Vyšší střední se čtyřválcem ?
Vyšší střední se čtyřválcem ?
Jaký máte názor na čtyřválec ve vyšší střední třídě ? Zdá se, že i prémiovky (Audi, BMW, Mercedes) je čím dál více tlačí na trh, častěji se objevují v testech, je víc předváděček.. A taky mívají i celkem pozitivní hodnocení. Pokud si dobře vzpomínám, v Autocaru psali, že pro běžné ježdění by preferovali 520d před 530d v aktuální generaci.
Pravděpodobně budu v brzké budoucnosti pro dálniční přesuny používat E220 CDI MY2014, tak jsem docela zvědav. Dřív bych tuto kombinaci odsoudil, ale při dnešních podhodnocených motorech a 7/8- stupňových převodovkách by už ten čtyřválec nemusel být tak marný. Ve světu motorů diesel měl motor 220 CDI cca 195 koní a 430 Nm.
Máte někdo zkušenosti s vyšší střední se čtyřválcem ? Nejlépe v aktuálních generacích...
Pravděpodobně budu v brzké budoucnosti pro dálniční přesuny používat E220 CDI MY2014, tak jsem docela zvědav. Dřív bych tuto kombinaci odsoudil, ale při dnešních podhodnocených motorech a 7/8- stupňových převodovkách by už ten čtyřválec nemusel být tak marný. Ve světu motorů diesel měl motor 220 CDI cca 195 koní a 430 Nm.
Máte někdo zkušenosti s vyšší střední se čtyřválcem ? Nejlépe v aktuálních generacích...
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
oni toho napíšou.... kdesyk sem taky četl nějakou takovou zhovadilost, jako že 330d je moc silné a že lepší je 320d....marv píše: v Autocaru psali, že pro běžné ježdění by preferovali 520d před 530d v aktuální generaci.

IMHO vyšší střední bez 6ti hrnků není vyšší
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
už sem si zpoměl, jaxe byl ten blábol (pardon, test) pojmenován "BMW 330d Touring – Šest je zbytečně moc" 

Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Má volba by to nebyla, ale vzhledem k tomu že třeba F10 520d váží stejných cca 1700kg jako e39 530d a má velmi podobný výkon (135 vs 142kw); zrychlení za cca 8 a Vmax 230kmph, tak to asi taková tragédie nebude. A pokud to člověk používá jen jako přemisťovadlo z bodu A do B, tak proč ne.
Akustika a kultivovanost samozřejmě hrajou pro R6, ale ne všichni jsou ochotni připlácet desítky až stovky tisíc za pár koní, vyšší spotřebu, vyšší pojistky, vyšší servisní náklady...
Akustika a kultivovanost samozřejmě hrajou pro R6, ale ne všichni jsou ochotni připlácet desítky až stovky tisíc za pár koní, vyšší spotřebu, vyšší pojistky, vyšší servisní náklady...
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Z mého pohledu je vyšší střední vždy jen přemisťovadlem z bodu A do bodu B. Pokud se tedy nebavíme o AMG/RS/M. Jel jsem s E350 CDI 231k, E350 CDI 4M 265k a s faceliftem E400 4M 333k a nedá se říct, že by to byly jakkoliv emocionální/řidičské auta. Ve výsledku se stejně po dálnici jede 160-180 na tempomat a na to netřeba 300+ koní. A na nějaké blbnutí na okreskách to taky není.
Na druhou stranu při ceně okolo 1,5 milionu bez DPH už rozdíl cca 200 tis. mezi E220 a E350 ve stejné výbavě již není tak zásadní.
Na druhou stranu při ceně okolo 1,5 milionu bez DPH už rozdíl cca 200 tis. mezi E220 a E350 ve stejné výbavě již není tak zásadní.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28480
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Zrovna nedávno jsem měl tu "čest" s 528i. Původně dobrý motor prošel downsizem a skončil na 2.0T 180kW.
Tedy - nic moc už v 3er a v 5er to hodnotím vyslověně jako průser. Sice se to vcelku ochotně vytáčí, ale chybí efekt R6 a navíc ten zvuk, co je slyšet ve vysokých otáčkách, to je jako když si moje žena fénuje vlasy. Opravdu odpudivý zvuk, když si člověk uvědomí, že sedí v 5er se startovačkou na 1.2mio
O sračkách typu A6 s 2.0TDI se bavit ani nebudu...
Takže já hlasuji ne!
Tedy - nic moc už v 3er a v 5er to hodnotím vyslověně jako průser. Sice se to vcelku ochotně vytáčí, ale chybí efekt R6 a navíc ten zvuk, co je slyšet ve vysokých otáčkách, to je jako když si moje žena fénuje vlasy. Opravdu odpudivý zvuk, když si člověk uvědomí, že sedí v 5er se startovačkou na 1.2mio

O sračkách typu A6 s 2.0TDI se bavit ani nebudu...
Takže já hlasuji ne!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5709
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Pozrel by som sa na tuto otazku z opacnej perspektivy...o kolko dokaze poriadny motor pozdvyhnut celkovy pocit z nejakeho auta?
O kolko iny pocit (lepsi a vynimocnejsi) ma z 3er/c-klasse/a4/Superb ked tam je tych hrnkov 6 a nie 4? Presne opacny efekt by som videl pri ceste z 6 na 4 pri vyssej strednej ... cim vyssia trieda a viac nasypanych lowe tym cakam nieco viac nez len presun z A do B.
O kolko iny pocit (lepsi a vynimocnejsi) ma z 3er/c-klasse/a4/Superb ked tam je tych hrnkov 6 a nie 4? Presne opacny efekt by som videl pri ceste z 6 na 4 pri vyssej strednej ... cim vyssia trieda a viac nasypanych lowe tym cakam nieco viac nez len presun z A do B.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28480
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
to je dobrá otázka! Já myslím, že zrovna u toho 5er 28i to je velmi markantní. Původní R6 nebyl žádný závodník, ale ten motor měl krásný chod i zvuků; a vlastně i spotřeba se dala stlačit hezky pod 10l. Dnešní 2.0T je pro mne absolutně odporné svým zvukovým projevem a vysloveně mi ten vzteklý fén vadil, takže jsem přepnul do EcoPro, kde to vlastně na plyn ani nereagovalo.
V tomto ohledu je pro mne motor základem v těchto typech auta.
BTW: není nic horšího, když jedu po dálnici ve vláčku a teď se za mne přiřítí nějaké 5er a začne zuřivě blikat. Tak si počkám, až se mi uvolní dráha a přidám...a koukám do zrcátka, že 5er nezrychluje...říkám si: co to, když tak spěchal... Tak se po předjetí zařadím vpravo, 5er mne míjí a já koukám - 520d. Najednou je vše jasné. Ostuda jak svině
V tomto ohledu je pro mne motor základem v těchto typech auta.
BTW: není nic horšího, když jedu po dálnici ve vláčku a teď se za mne přiřítí nějaké 5er a začne zuřivě blikat. Tak si počkám, až se mi uvolní dráha a přidám...a koukám do zrcátka, že 5er nezrychluje...říkám si: co to, když tak spěchal... Tak se po předjetí zařadím vpravo, 5er mne míjí a já koukám - 520d. Najednou je vše jasné. Ostuda jak svině

No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5709
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Presne!
A napodobne je to citit aj pri R4 vs. R6 v dechtu...
Pred nejakym casom sme v rodine mali relativne po sebe E46 330xd a E91 320d poFL - vyhoda 5kW pre e46, no mala nadvahu cca 150kg a na stopkach by E91 bola asi lepsia, no pocit z jazdy, zo samotneho auta, urcitej exkluzivity a aj z urcitej chuti po rychlosti bol o mnoho vacsi pri R6. Tie dve auta neposobili ako rovnaka kategoria a uz vobec ze by E91 ako novsie auto mala byt lepsia a to este neratajuc take RFT, EPAS, ktore to auto ubijali este viac. E91 v ziadnom pripade nebola zla, ale tak nejak proste neposobila spravne a motor bol jednou z hlavnych pricin urcite...
A napodobne je to citit aj pri R4 vs. R6 v dechtu...
Pred nejakym casom sme v rodine mali relativne po sebe E46 330xd a E91 320d poFL - vyhoda 5kW pre e46, no mala nadvahu cca 150kg a na stopkach by E91 bola asi lepsia, no pocit z jazdy, zo samotneho auta, urcitej exkluzivity a aj z urcitej chuti po rychlosti bol o mnoho vacsi pri R6. Tie dve auta neposobili ako rovnaka kategoria a uz vobec ze by E91 ako novsie auto mala byt lepsia a to este neratajuc take RFT, EPAS, ktore to auto ubijali este viac. E91 v ziadnom pripade nebola zla, ale tak nejak proste neposobila spravne a motor bol jednou z hlavnych pricin urcite...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Dobré šampaňské se určitě dá pít i z plastového kelímku, ne každému tak ale chutná.
Nezapomenu, jak jsem jednou šel okolo krásného 3er a pak ho borec nahodil.... ten zvuk traktoru byl jako klackem do hlavy.
Nezapomenu, jak jsem jednou šel okolo krásného 3er a pak ho borec nahodil.... ten zvuk traktoru byl jako klackem do hlavy.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."