Určitě bych se díval spíš po nižší střední, je to univerzálnější auto a jako nové bylo dražší, tudíž je předpoklad, že by mělo být kvalitnější než ty menší auta. A co je hrůza na Golfu 1.6 74kw? Předpokládám nejspíš 4.generaci, nějak extra to nejede, ale stačí a vejde se to tak do 7.5l/100, to je hodně?
Co se týká výběru, určitě bych mrknul Astra, Focus, Megane, případně 308SW.
Všude 1.6, všechny pojedou přibližně stejně, všechny s přibližně stejnou spotřebou.
U Astry by mě nejvíc s*alo, že nemá budík na teplotu chladicí kapaliny, prostě pro mě velký mínus, ikdyž prý se to dá někde najít v menu. 1.6ky jsou tam dvě, 77 a 85kw tuším a už jsou ok, neměly by žrát olej jako v Astře G a celkově asi ok. Podvozkově relativně hezky drží, ale na Focus nemá.
Focus 1.6 74 a 85kw, slabší už moc nepojede, oproti jedničkovýmu je to vyšší euro a auto je těžší, silnější má zase variabilní časování ventilů, což se občas po*ere a je to relativně dražší. Ale jinak celkově to auto je asi ideální volba, nejlíp sehnat s vyšší výbavou, hned to vypadá totálně jinak vevnitř, obvzlášť se Sony rádiem a autoklimou
Megane, zase dvě 1.6, slabší s 5st a silnější se 6st převodovkou, vzhledem k tomu, že ty převody u 6st jsou relativně naskládaný na sebe a není zas takovej rozdíl v otáčkách, tak je to asi jedno... Naopak jelikož řazení není žádnej zázrak, 5st je ok

Megane bude nejspíš nejnovější ročník a nejmíň jetej za stejný peníze... co se týká spolehlivosti, najeli jsme na 1.5 DCI za 5 let 170k a auto naprosto vpohodě, jen bych hledal verzi s koženým paketem, ten plastový volant je hrůza a loupe se. Za tu dobu byly jen 2 vady, navíjení řidičova pásu a joystick navigace, dohromady 5k i s prací
308SW, luxusní kufr, výborná variabilita, 1.6 VTi 88kw docela hezky jede, relativně častá panoramatická střecha může bejt taky výhoda.
Našel bych si prostě pár na první pohled nejhezčích kousků z okolí a jít se podívat a vyzkoušet, co nejvíc vyhovuje. 150k není moc, ale ani málo, vybrat se určitě dá.