zkušenosti.
1.5 by měla být vylepšená verze.

Doporučuji důkladně projet, akcelerovat na všechny stupně z cca 2tis na plný plyn a zkoumat jestli to necuká.
Moje 1.4T po výměně pístů a s novým typem oleje je už docela ok, ale trochu cuká, hlavně za studena.
Čekám jestli Opel něco vymyslí a zvažuju chip, kterej by to snad vyhladil.

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Napsal: ned 24 zář 15:55
od lampa
řidičBOB píše:lampa: pouč mne prosím...diesely v naší firmě mají nájezdy přes 200 i 300t km. Nikdy jsem neřešil zakarbonované vstřiky. Dokonce, krom jednoho auta, jsem je za 15 let neměnil na žádném autě, protože nebylo potřeba.
O čem to tedy mluvíš?
U dieselu to spis ohrozuje turbo a hlavne DPF.

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Napsal: ned 24 zář 16:12
od řidičBOB
jakože vypínání S/S ohrožuje negativně turbo a DPF?? To začíná být více zajímavé než ty vstřiky u benzínů :D

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Napsal: ned 24 zář 16:15
od řidičBOB
Rtep: pokud bych měl střílet od boku, volil bych benzín. Důvodem by byla větší akustická pohoda benzínové jednapětky než čtyřválecového dvoulitru v naftě. To by asi převálcovalo všechny další negativa benzínu, pokud bych na nějaké přišel.

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Napsal: ned 24 zář 16:18
od lampa
Ano, jelikoz na volnobeh motor produkuje docela dost pevnych castic. A jelikoz volnobeh je nejcastejsi v mestskem provozu, kde neni moc prilezitosti se jich zbavit, zadelava se na problem. V tomto rezimu se ti snaze zakarbonuje samozrejme take turbo, u ktereho navic muze hrozit vetsi pravdepodobnost pruniku oleje.

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Napsal: ned 24 zář 16:20
od Rtep2007
Tak jako původně jsem chtěl benzín abych se zabvil EGRu a DPFka a nyní zjištuji, že kvůli emisním normám je EGR už i zde, a mám štěstí že tam není i DPF. Co se týče akustického komfortu, benzín je naprosto tichá záležitost, ale to není pro mě důležitá věc, spíše vhodnost motoru do tohoto auta pro moje využití.

Jinak zapomněl jsem připsat, že cenový rozdíl motorů je kolem 60-70 tisíc.

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Napsal: ned 24 zář 17:29
od ctrl_j
To uz mas nejakou realnou nabidku? Jinak v ceniku teda vidim ten rozdil 90-100 tis.

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Napsal: ned 24 zář 17:49
od Rtep2007
Ano už mám reálnou nabídku

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Napsal: ned 24 zář 18:01
od M.Z.
lampa píše:Ano, jelikoz na volnobeh motor produkuje docela dost pevnych castic. A jelikoz volnobeh je nejcastejsi v mestskem provozu, kde neni moc prilezitosti se jich zbavit, zadelava se na problem. V tomto rezimu se ti snaze zakarbonuje samozrejme take turbo, u ktereho navic muze hrozit vetsi pravdepodobnost pruniku oleje.

Odkud takové informace čerpáš? Zakarbonování je snad konstrukční problém a ne vina vypnutého S/S, ten má mnohem větší (negativní) vliv na životnost motoru, než tebou udávaná varianta.
A zas tak dlouho ty auta na volnoběh nehrkají, u žádného auta jsem s tím neměl problém.