Malé auto na dálnici
Napsal: čtv 10 lis 23:25
Dobrý den,
potřeboval bych poradit s výběrem nového auta. Mám úplně jasné následující požadavky:
4 dveře (2 dveřové sporťáky jsem měl a už nechci), spíš menší, protože v tom budu jezdit většinou sám nebo jen občas ve dvou, aby to trochu jelo (0-100 do 8s, maximálka kolem 220 a víc), delší manuál 6-ti kvalt (při 130km/h pod 3000 ot.) a aby to bylo co nejlevnější a mělo co nejmenší spotřebu. Budíky normální - teda analogový otáčkoměr a rychloměr.
Asi polovinu km projedu po městě na vzdálenost okolo 3 km, druhou polovinu po dálnici. Myslím nové auto a benzín - diesel jsem nikdy neměl a děsí mě úbytek výkonu kolem 4000 ot, filtr pevných částic, který bych rychle oddělal na krátkých jízdách a tak.
K tomu podivnému požadavku na budíky - mám teď možnost jezdit s novým Cliem Grandtour - půčili mi to v servisu po dobu opravy synova auta - tak tohle auto má 2 velké budíky - vlevo otáčkoměr a vpravo stejně velký - nikoli rychloměr, ale palivoměr! Uprostřed je malý digitální rychloměr s umělecky vyvedenými číslicemi. Respektuji, že se to někomu může líbit, ale já to nedám.
Normálně jezdím s Grand Vitarou 2,0i (rv 2005), protože 1 - 2x za měsíc potřebuju zajet do terénu. Tu si budu muset nechat, ale už mě přestává bavit spotřeba kolem 12 l, velmi malá dynamika a vysoké otáčky na dálnici. Na stěhování máme Scenic Grand, se kterým jezdí žena.
Když jsem hledal v malých autech - nejlepší Fiesta - ovšem 6ti kvalt asi jen Fiesta ST, v testech se píše o pocitu jízdy na zapnuté ždímačce - tak to ne a nevím, jestli lze koupit se zadními dveřmi. Fabie - benzinovej 6kvalt se silnějším motorem není, Polo jen GTI s 1,8 TSI. Korejský, francouzský a japonský malý auta jsem vůbec se silnějším motorem a dlouhým 6ti kvaltem nenašel. Nakonec jsem došel k Ibize 1,4 TSI ACT -110 kW, která teda papírově plní to, co chci. Je to ovšem dost exotický auto, nikdy jsem ho neviděl, natož abych se svezl. Zkoušel jsem si sednout do normální Ibizy - 1,2 a prostorově (mám 185cm) a budíkově dobrý. Papírová spotřeba - 5l - v reálu to bude 7 - 8l je taky přijatelná. Ten motor 1,4 TSI ACT někdo chválí, někdo haní, ale dává se asi i do Golfa, Oktávky, Superba, Kodiaka a dalších větších aut. V ceníku je teď za 400 tis. Kč, 2017 má být nová.
Pak je samozřejmě spousta větších aut, ale ta jsou o 200+ tis. Kč dražší a taky mají větší spotřebu. Říkám si proč, když v tom budu jezdit sám. Chci se zeptat, jestli někdo máte s Ibizou 1,4 TSI ACT nějaké zkušenosti a jestli to tak skutečně je, nebo je to blbost a malá auta jsou jen pro ježdění po městě a na dálnici je potřeba větší auto. Přečetl jsem jedno z přechozích témat ohledně zábavného dojíždění po dálnici, kde se dospělo k BRZ - mě tam chybí zadní dveře a delší převody.
potřeboval bych poradit s výběrem nového auta. Mám úplně jasné následující požadavky:
4 dveře (2 dveřové sporťáky jsem měl a už nechci), spíš menší, protože v tom budu jezdit většinou sám nebo jen občas ve dvou, aby to trochu jelo (0-100 do 8s, maximálka kolem 220 a víc), delší manuál 6-ti kvalt (při 130km/h pod 3000 ot.) a aby to bylo co nejlevnější a mělo co nejmenší spotřebu. Budíky normální - teda analogový otáčkoměr a rychloměr.
Asi polovinu km projedu po městě na vzdálenost okolo 3 km, druhou polovinu po dálnici. Myslím nové auto a benzín - diesel jsem nikdy neměl a děsí mě úbytek výkonu kolem 4000 ot, filtr pevných částic, který bych rychle oddělal na krátkých jízdách a tak.
K tomu podivnému požadavku na budíky - mám teď možnost jezdit s novým Cliem Grandtour - půčili mi to v servisu po dobu opravy synova auta - tak tohle auto má 2 velké budíky - vlevo otáčkoměr a vpravo stejně velký - nikoli rychloměr, ale palivoměr! Uprostřed je malý digitální rychloměr s umělecky vyvedenými číslicemi. Respektuji, že se to někomu může líbit, ale já to nedám.
Normálně jezdím s Grand Vitarou 2,0i (rv 2005), protože 1 - 2x za měsíc potřebuju zajet do terénu. Tu si budu muset nechat, ale už mě přestává bavit spotřeba kolem 12 l, velmi malá dynamika a vysoké otáčky na dálnici. Na stěhování máme Scenic Grand, se kterým jezdí žena.
Když jsem hledal v malých autech - nejlepší Fiesta - ovšem 6ti kvalt asi jen Fiesta ST, v testech se píše o pocitu jízdy na zapnuté ždímačce - tak to ne a nevím, jestli lze koupit se zadními dveřmi. Fabie - benzinovej 6kvalt se silnějším motorem není, Polo jen GTI s 1,8 TSI. Korejský, francouzský a japonský malý auta jsem vůbec se silnějším motorem a dlouhým 6ti kvaltem nenašel. Nakonec jsem došel k Ibize 1,4 TSI ACT -110 kW, která teda papírově plní to, co chci. Je to ovšem dost exotický auto, nikdy jsem ho neviděl, natož abych se svezl. Zkoušel jsem si sednout do normální Ibizy - 1,2 a prostorově (mám 185cm) a budíkově dobrý. Papírová spotřeba - 5l - v reálu to bude 7 - 8l je taky přijatelná. Ten motor 1,4 TSI ACT někdo chválí, někdo haní, ale dává se asi i do Golfa, Oktávky, Superba, Kodiaka a dalších větších aut. V ceníku je teď za 400 tis. Kč, 2017 má být nová.
Pak je samozřejmě spousta větších aut, ale ta jsou o 200+ tis. Kč dražší a taky mají větší spotřebu. Říkám si proč, když v tom budu jezdit sám. Chci se zeptat, jestli někdo máte s Ibizou 1,4 TSI ACT nějaké zkušenosti a jestli to tak skutečně je, nebo je to blbost a malá auta jsou jen pro ježdění po městě a na dálnici je potřeba větší auto. Přečetl jsem jedno z přechozích témat ohledně zábavného dojíždění po dálnici, kde se dospělo k BRZ - mě tam chybí zadní dveře a delší převody.