HTP vs. MPI

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
vaneska
Autoškolák
Příspěvky: 33
Registrován: úte 09 čer 15:46

HTP vs. MPI

Příspěvek od vaneska »

Děda si chce koupit auto. Poradte: fabia z roku 2004 1.2HTP 47kw nebo 1.4mpi. U HTP se mu libi akcelerace, ktera je pry lepsi nez u mpi 50kw. Ktery je spolehlivejsi? Obe maji najeto okolo 200000km.
Mladá pěkná blondýnka.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1882
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: HTP vs. MPI

Příspěvek od Zajda »

S ohledem na spolehlivost bych volil motor s prehistorickými kořeny 1,4 MPI. HTP je konstrukční nedodělek. http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Mám pocit, že do HTP se dával poněkud těžší setrvačník, proto nevyžaduje tolik plynu na rozjezd a jeví se silnější než je. Skutečná dynamika by měla být obdobná, bylo více výkonových verzí obou motorů, ale žádné drastické rozdíly mezi nimi. HTP se dělalo 40 a 47 kW, 1,4 MPI pak 44, 50 kW.
Naposledy upravil(a) Zajda dne úte 18 srp 15:04, celkem upraveno 1 x.
《》
Uživatelský avatar
karelpipa
Pan Řidič
Příspěvky: 348
Registrován: pát 26 srp 13:37
Bydliště: Prag

Re: HTP vs. MPI

Příspěvek od karelpipa »

hlavne by HTP mel mit kratsi prevodovku, pětka jako by nebyla. (130 km/h skoro 4 000 myslim)
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou :))
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16441
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: HTP vs. MPI

Příspěvek od pavproch »

offtopič: a je snad něco na kratší převodovce špatně? :D

ontopič: taky bych byl za 4hrncovou klasiku
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27220
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: HTP vs. MPI

Příspěvek od řidičBOB »

Hlavně Mr. Cimbu je nedodělek...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
lampa
Pan Řidič
Příspěvky: 275
Registrován: pát 31 led 21:40

Re: HTP vs. MPI

Příspěvek od lampa »

karelpipa píše:hlavne by HTP mel mit kratsi prevodovku, pětka jako by nebyla. (130 km/h skoro 4 000 myslim)
Kdyby 4000... To toci mozna ty MPIcka. HTP bude mit tak 4200, mozna i vic.
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: HTP vs. MPI

Příspěvek od x2005 »

U auta s takovýmhle nájezdem a předpokládaným stářím bude obojí loterie. Ale já bych si vybral 1.4MPI.
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: HTP vs. MPI

Příspěvek od k86 »

S 200 na hrbu to bude jedno
HTPcka se sraly diky katalyzatoru blizko olejove vany takze na dalnicich sel olej az ke 150 stupnum a prestaval mazat, praskaly hlavy u verze 47kw. Nejmin pruserove HTP je 40kw 6-ti ventil, ale jak psali nademnou, je to loterie
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Obiik
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: pát 03 črc 18:52

Re: HTP vs. MPI

Příspěvek od Obiik »

Za mě MPI. Vlastním 50Kw MPI a jednou za čas jezdím 47Kw HTP. Na dálnici HTP při 130 tacho točí cca 4100 otáček, MPI 3 600. Spotřeba lepší u MPI asi o 0,5L na dálnici i víc. Dynamika do ca 110km/h stejná ( nenaložený auto ) pak MPI začne poodjíždět i přes delší převody. Při naložení je MPI pružnější krouťák má snad o 15Nm větší. MPI opraví kdejakej šmoula, za pár korun a na žádný veliký problémy netrpí, HTP popsal kolega nademnou jaký má problémy :-)
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: HTP vs. MPI

Příspěvek od ctrl_j »

karelpipa píše:hlavne by HTP mel mit kratsi prevodovku, pětka jako by nebyla. (130 km/h skoro 4 000 myslim)
To je verze pred faceliftem. Facelift pak dostal taky delsi prevody.

PredFL 4700 rpm = 150 km/h
PoFL 4000 rpm = 150 km/h
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Odpovědět