TDi vs. TSi

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: TDi vs. TSi

Příspěvek od řidičBOB »

S tím já naprosto souhlasím!!! Jsem naprosto proti jakékoliv dotaci/podpoře nebo jak se to nazve. Osobně jsem nikdy o nic takového pro sebe nebo v podnikání nežádal a ani to nikdy neudělám.
Tohle je věc, kterou rozhodl stát a je pro všechny uživatele dieselových motorů. Takže snad ani nelze říct, že nějaké situace využívám... Nicméně asi to není pokřivené pouze v ČR - viz. foto z Itálie:
IMG_1915.JPG
Tohle je mnohem větší rozdíl než v CZ.
Osobně kupuji pro soukromou potřebu pouze benzínová auta, protože zde diesel smysl nikdy nedával, nedává a pochybuji, že někdy dávat bude. I ve firmě si tu a tam užiji hezkých chvil...třeba s TSI rozvody ;-)
Já se jenom ohrazuji proti chytrákovi, který má jasný a vyhraněný pohled, má v tom jasné jasno a v podstatě vůbec netuší, o čem mluví...základem ale je hustý hejt.
Ono každá mince má dvě strany.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
jerry
Letec
Příspěvky: 3346
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: TDi vs. TSi

Příspěvek od jerry »

Samozřejmě, na vině jsou státy. A že to lidi a firmy využívají, je pochopitelné. Rozdíl je využít, co trh nabízí nebo aktivně žádat o nějaké dotace. Ale to neznamená, že se nemůžeme pokoušet o nápravu. Nesmyslným zvýhodňováním nafty se převedla většina nákladní dopravy na silnice a nenormálně se zvýšil podíl naftových osobáků. Důsledkem jsou zničené silnice, totálně ucpané dálnice, smogové kalamity.

A jde to dělat jinak, viz Švýcarsko. Investují do železniční infrastruktury s cílem vozit většinu nákladů po železnici, kamionů tam potkáte daleko míň. Není tam spotřební daní zvýhodněna nafta, a ejhle i naftových osobáků daleko méně. Je to tím, že tam mají více slovo občané a ne nadnárodní koncerny.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Djofree
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: úte 28 úno 14:55

Re: TDi vs. TSi

Příspěvek od Djofree »

Všem děkuji za reakce. Trochu se mi téma svezlo do politicko-filozofických otázek :D Každopádně za každý názor i pohled jsem rád a pomůže mi vybrat. Volba je tedy jasná - TSi v automatu :-bd
Chci se ještě doptat. Ve vláknu je několik názorů, že řetěz NEbrat. Něco jsem dočetl na netu, ale zajímaly by mě i vaše osobní názory a zkušenosti. Tak proč tedy podle vás ne? ;)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: TDi vs. TSi

Příspěvek od řidičBOB »

NE, NE a NE!
Bylo to tady popsáno x-krát.
Osobní zkušenost:
1) Octavia 2FL - v cca 40t km se to potkalo - šel celej motor na záruku. Kolem 120t km to zdechlo totálně
2) Golf6 140k (turbo + kompresor) - co 40t km rozvody - podle míry poškození buď celej motor nebo jenom vršek + turbo + kompresor. Cena mezi 100 - 150 000,- pokaždé.
3) Golf6 160k (turbo + kompresor) - némlich to stejné
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Djofree
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: úte 28 úno 14:55

Re: TDi vs. TSi

Příspěvek od Djofree »

To mluví asi za vše. Řetězu se tedy vyhnu obloukem ;)
A teď z jiného soudku. Když benzín v automatu, jaký brát motor ideálka? Vypadá to asi na nějakou Škodovku Octávku. Máte někdo zkušenost?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: TDi vs. TSi

Příspěvek od řidičBOB »

Z těch starých 2.0TSI - ty se moc nesraly. Nebo nějaké staré MPI, ale pokud se nepletu, tam se dával nějaký prehistorický automat. Pak se dělaly i 1.6/2.0FSI, ale u té 1.6 jsi nejsem jistý, zda se to u Škodovky dělalo s AT. U Golfa ano. Ale těch FSI bude málo a popravdě - také není moc o co stát.
Takže asi jedině nové TSI s řemenem.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět