Stránka 1 z 4

Škoda Superb iV a 5 km

Napsal: úte 10 říj 09:02
od janek12
Dobrý den vespolek,

plánujeme koupit bazarové auto a protože dojíždím každý den do práce jen 5 km (a 5 km zpět), tak prosím o radu odborníků :)

Co jsem se dočetl, tak teoreticky je asi nejvhodnější PHEV. Doma nemám možnost nabíjení, ale v práci ano. Od bytu je nabíjecí stanice asi 400 metrů.

Líbí se mi Škoda Superb iV (combi, nájezd 30 tis., rok 2020, cena vychází do 750 tis. s DPH). Superb Combi chci kvůli velikosti (děti) a designu (já). Dvě auta nechci (jedno kvůli práci, druhé na delší ježdění).

Jezdím v pracovní dny 5 km do práce, 5 km zpět. Občas pojížďky po městě. Cca každý druhý víkend je pak nějaký výlet 100 km+

Protože jsem se ale vyptával kolem, tak co člověk, to jiný názor (hlavně "stará škola"), cituji:
- Ty iV jsou nové, neodzkoušené, nikdo neví, co to udělá za xy let...
- Baterky půjdou za pár let do háje a nedoplatím se...
- Až to budu chtít za třeba 8 let prodat, bude to neprodejné...
- Jedině diesel, je to klasika, já taky jezdím krátké vzdálenosti a je to v pohodě...
- 1.4 motor v tom iV se utaví...
- atd, atd.. :)

Osobně jsem ale na Superba iV žádné objektivní negativní recenze / zkušenosti nenašel.

No a pak co si z toho mám vzít? Prosím, poraďte vy :)

Moc děkuji.

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Napsal: úte 10 říj 11:11
od Zajda
Ty iV jsou nové, neodzkoušené
To ano, za mě je sázka na jistotu u hybridní technologie jedině Toyota, kde jsou za tim desítky let vývoje a v rámci nabídky značky jsou to vlastně běžné modely.
Jedině diesel, je to klasika, já taky jezdím krátké vzdálenosti a je to v pohodě...
Ne, v pohodě to není, režim 5km jízd je extrémní pro každý spalovaci motor, natož dieslový. Ale fungovat to může, znám Caddy TDI PD co 10 let jezdí vpodstatě jen po areálu firmy.
1.4 motor v tom iV se utaví
Nesmysl

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Napsal: úte 10 říj 13:30
od řidičBOB
Podepisuju.
Jinak kolem komína a do mesta je to ok. Všechno ostatní je limitované právě tou 1.4 ve spojení s 6DSG.

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Napsal: úte 10 říj 21:31
od mattonecz
to mi zní jako ideální podmínky pro použití phevu. nestačila by ochcávka nebo třeba cupra leon? myslim velikostí

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Napsal: čtv 12 říj 12:58
od petr_riha
Nebylo by řešení koupit na těch 5km nějakýho fichtla a na normální ježdění koupit auto s normálním motorem? jinak ten, co ti radil naftu na tenhle styl ježdění, to není kamarád, že?

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Napsal: čtv 12 říj 14:44
od řidičBOB
Nee. Na tohle je fakt to EVčko v pohodě.
Je potřeba akorát zhodnotit, co s tím za 4-5 let ;-)

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Napsal: pát 13 říj 09:55
od janek12
Děkuji všem za komentáře.
Je potřeba akorát zhodnotit, co s tím za 4-5 let ;-)
Myslíš tím baterii nebo ještě něco jiného? Na baterii je záruka 8 let nebo 160 tis. km. Kolik potom stojí výměna jsem přesně nenašel, ale odhaduji tak 70 tisíc?

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Napsal: pát 13 říj 13:31
od řidičBOB
ne, myslím tím, když to budeš chtít prodat, kdo to koupí...

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Napsal: pát 13 říj 14:27
od Snowman000
Tu si myslim, ze druheho majitela to este najde (treti, stvrty uz bude horsi)...stale sa najde dost ludi, ktory nedohliadnu dalej ako vizia spotreby 1.9l/100km. Sudim podla toho kolko sam dostavam otazok na Golfy a Passaty GTE z Holandska s 200000km a zda si to maju kupit za XZY (dosad si akukolvek vtipnu sumu) #-o

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Napsal: sob 14 říj 07:06
od janom
Ad Snow - tiež mám v okolí dostatok podobných "adeptov".... veľmi sa divia prvotnému odporúčaniu na alternatívne TSI a po dlhšom uvažovaní ho radšej kúpia.

Ad tazateľ - výmena PHEV batérie bude pravdepodobne rádovo inde ako 70k Kč. Napr. v UK sú už rady PHEV Mercedesov z operákov, ktoré nikto nechce, lebo výmena batérie vychádza na obdobnú cenu aká je trhová celého auta + tie baterky fakt po 4-5 rokoch reálne odchádzajú. OK - koncern tam má 8 rokov záruku, ale čo potom? Resp. čo s autom, ktoré sa tomu blíži?
+ pri dlhodobom vlastníctve by som mal rešpekt ani nie z toho, že sa 1,4 "utaví" ale z toho ako bude znášať použitie v PHEV - studený štart a prechod do plného zaťaženia... VW motor na to údajne pripravoval použitím iných ložísk a zlepšených materiálov, ale každý kto tomu lepšie rozumie to hodnotí ako "náplasť a mazanie na zlomeninu" - teda, že to môže pomôcť ale problém to nerieši.

Za mňa - rovnako ako kolegovia bližšie - ak to je na 3roky asi ok (ale s výhľadom na horšiu likviditu potom), ak na dlhšie hľadať inde + teraz čítam, že to už má byť bazarovka - takže následný predaj bude o to ťažší...

Ak poradiť alternatívu - hybridy Toyoty znášajú podobné použitie relatívne dobre - za podobnú cenu by už šla Camry, pripadne Corolla v kombíku.