Škoda Superb iV a 5 km

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3974
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Příspěvek od HondaMan »

volfi píše: čtv 19 říj 08:20Došel jsem k závěru, že si cestu do práce budu muset prodloužit, tak jsem si to zrovna dnes vyzkoušel a zjistil jsem že 4km po semaforech jedu stejně dlouho jako 9km po obchvatu. Není to stále dokonalé, ale už aspoň ohřeju vodu.
A jaká je výhoda toho ohřátí? Věříš, že za 4km s nižšími teplotními změnami opotřebuješ motor více než za 9km s vyššími teplotními změnami?
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5455
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Příspěvek od Stepan »

Na BMW klubu byl jeden génius, co se svým obstarožním šestiválcem jezdil v zimě do práce oklikou, protože pak měl nižší průměrnou spotřebu :)
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1876
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Příspěvek od Zajda »

:))
Jako vyplodit teorii že hybrid je na krátké trasy problematický a jako řešení navrhnout TSI se zdvojeným vstřikem je pozoruhodná mentální gymnastika.
《》
volfi
Autoškolák
Příspěvky: 23
Registrován: stř 20 zář 06:09

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Příspěvek od volfi »

HondaMan píše: čtv 19 říj 16:25
volfi píše: čtv 19 říj 08:20Došel jsem k závěru, že si cestu do práce budu muset prodloužit, tak jsem si to zrovna dnes vyzkoušel a zjistil jsem že 4km po semaforech jedu stejně dlouho jako 9km po obchvatu. Není to stále dokonalé, ale už aspoň ohřeju vodu.
A jaká je výhoda toho ohřátí? Věříš, že za 4km s nižšími teplotními změnami opotřebuješ motor více než za 9km s vyššími teplotními změnami?
Vůbec se nejedná o mechanické opotřebení motoru. To je řekl bych zanedbatelné. Ale jak jsem psal, potřebuješ ohrát olej, aby se z něj odpařilo, co nejvíce paliva. S intervalem výměny mezi 15-30k km jsou tyhle krátký trasy pro oleje smrt. A to že 2x měsíčně ujede 200km bohužel není spása.
Zajda píše: čtv 19 říj 17:07 :))
Jako vyplodit teorii že hybrid je na krátké trasy problematický a jako řešení navrhnout TSI se zdvojeným vstřikem je pozoruhodná mentální gymnastika.
Papírově vypadá hybrid dobře, jezdím ve městě na baterku a dálky s motorem. Ale je tohle realita? Nebude se náhodou stávat, že tu a tam během 5km spustí motor a zase chcípne? To je naprosto výborné pro tu 1.4tsi….

A samozřejmě tohle je pouze můj názor, založen na zkušenostech ze servisu. Naprosto chápu že někdo chce mermocí iV, diesel, benzín a neřeší finanční náročnost atd.

V superbu není 100% nesmrtelnej motor na krátký trasy. Ale zrovna ta 2.0tsi 140kw má nejmíň složitou techniku a to dualní vstřikování je sice složitost navíc, ale zdá se že funguje a aspoň trochu oddaluje problémy na krátkých trasách.
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1876
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Příspěvek od Zajda »

Když se budeme bavit o čistě spalováku, tak snad raději vyměním olej po 5000 km než abych venčil auto jen aby se zahřála náplň a odpařilo se z ní palivo a kondenzát.

U plugin hybridu nevím proč by se na 5 km trasách měl vůbec pouštět motor.

I u neplugin hybridu stále zůstane výhoda že celý teplotní management je navržen na specifické provozní podmínky. Motor když už poběží tak poběží v pásmu nejvyšší efektivity, nebude zažívat režim kdy musí dávat vysoký točivý moment v nízkých otáčkách apod. protže tohle vykryje elektrika.
U Toyoty to čtvrt století funguje.

Vůbec celá tato debata mi nedává smysl, prostě když potřebuju jezdit denně 5 km cesty a zároveň mít spalovák kvůli dlouhým trasám, je to přesně použití kde bude hybrid trpět nejmíň.
Naposledy upravil(a) Zajda dne čtv 19 říj 19:26, celkem upraveno 1 x.
《》
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Příspěvek od řidičBOB »

volfi: nebude - lze navolit pouze EL režim, který 5 km zvládne hravě tam i z5
No pain, no gain.
Vespa time \m/
volfi
Autoškolák
Příspěvky: 23
Registrován: stř 20 zář 06:09

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Příspěvek od volfi »

Brzká výměna oleje je řešení, ale kdo to reálně dělá…

A píšeš to tak, že s tím teoreticky souhlasím. Pokud jezdim na baterku je to do města ideální. Akorát se mi teda zdá, že stále je ta praxe jiná… v iV jsem nikdy nejel, takže nevím jak přesně se chová. Každopádně ty hybridy tady máme už dost dlouho a nezdá se mi, že maj zas tak obrovskou oblibu, právě asi kvůli složitosti. Upřímně by měl zajímalo jakej oser je třeba repasovat eDSG atd. Plus celková spolehlivost a cenová náročnost e-pohonu. Prostě ta vidina problémů obou světů je dost odstrašujicí.

A aby to nevypadalo, že jsem nějak zaujatej proti hybridům. Tak to fakt nejsem, já bych byl ideálni adept pro EV, elektro motor je nejlepší motor, co člověk vymyslel a jen ty baterie nejsou to pravý ořechový.
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Příspěvek od řidičBOB »

ano - odpověď je easy - kdybych chtěl hybrid, tak si koupím to nej, což je Toyota/Lexus.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
volfi
Autoškolák
Příspěvky: 23
Registrován: stř 20 zář 06:09

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Příspěvek od volfi »

Mám praktickou zkušenost pouze s Hondou CRV e:HEV. A to je naprosto strašný. Kombinace cvt, spalováku a el. Se jim fakt nepovedla. Vyjedu z firmy, za městem při 90kmh najednou auto uzná že musí dobít baterie a začne točit 3000ot a připadáš si tam jak v trolejbusu (zvuk).
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Superb iV a 5 km

Příspěvek od řidičBOB »

nalejme si čistého vína - kdy naposled se Hondě něco povedlo?
Za mne tedy Legend, Prelude nebo Civic téhož data...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět