GTD + STI

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Příspěvekod x2005 » pon 19 zář 09:40

d1.8t píše:Při diskusi o spotřebě benzínu, bych doporučil vyzkoušet poslední inkarnaci koncernovýho 2.0tsi. Pro mě je velký překvapení, jak úsporně to jezdí.


Jezdí to úsporně, ale dokáže to jezdit i velmi hezky dynamicky. S původní Cupra 280 jsem byl velmi překvalpený, tak brutálně nelegální rychlosti to dokázalo kdykoliv na požádání ze sebe dostat. A pokud sebou nebudeš tahat "ten zbytečný haldex" tak dokáže jezdit opravdu s překvapivě nízkou spotřebou při plynulé nikterak pomalé jízdě. Samosvor vpředu velmi pomáhá (platí pro verzi Cupra280/290, RS230, G GTI Performance, G CS).

Nic proti Haldexu 5. Haldex ušel velký kus vpřed a nyní to funguje opravdu skvěle. Kdo si vyzkouší rozdíl v ovladatelnosti na mokru/sněhu/kluzné ploše proti předohrabu, tak určitě potvrdí. Ale jsou to peníze navíc, hmotnost navíc, spotřeba navíc. Prostě každá sranda něco stojí. Ta to dostaneš více pocitu bezpečí. Možná někdo řekne, že přijde o kousek zábavy(?).
Uživatelský avatar
x2005
Letec
 
Příspěvky: 1276
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Příspěvekod pavproch » pon 19 zář 09:47

jj, máme EA888 132kW v leguánovi a dyž sa chce, tak sa s tím dá dálka zajet aji za sedum (a to je to krabica s aerodynamikou cihly)... ale dyž řídím já podle sebe, tak to pod 14-15 nende.....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12732
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Příspěvekod Stepan » ned 25 zář 09:17

O víkendu jsem projel známého Oktu III. RS TDI a šťastnej jsme z toho opravdu nebyl. Není to špatný auto, mít ho, o výměně bych neuvažoval, ale kupovat ho jako nový pro moje potřeby? pff to ne :D takže se přesouváme i k benzínu a o třídu níž, neboť v benzínu už se i tam dá najít (pro mě) dostatečný výkon. Navíc menší auto--> míň bude žrát gumy, desky, kotouče a nakonec i ten benzín Takže opening otázky do problematiky:
Dá se v Ibize Cupra+Polu GTI pelášit 160-180 po dálnici s takovou jistotou, že mě první boční vítr neomlátí o svodidla?
Opravdu je Fiesta ST leadrem podvozku ve své třídě?
Co u výše zmíněných aut rozhodně do příplatkové výbavy dát a čemu se vyhnout?
Díky \m/
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3160
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Příspěvekod řidičBOB » ned 25 zář 11:25

A to ten 135kW motor v eresu s MT jeden nejlíp.
Ad Polo GTI: no, pokud jsou dobré u další podmínky, třeba povrch, tak dá. Ale přiznám se, že bych toužil lítat v tomhle autě 160+ po dálnici, to asi ne.
No pain, no gain.
Milwaukee-Eight® 114
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 20947
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Příspěvekod x2005 » ned 25 zář 12:31

Ibiza/Polo mi nepřijde jako ideální vozidlo pro svižné (160+kmh) cestování po dálnici na delší vzdálenosti. Uvedené auta mají dost omezenou šířku uvnitř. Netuším, jak stabilní budou v takových rychlostech na dálnici.

V zadání bylo zmíněno 450tKč, nafta, MT. Pokud opravdu cestuješ furt stovky km po dálnicích v kuse a nemusíš mít novinku, tak bych zkusil pohledat Mondeo z konce výroby předchozí generace (cca 2011-2013). V tom lze likvidovat dálniční kilometry rychle a pohodlně. Interiér je prava dost svérázný, verze po FP vylepšila nějaké drobnosti. Naftový motory jsou hlučnější, průběh výkonu nijak ideální (reálně to táhne od 2000 do 3500 otáček, konkurenční CR TDI mají výrazně větší rozsah použitelných otáček).

Existoval 2.0i 5MT, možná to půjde i zplynovat, ale jako ideální motorizaci na svižnou dálnici bych to neviděl. V posledních letech bylo možné kombinovat 2.0T (EcoBoost) i s MT (dřív pouze s dvouspojkou PowerShift), ale pokud požaduješ nízké náklady na palivo, tak to není tvoje volba. Ovšem s 2.0T dokázalo mondeo polykat dálniční kilomerty rychle, ochotně a tiše.

Fiesta je auto zajímavé, uvnitř není až tak stísněné, jak bych čekal, i dojez z řízení je jako z většího auta. Ale na dálkovky po dálnici bych to nechtě. ST bude předpokládám přitvrzená.

Focus je uvnitř hodně maly a oplastovaný. Současná varianta o malinko lepší než předchozí předFL(? - pokud do Ford nenazývá náhodou novou generací ? ).


Asi bych se vykašlal na O3 RS TDI, která bude relativně drahá a zkusil bych pohledat buď obligátního Golfa v motorizaci na který dosáhneš rozpočtem. Nebo současný Seat Leon TDI, kde už cca dva roky lze koupit adaptivní podvozek, což je ve výsledku komfortní a úsporné auto na dálkové cestování. Jen je potřeba akceptovat provedení pracoviště řidiče, které oproti golfu/oktě je takové více plastové a lowcostové.
Uživatelský avatar
x2005
Letec
 
Příspěvky: 1276
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Příspěvekod Stepan » ned 25 zář 13:06

Ještě jednou zadání, je tady nějaký komunikační šum:
Dálničními kilometry se rozumí pravidelné ježdění po D1, v průměru 2x týdně Jihlava-Praha+okresky kolem Jihlavy+Praha.
Požadavkem je možnost svižné a přiměřeně aktivní jízdy všude, jak dálnice, tak okresky nebo i městský okruh. S náklady na palivo to nakonec nebude tak horké, po projejí několika naftových variant a ve srování se současným (103kw 2.0CRDi MT) jsem naznal, že to subjektivně není až takové zlepšení, vlastně škoda peněz. Proto jsem dal průchod i benzínovému srdíčku, když se při 150-160 GPS vlezu na dálnici do 10 litrů, tak s náklady se už nějak popasuju \m/
Cena je 450tKč BEZ DPH+možnost dání současného vozu na protiúčet, kde počítám kolem 130-150tisíc minimálně. Pořád to ale jde z rodinného rozpočtu, takže není potřeba tomu za každou cenu pustit žilou. Ta možnost tu zcela určitě je, ale není potřeba ji za každou cenu využít.
Jinak jsem pořád relativně mlád ;)) a ochoten směnit pohodlí za větší fun factor jinde. Jenom se na dálnici nechci bát o život.

Na základě procházení ceníků s pověstným "5-10% na salonu je jistotka" dosahuju rozpočet na O III RS TDI i Golfa GTD, nebo i 120d fsociálu (ale to auto je fakt extrémně ošklivý). Vlastně jsem byl pro GTDčko už rozhodnut, ale po delším svezením zmíněnou RS TDI jsem začal být na pochybách, jestli tohle opravdu chci. Takže jsem se začal dívat i po benzínu, kde se nabízení podstatně zajímavější varianty už o třídu níže, viz Ibiza nebo Polo. Nebo ve stejný třídě Golf GTI, možná i RS230, za chvíli je novej model a třeba na skladu něco zbyde :D
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3160
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Příspěvekod M.Z. » ned 25 zář 13:20

Nevím co furt všichni máte za problém s tou dálnicí? Ibiza i Polo normálně budou fungovat i při 180, navíc nepředpokládám, že by se na D1 dala tahle rychlost držet nějak trvale, pokud to nebude v neděli ráno. Určitě bych kvůli tomu nešel do Mondea nebo Focusu, na běžné auta máš času dost.
V kombinaci se do 10 vlezeš v pohodě a jízda tě bude bavit.
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
 
Příspěvky: 3414
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Příspěvekod řidičBOB » ned 25 zář 14:06

Čím menší rozvor, tím na D1 hůř.
I s Up! se dá jezdit 160-180. Všechno lze...
No pain, no gain.
Milwaukee-Eight® 114
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 20947
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Příspěvekod x2005 » ned 25 zář 17:57

Stepan píše: v průměru 2x týdně Jihlava-Praha+okresky kolem Jihlavy+Praha..... když se při 150-160 GPS vlezu na dálnici do 10 litrů, tak s náklady se už nějak popasuju \m/
Cena je 450tKč BEZ DPH+možnost dání současného vozu na protiúčet, kde počítám kolem 130-150tisíc minimálně. ....


Jo takhle. Já myslel, že budeš dávat Rakousko/Německo/Itálie na otočku a chceš to valit furt 160 - 180 kmh. To tohle crcání si můžeš fakt koupit 3,6V6. Střízlivě 2.0TSI nebo EA888 1.8TSI.

Na Ibizu/Polo bych se vykašlal. Hledej Golf/Leon s 2.0TSI/1.8TSI. Od toho se odvine výbavový stupeň GTI/Cupra/FR. A Cupra se dělá i v kombíku. Teď borec prodával skoro novou černou v kombíku, že mu vadí pouze 55 litrů nádrž...... Což je pro mě teda taky zbytečná vada na kráse.
Uživatelský avatar
x2005
Letec
 
Příspěvky: 1276
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Příspěvekod Stepan » ned 25 zář 18:24

Stepan píše:Zdravíčko,
potřebuji nové auto. Budu s ním jezdit po nejdelším českém tankodromu, po stověžaté a po okreskách tam u nás na Moravě. Nároky na prostor a výbavu nejsou nijak přehnané. Hlavně aby to pořádně svítilo, moc nedrncalo a bylo tam kam zapíchnout kabel od telefonu. Nejdůležitější je obligátní kombinace silný motor/nízká spotřeba. Vzhledem k rodinnému zázemí, podílu dálničních kilometrů a tomu, že palivová karta nebude součástí balení a pořád jsem jenom chudej student, definitivně nafta/LPG/CNG...
.


Však já to tady psal :D 3,6FSi si koupit nemůžu, neb se nevyrábí a nejmíň jetý kousek na DasWelt má na hrbu 103tKm během 3 let a ještě bych mu chtěl pravděpodobně ublížit zplynováním a v to už nemám důvěru, když by na to padl celý rozpočet.
Mimochodem:
http://www.dasweltauto.cz/Car/993254/go ... erformance
tenhle fešák už má svor, že?
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3160
Registrován: sob 05 bře 01:27

PředchozíDalší

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník