Stránka 1 z 2

První auto - Auto do práce (ojetina 40k max)

Napsal: ned 11 úno 19:06
od Thomas1222
Zdravím.

Sháním se po autě, které bych chtěl používat na cesty do práce (asi 30 km tam a zpět). Budu rád za každý tip. Procházím si Fabie s 1.4 motorem, na tyto krátké cesty mi byl doporučený benzín a vyhnout se 1.2 HTP. Může být i jiná značka a model, pokud máte zkušenosti s něčím spolehlivějším a u čeho jsou levné náhradní díly. V autech se nevyznám, takže budu rád za tipy. Při koupi pak rozhodně pojedu s někým, kdo se v tom vyzná a auto odzkouší, zatím se snažím různě z videí zjistit, na co si dát při koupi ojetiny pozor, abych v tom úplně neplaval (i když tam budu mít někoho zkušeného, chci alespoň něco málo vědět).

Díky moc.

Re: První auto - Auto do práce (ojetina 40k max)

Napsal: ned 11 úno 19:43
od Zajda
S tímto rozpočtem nezbývá než popřát hodně štěstí.

Kdybych chtěl minimální náklady na všechno a nějakou šanci že auto nebude úplně vyjeté, vsadil bych na trojčata Toyta Aygo, Citroen C1, Peugeot 107 s motorem 1.0.
Mohly by poskytnout i nějakou řidičskou zábavu.
Spotřeba bude nejmenší možná v rámci benzinových aut, minimální budou náklady na pojistku i třeba na nové pneumatiky ve směšných rozměrech.

Případně Fiat Grande Punto 1.2 nebo 1.4. kdybych chtěl větší a komfortem dospělejší auto.

Dvojková Fabia v této ceně není reálná a jedničkovou jsem už dlouho neviděl neorezlou.
Motory byly spolehlivé a servisně nenáročné snad jen ty nejslabší 1.4 MPI 44 a 50 KW.
1.2 HTP je opravdu tragický konstrukční omyl.

Mé názory ber jako čistě subjektivní :-)

Re: První auto - Auto do práce (ojetina 40k max)

Napsal: ned 11 úno 20:17
od Thomas1222
Poslal jsem SZ. :)

Re: První auto - Auto do práce (ojetina 40k max)

Napsal: ned 11 úno 21:00
od Arkis
V této cenové hladině se bohužel nedají doporučovat konkrétní auta a motory. V tomto případě je potřeba vybírat doslova kus od kusu. 1.2 HTP byly opravdu nepovedené motory, ale ne tak moc, jak se vtipy na internetu snaží je udělat. Mnohem lepší by byla právě ta zmiňovaná 1.4. JENŽE. Kdo se 20 let nestaral o 1.4, tak dokázal zničit i tak dobrý motor a naopak, kdo se staral o 1.2, tak ji má nyní v lepší kondici než tu 1.4.

30 km na jednu cestu už není krátká vzdálenost. Kdyby se ti podařilo narazit na rozumnou 1.9 tdi, tak bych se nebál jít do ní. Být to 10 km, tak ti jednoznačně řeknu benzín, ale toto už je dostatečný nájezd i na naftu.

Co se dílů týče, tak v dnešní době je v tom minimální rozdíl a nebral bych to v potaz. Na jedno auto budou levnější kotouče, na druhé bude levnější olej či jiné díly. Výjimku tvoří opravdu netradiční auta typu Jaguar, Rolce Royce a podobné. Běžně potkávaná auta jsou díly zhruba na stejno. Problém tady bude, jestli to auto budeš dávat do servisu. Není nic neobvyklého, že servis si bere 700-1000 Kč na hodinu...

Jak Zajda píše, pokud by ti nevadila velikost a že máš Franzouce, tak Peugeot 107 nebo Citroen C1 jsou skvělou volbou (Toyotu Aygo v této cenovce asi nenajdeš). Mají velice spolehlivé motory od Toyoty, jsou konstrukčně velmi, ale opravdu velmi jednoduché i povedené a zpravidla nereznou.

V každém případně hodně zdaru s hledáním. Opravdu to není snadné v této cenovce najít rozumné auto, ale budu ti držet palce. :)

Re: První auto - Auto do práce (ojetina 40k max)

Napsal: ned 11 úno 22:39
od Thomas1222
Děkuji oběma přispívajícím, napsal jsem také SZ. :)

Re: První auto - Auto do práce (ojetina 40k max)

Napsal: ned 11 úno 22:44
od Zajda
Ještě mě jako parádně tržně podhodnocená volba s jednoduchou robustní technikou napadá Renault Thalia 1,2.
Mimořádně odporný vzhled zde hraje do karet kupujícím.

Nedávno tento model rozebíral Svět Motorů:
https://www.ikiosek.cz/detail/vydani-5e ... ru-31-2023

Re: První auto - Auto do práce (ojetina 40k max)

Napsal: pon 12 úno 02:09
od petr_riha
Známy teď nedávno prodával dvojkové focuse, 1.6 benzin za podobnou cenu. Hledal bych tam, budeš mít plnohodnotné auto s rozumnými servisním náklady.

Re: První auto - Auto do práce (ojetina 40k max)

Napsal: pon 12 úno 07:28
od Arkis
Ta Thalia má nesmrtelný motor, ale bohužel docela dost rezivěly. To samé Dacia Logan. Nesmrtelný motor (myslím dokonce stejný jako ta Thalia), ale bohužel kastle to ve většině případů nepřežila.
Tu tabulku, co jsi mi poslal do SZ, má nekompletní odkaz. Klidně ji ale dej sem a třeba k ní někdo napíše své. :)

Re: První auto - Auto do práce (ojetina 40k max)

Napsal: pon 12 úno 07:42
od Zajda
Slyším poprvé že by Thalia měla mít problém s korozí.
Ne že by nemohla pokud se na ní po nehodě vyřádil kutil.
Ale Renaulty z posledních 2 dekád jsou na tom slušně.
Dacie v první nové reinkarnaci rezly. Ale od Loganu II a Sandera II už to bylo lepší.
Motor 1.2 byl až v těch druhých generacích Dacie.

Re: První auto - Auto do práce (ojetina 40k max)

Napsal: pon 12 úno 08:24
od Arkis
Já viděl na živo asi pět kousků, co jsem kdysi servisoval a všechny byly chycené od podlahy. Kastle vždy v pohodě, ale podpůrné rámy a ramena jak liška. Na druhou stranu musím říct, že ty auta neměly lehký život. Snad všechny stávaly vždy na trávě. Dva z toho byly jako druhé auto nějakého farmáře/koňaře. Ono obecně o tyto auta se málokdo stará a pak to tak dopadá...
Bavím se o té první generaci Loganu. Ta by byla v této ceně. Novější už byly OK. Máš pravdu, ta 1.2 byla až v druhé generaci. Ta první měla 1.4 a 1.6. Taky celkem na pohodu motory.